Anul acesta are potențial pentru mărcile de lux, deoarece majoritatea experților se așteaptă ca piața să revină pe creștere în a doua jumătate a anului. Dar, din păcate, multe mărci nu vor participa la această redresare a pieței.
Există două motive principale. În primul rând, așteptările clienților după o recesiune sunt mult mai mari decât atunci când o piață este într-o creștere constantă. La urma urmei, unul dintre rolurile principale ale luxului este să funcționeze ca un tratament suprem. Deci, brandurile vor trebui să ofere experiențe superioare pentru a se conecta cu clienții mai bine decât concurenții lor. În al doilea rând, datele demografice de lux se schimbă rapid, iar clienții mai tineri și puternic împuterniciți sunt mult mai atenți decât erau în generațiile anterioare.
Luxul nu mai înseamnă servicii. Doar să fii prietenos și să oferi servicii excelente, proactive, nu mai este suficient. Brandurile de lux trebuie să-și transforme experiențele de servicii în avantaje competitive.
Acest lucru poate fi o provocare. Luați ca exemplu regiunea din Asia de Sud-Est și multe țări europene. În ultimul deceniu, multe mărci de lux din Franța, Italia, Malaezia, Singapore sau Thailanda au profitat de clienții chinezi. Pentru multe mărci din întreaga lume, clienții chinezi au fost principalii lor factori de venituri în afara Chinei continentale. Drept urmare, magazinele au ajuns să-și neglijeze bazele de clienți locali, care acum s-au defectat în timpul restricțiilor de călătorie impuse de pandemie. Acum, în multe cazuri, mărcile trebuie să revizuiască complet abordările lor regionale și locale de vânzare.
Aceasta implică direcționarea și conectarea cu clienții locali. Dar înseamnă și furnizarea unei experiențe de vânzare care ia în considerare diferite puncte de acces ale mărcii. Este destul de diferit să vinzi lux unui client care știe deja ce își dorește decât să vinzi unui client care are nevoie de îndrumări semnificative. Magazinul trebuie să treacă de la o abordare tranzacțională de vânzări la o abordare relațională.
De asemenea, este esențial ca personalul să aibă cunoștințe despre lux și să cunoască povestea marcii. Când mărcile nu își spun povestea, nu creează valoare. În loc să construiască o relație , acestea devin concentrate tranzacțional și pierd o oportunitate de a servi un client în timp.
Pentru a construi o relație continuă cu clienții în lux necesită experiențe de servicii cât mai personalizate. Aceasta include o înțelegere profundă a stilului de viață, preferințelor și chiar disponibilității unui consumator. Este posibil ca unii clienți să nu dorească să intre într-un magazin sau nu au timp. Mărcile trebuie să dezvolte soluții pentru a se asigura că sunt îndeplinite diferite preferințe. Aceasta necesită o strategie riguroasă de experiență a clienților și o pregătire meticuloasă în vânzări.
Cele mai de succes mărci din 2021 vor fi cele care pot crea valoare extremă pentru clienții lor, care depășește cu mult vânzarea produselor dorite. Pentru a crea în mod repetat momente memorabile, este nevoie de o concentrare radicală asupra clientului.
Ar trebui să fie „despre ei și nu despre noi”. Nevoile clienților ar trebui să fie în centrul tuturor acestor mărci. Abia atunci pot crea un avantaj competitiv durabil față de alte mărci de lux. Anul viitor va fi unul dintre cele mai critice pentru brandurile de lux, iar centrarea pe client va fi un factor cheie al succesului.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.
Numărul milionarilor în criptomonede a crescut la un nivel fără precedent și a ajuns la 241.700 de persoane în întreaga lume, potrivit raportului Crypto Wealth Report 2025, publicat recent de Henley & Partners, lider internațional în consultanță în domeniul rezidenței și cetățeniei, care prezintă date exclusive furnizate de firma globală de informații financiare New World Wealth.
Preţul aurului a atins marţi pe pieţele din Asia un nou maxim istoric de 3.508,73 dolari uncia, depăşind precedentul record de 3.500,10 dolari atins în luna aprilie, pe fondul aşteptărilor că Rezerva Federală americană va reduce dobânzile, transmite Bloomberg.