Acest lucru este confirmat examinând numerele globale pe măsură ce acestea devin disponibile. Pentru multe mărci de lux, câștigurile din China au fost puternic umbrite de pierderile dramatice din Europa și America de Nord. Multe mărci au trebuit să treacă frecvent între deschiderea și închiderea magazinelor, în funcție de locul în care a lovit pandemia și de modul în care țările sau regiunile puneau în aplicare restricții și blocaje.
Cu toate acestea, această schimbare a dus la o creștere semnificativă a vânzărilor digitale. Dar multe mărci încă nu sunt pregătite pentru noua realitate digitală. În loc de mai multă certitudine, 2021 va aduce mai multă imprevizibilitate.
Ce se va schimba? În 2020, multe mărci și-au întrerupt brusc activitate. La început, nimeni nu știa cât va dura pandemia. Multe mărci se așteptau la un impact scurt de câteva luni. Tendința inițială a majorității mărcilor a fost de a trimite mesaje de susținere și compasiune prin intermediul platformelor lor de social media și acțiunilor caritabile. Dior a donat dezinfectante, în timp ce Ferrari a produs accesorii pentru măști de protecție, o inițiativă care sprijină lucrătorii din domeniul sănătății care tratează pacienții cu coronavirus. Multe alte mărci de lux au făcut un pas înainte și au susținut și societatea. De fapt, industria luxului a fost printre primii care s-a implicat în lupta cu Covid-19.
Pe măsură ce pandemia a continuat să se dezvolte, multe mărci de lux s-au orientat mai mult către instrumentele digitale pentru a rămâne în contact strâns cu clienții lor și a-i inspira, deoarece magazinele erau încă închise. În consecință, cheltuielile publicitare digitale și traficul web au fost la un nivel maxim, ceea ce, la rândul său, a schimbat complet comportamentul consumatorilor.
Bombardat de un număr fără precedent de imagini, videoclipuri, webminarii, fluxuri live și campanii de influențare pe platforme digitale, consumatorii au navigat mai mult decât oricând. Acest lucru a dus la mai multe clicuri și la vânzări reale. Deși au avut un trafic mult mai mare, multe mărci au văzut că ratele lor de conversie scad.
Costul publicității digitale pentru fiecare articol vândut a crescut, iar campaniile au devenit mai puțin eficiente pe măsură ce mai multe mărci concurau pe platforme, oferind unui singur client mai mult conținut decât înainte. În timp ce mărcile au fost mai reactive în 2020, ele vor deveni mai strategice în 2021 și se vor concentra pe digital. Acest lucru va face din 2021 o provocare dramatică ca niciodată pentru jucătorii de lux din arena digitală, susține Daniel Langer, profesor de strategie de lux și creație de valoare extremă la Universitatea Pepperdine din Malibu, California.
Pentru a câștiga în digital, brandurile vor trebui să se gândească mult dincolo de magazin și să creeze experiențe digitale end-to-end care încep cu mult înainte de vânzare. Cu puține excepții, majoritatea mărcilor de lux vând cel puțin o parte din portofoliile lor online. Dar foarte puține mărci au o strategie clară cu privire la modul de a obține un avantaj digital competitiv.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.
MARIZA transmite un mesaj video publicului din România
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.