Anul acesta are potențial pentru mărcile de lux, deoarece majoritatea experților se așteaptă ca piața să revină pe creștere în a doua jumătate a anului. Dar, din păcate, multe mărci nu vor participa la această redresare a pieței.
Există două motive principale. În primul rând, așteptările clienților după o recesiune sunt mult mai mari decât atunci când o piață este într-o creștere constantă. La urma urmei, unul dintre rolurile principale ale luxului este să funcționeze ca un tratament suprem. Deci, brandurile vor trebui să ofere experiențe superioare pentru a se conecta cu clienții mai bine decât concurenții lor. În al doilea rând, datele demografice de lux se schimbă rapid, iar clienții mai tineri și puternic împuterniciți sunt mult mai atenți decât erau în generațiile anterioare.
Luxul nu mai înseamnă servicii. Doar să fii prietenos și să oferi servicii excelente, proactive, nu mai este suficient. Brandurile de lux trebuie să-și transforme experiențele de servicii în avantaje competitive.
Acest lucru poate fi o provocare. Luați ca exemplu regiunea din Asia de Sud-Est și multe țări europene. În ultimul deceniu, multe mărci de lux din Franța, Italia, Malaezia, Singapore sau Thailanda au profitat de clienții chinezi. Pentru multe mărci din întreaga lume, clienții chinezi au fost principalii lor factori de venituri în afara Chinei continentale. Drept urmare, magazinele au ajuns să-și neglijeze bazele de clienți locali, care acum s-au defectat în timpul restricțiilor de călătorie impuse de pandemie. Acum, în multe cazuri, mărcile trebuie să revizuiască complet abordările lor regionale și locale de vânzare.
Aceasta implică direcționarea și conectarea cu clienții locali. Dar înseamnă și furnizarea unei experiențe de vânzare care ia în considerare diferite puncte de acces ale mărcii. Este destul de diferit să vinzi lux unui client care știe deja ce își dorește decât să vinzi unui client care are nevoie de îndrumări semnificative. Magazinul trebuie să treacă de la o abordare tranzacțională de vânzări la o abordare relațională.
De asemenea, este esențial ca personalul să aibă cunoștințe despre lux și să cunoască povestea marcii. Când mărcile nu își spun povestea, nu creează valoare. În loc să construiască o relație , acestea devin concentrate tranzacțional și pierd o oportunitate de a servi un client în timp.
Pentru a construi o relație continuă cu clienții în lux necesită experiențe de servicii cât mai personalizate. Aceasta include o înțelegere profundă a stilului de viață, preferințelor și chiar disponibilității unui consumator. Este posibil ca unii clienți să nu dorească să intre într-un magazin sau nu au timp. Mărcile trebuie să dezvolte soluții pentru a se asigura că sunt îndeplinite diferite preferințe. Aceasta necesită o strategie riguroasă de experiență a clienților și o pregătire meticuloasă în vânzări.
Cele mai de succes mărci din 2021 vor fi cele care pot crea valoare extremă pentru clienții lor, care depășește cu mult vânzarea produselor dorite. Pentru a crea în mod repetat momente memorabile, este nevoie de o concentrare radicală asupra clientului.
Ar trebui să fie „despre ei și nu despre noi”. Nevoile clienților ar trebui să fie în centrul tuturor acestor mărci. Abia atunci pot crea un avantaj competitiv durabil față de alte mărci de lux. Anul viitor va fi unul dintre cele mai critice pentru brandurile de lux, iar centrarea pe client va fi un factor cheie al succesului.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.