Acordul prevede achiziția Casei Creed de către L’Oréal, preluarea licențelor de parfumuri și produse de înfrumusețare ale caselor emblematice din portofoliul Kering, precum și lansarea unei inițiative comune pentru explorarea de noi oportunități de afaceri în domeniul wellnessului și longevității.
Kering, proprietarul Gucci, a anunţat vânzarea diviziei sale pentru îngrijirea frumuseţii firmei franceze L'Oreal, pentru patru miliarde de euro (4,66 miliarde de dolari), o schimbare majoră a strategiei de către noul director general Luca de Meo, care vrea să reducă datoria grupului de lux şi să se concentreze pe afacerea de bază din domeniul modei, transmite Reuters.
Pornind de la succesul mărcii Yves Saint Laurent Beauté, această alianță consolidează colaborarea istorică dintre doi lideri globali cu forțe complementare pentru a accelera creșterea și a aduce un plus-valoare în segmente cu potențial ridicat.
Conform termenilor acordului, Kering are dreptul de a vinde divizia Kering Beauté, inclusiv Casa Creed, către L’Oréal. Cu o moștenire autentică în parfumeria de lux, Creed este una dintre cele mai prestigioase case de parfumuri care este renumită pentru măiestria sa și pentru utilizarea ingredientelor naturale rare. În cadrul diviziei L’Oréal Luxe, Creed va beneficia de o poziționare ideală pentru a-și accelera dezvoltarea globală pe piețele dedicate atât femeilor, cât și bărbaților.
Parteneriatul include, de asemenea, un drept exclusiv de licență pe 50 de ani pentru crearea, dezvoltarea și distribuția de produse de frumusețe și parfumuri pentru Gucci, care va intra în vigoare după expirarea actualului contract de licență cu Coty, respectând obligațiile existente ale grupului Kering.
Totodată, Kering va acorda L’Oréal licențe exclusive pe 50 de ani pentru dezvoltarea și distribuția de parfumuri și produse de înfrumusețare pentru Bottega Veneta și Balenciaga, începând de la finalizarea tranzacției anunțate.
„Această alianță strategică marchează un pas decisiv pentru Kering”, a declarat Luca de Meo, CEO al Kering. „Prin colaborarea cu liderul global în frumusețe, vom accelera dezvoltarea diviziilor de parfumuri și cosmetice pentru marile noastre case, permițându-le să atingă o nouă scară de dezvoltare și să-și valorifice potențialul pe termen lung, așa cum a făcut Yves Saint Laurent Beauté sub îndrumarea L’Oréal. Totodată, vom explora noi frontiere în wellness, combinând expertiza unică a L’Oréal cu influența noastră în lumea luxului. Acest parteneriat ne permite să ne concentrăm asupra a ceea ce ne definește cel mai bine: puterea creativă și dorința inspirată de casele noastre.”
Pentru a asigura coordonarea între mărcile Kering și L’Oréal și pentru a monitoriza progresul parteneriatului, va fi creat un comitet strategic.
Valoarea totală a acordului este estimată la 4 miliarde de euro, sumă ce va fi plătită integral în numerar la încheierea tranzacției care va avea loc în prima jumătate a anului 2026. L’Oréal va plăti, de asemenea, redevențe către Kering pentru utilizarea mărcilor licențiate.
Dincolo de industria de înfrumusețare, Kering și L’Oréal își unesc forțele pentru a explora noi oportunități la intersecția dintre lux, wellness și longevitate. Acest parteneriat exclusiv care se dezvoltă sub forma unei viitoare societăți mixte 50/50, va crea experiențe și servicii inovatoare, combinând capacitatea de inovație a L’Oréal cu înțelegerea profundă a Kering în ceea ce privește clientela de lux.
„Sunt încântat să construim această alianță strategică de lungă durată cu unul dintre cele mai prestigioase, creative și vizionare grupuri de lux din lume,” a declarat Nicolas Hieronimus, CEO al L’Oréal Groupe. „Parteneriatul va consolida poziția noastră ca lider global în industria de înfrumusețare de lux și ne va permite să explorăm împreună noi direcții în domeniul wellnessului. Adăugarea acestor mărci excepționale completează perfect portofoliul nostru actual și ne extinde semnificativ prezența în segmentele dinamice ale domeniului de beauty de lux. Prin Creed, ne vom consolida poziția ca jucători de top pe piața în creștere a parfumurilor de nișă. Gucci, Bottega Veneta și Balenciaga sunt toate branduri couture excepționale, cu un potențial uriaș de dezvoltare.”
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.
Numărul milionarilor în criptomonede a crescut la un nivel fără precedent și a ajuns la 241.700 de persoane în întreaga lume, potrivit raportului Crypto Wealth Report 2025, publicat recent de Henley & Partners, lider internațional în consultanță în domeniul rezidenței și cetățeniei, care prezintă date exclusive furnizate de firma globală de informații financiare New World Wealth.
Preţul aurului a atins marţi pe pieţele din Asia un nou maxim istoric de 3.508,73 dolari uncia, depăşind precedentul record de 3.500,10 dolari atins în luna aprilie, pe fondul aşteptărilor că Rezerva Federală americană va reduce dobânzile, transmite Bloomberg.