Bernard Arnault a urcat pe locul trei în topul celor mai bogați pământeni, averea sa fiind estimată în prezent la 171 miliarde de dolari, sau cu 95 de miliarde de dolari mai mult decât în urmă cu un an, rezultat al creșterii cu 107% a prețului acțiunilor grupului de lux pe care-l deține. Se pare că acționarii au pariat că veniturile și profiturile vor reveni.
LVMH a înregistrat venituri de 16,7 miliarde de dolari în primul trimestru din 2021, cu o treime mai mult decât în perioada similară din 2020. Diviziile de ceasuri, bijuterii, îmbrăcăminte și marochinărie au contribuit substanțial la această creștere care, potrivit analiștilor Citigroup, va continua, impulsionată de vânzările din SUA și China.
În vârstă de 73 de ani, Bernard Arnault deține un pachet de 47% din acțiunile LVMH, compania-mamă a unora dintre cele mai prestigioase branduri de lux din lume, în portofoliul căreia se află case de modă precum Louis Vuitton, Givenchy, Fendi, Donna Karan, Kenzo, Loewe sau Marc Jacobs, producătorii de ceasuri Hublot, TAG Heuer și Zenith, bijuteriile Bvlgari și Chaumet și șampaniile Dom Pérignon, Veuve Cliquot, Moët & Chandon și Krug.
LVMH s-a prăbușit cu 25% la aproximativ 343 dolari pe acțiune în doar două săptămâni, la începutul lunii martie 2020, pe fondul pieței induse de Covid, înainte de a reveni constant. În aprilie 2020, compania a anunțat unii angajați că își va reduce programul de lucru și îi va plasa în programul de asistență pentru ocuparea forței de muncă al guvernului francez”. Până în iunie, acțiunea își recuperase toate pierderile. În noiembrie, acțiunile au urcat la 589 dolari, cu 13% mai mult decât maximele atinse înainte de pandemia de Covid.
În ianuarie 2021, LVMH a obținut o mare victorie când compania a încheiat în cele din urmă achiziția mult așteptată a mărcii de bijuterii Tiffany & Co. În contextul pandemiei, LVMH a căutat să „amâne” achiziția în septembrie anul trecut. Tiffany & Co a dat în judecată LVMH ca răspuns, ceea ce a dus la o contra-plângere din partea LVMH, dar cele două companii au fost de acord cu un preț ușor mai mic în octombrie, evaluând Tiffany & Co la 15,8 miliarde de dolari.
O lună mai târziu, în februarie, LVMH a încheiat un parteneriat cu Jay-Z, cumpărând 50% din marca de șampanie a rapperului - Armand de Brignac pentru aproximativ 300 de milioane de dolari. LVMH a fost puternic lovit de închiderile magazinelor de pe piețele cheie, cum ar fi China și Europa, la începutul anului 2020, dar activitatea s-a intensificat în a doua jumătate a anului. De data aceasta, brandurile fashion deținute de LVMH au anunțat creșteri de două cifre ale vânzărilor.
Arnault este însă departe de a fi omul care să stea să numere banii pe care îi câștigă de la LVMH. Business-ul său de familie, Financière Agache, este partener cu LVMH în firma de investiții L Catterton, care s-a aflat în ultima perioadă într-o frenezie a achizițiilor: în ianuarie, a cumpărat, cu 3,4 miliarde de dolari, 70% din producătorul german de sandale Birkenstock; apoi, a investit 250 de milioane de dolari în Jio Platforms, o companie de tehnologie din India (și a patra firmă din această țară din punct de vedere al capitalizării). Cel mai surprinzător demers a fost însă achiziția, în mai 2020, de acțiuni în valoare de 400 de milioane de dolari la operatorul de croaziere Norwegian Cruise Line – această investiție a fost deja recuperată după ce norvegienii și-au răscumpărat luna trecută acțiunile, pentru un miliard de dolari.
În 2020, L Catterton a investit peste 2,3 miliarde de dolari în 20 de companii și are un profit operațional de 4 miliarde de dolari din 12 investiții din care s-a retras parțial sau total. Nu în ultimul rând, tot în februarie, Bernard Arnault a decis că vrea o felie din cel mai recent trend care ia cu asalt piețele financiare, lansându-și propria companie „blank check” (sau SPAC – Special Purpose Aquisition Company – entități fără un obiect de activitate bine definit, care fac achiziții cu destinație specială), în parteneriat cu fondul de investiții francez Tikehau Capital. Denumit Pegasus Europe, SPAC-ul lui Bernard Arnault va fi listat la bursa din Amsterdam.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Acțiunile casei franceze de design de lux Hermes au crescut la un nivel record la 9 februarie 2024, după ce marca, fondată în 1837, și-a depășit rivalii la sfârșitul anului 2023.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.