Chiar și cele mai vechi nume din industria modei au fost nevoite să se reinventeze și să țină pasul cu schimbările momentului încercând totodată să-și păstreze originile și principiile. Acesta este motivul pentru care încă funcționează în ziua de astăzi.
Yves Saint Laurent
Casa de modă Saint Laurent Paris a fost fondată în anul 1961 de Yves Saint Laurent și partenerul său Pierre Bergé. La vârsta de 21 de ani, Dior l-a numit pe Saint Laurent director creativ al casei sale de modă. Acesta a suferit o cădere nervoasă, ceea ce l-a determinat pe Dior să ia decizia de a-l concedia însă, acest lucru, nu a făcut decât să-i agraveze starea.
După ce a fost externat din spital, în noiembrie 1960, Yves l-a dat în judecată pe Dior pentru faptul că a încălcat contractul și a câștigat. Mai apoi, alături de partenerul său a fondat propria casă de modă.
Yves Saint Laurent este foarte cunoscut pentru colecțiile sale prêt-à-porter, dar și pentru Le Smoking, trendul special pentru costumul feminin din timpul zilei.
Valentino Garavani
Valentino Garavani s-a născut în Voghera, Italia, în 1932. Unul dintre cei mai cunoscuți designer a devenit pasionat de modă încă din școala primară. A fost ucenicul mătușii sale, Rosa, iar mai târziu a designerului local Ernestina Salvadeo.
Valentino a studiat franceza și moda la Academia de Arte din Milano înainte de a se muta la Paris pentru a-și perfecționa tehnicile la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne. Înainte de a pune pe picioare propria afacere în 1960 a lucrat alături de Jean Dessès și Princess Irene Galitzine la Guy Laroche. Colecția sa White, din 1968, l-a făcut foarte cunoscut.
Hubert de Givenchy
Hubert de Givenchy s-a născut în 1927 în Beauvais, Franța. La vârsta de 17 ani, acesta se mută la Paris unde va studia la școala École des Beaux-Arts. La vârsta de 18 ani, Givenchy se apucă de design și lucrează alături de Jacques Fath, Robert Piguet, Lucien Lelong și Elsa Schiaparelli, înainte de a pune pe picioare propria casă de modă în 1952. La vârsta de 25 de ani, era cel mai tânăr designer din scena modei progresive de la Paris. Primele sale colecții au fost caracterizate de folosirea diferitelor materiale ieftine (din motive financiare). Cristóbal Balenciaga a avut cel mai mare impact asupra minții lui Givenchy, din punct de vedere vizual. Timp de 40 de ani, la finalul fiecărei prezentări, Givenchy a purtat haina albă a mentorului său. Domnul Balenciaga mi-a dăruit-o. Este ca un fel de talisman, o protecție, un alt înveliș, a spus Givenchy într-un interviu pentru Vogue în anul 1991.
Timp de 40 de ani, acesta a îmbrăcat-o pe Audrey Hepburn, cei doi întâlnindu-se în momentul în care a avut loc prezentarea primei sale colecții. Hepburn a devenit ambasadorul designerului Hubert de Givenchy și, până și acea rochie neagră pe care a purtat-o în Breakfast at Tiffany a fost creată de el.
Christian Dior
Casa de modă Dior a fost fondată în 1946. Pe 12 februarie 1947, Dior a lansat prima sa colecție de primăvară-vară. Înainte de succesul său ca designer, Christian Dior a servit armata franceză și a lucrat ca dealer de artă și ilustrator și a studiat științele politice în Paris la Institutul de Studii Politice. Dior a cunoscut succesul la vârsta de 41 de ani, fiind finanțat de omul de afaceri Marcel Boussac.
Mario Prada
În 1913 a fost fondată casa de modă Prada de către Mario Prada și fratele său Martino, cunoscută ca o companie cu piele de calitate care importa genți. În anul 1970, numele Prada a reintrat în atenția tuturor când Miuccia Prada, nepoata lui Mario, a preluat afacerea. Ei bine, succesul a fost resimțit în anul 1985 cu ajutorul genților de nylon. Nylonul este cunoscut pentru calitățile sale durabile, dar și pentru impermiabilitatea sa. Așa se face că una dintre cele mai vândute linii de genți din toate timpurile rămâne cea a genților din Nylon.
Mai târziu, în 1992, a fost introdusă de Miuccia o linie a pieselor mult mai ieftine, aceasta fiind inspirată din propria garderobă și stilul personal. Se numește Miu Miu, acesta fiind pseudonimul Miucciei.
Coco Chanel
Gabrielle Bonheur Chanel s-a născut în Saumur, Franța, în 1883. Este fondatoarea casei de modă Chanel și este una dintre cele mai vechi și de succes case de modă. A început să creeze pălării, iar în anul 1909 și-a deschis primul magazin. Fără îndoială, cel mai influent designer al secolului 20 a fost unul nonconformist.
Louis Vuitton
Louis Vuitton s-a născut în 1821 în Anchay, estul Franței. După ce ambii părinți au murit, a plecat de acasă la vârsta de 13 ani și și-a început aventura spre Paris, singur, la pas, care a durat doi ani. Când a ajuns în Paris, în 1837, avea deja vârsta de 16 ani. A lucrat ca ucenic pentru Monsieur Marechal, un celebru creator de cutii, iar mai târziu, în 1854, când s-a căsătorit, a părăsit afacerea lui Marechal și și-a deschis propriul magazine de cutii și împachetări în Paris. Patru ani mai târziu acesta a introdus un model rectangular revoluționar.
Thierry Hermès
Casa de modă Hermès este cea mai veche din această industrie. Thierry Hermès s-a născut în 1801 în Krefeld, Germania, iar după ce și-a pierdut întreaga familie în timpul războiului s-a mutat în Franța. După primul război mondial, casa de modă a început să creeze accesorii precum portofele, genți și genți de voiaj, iar din 1992 Hermès a început să producă și piese vestimentare.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Victoria's Secret Fashion Show 2024 a avut loc marți seară, 15 octombrie.
Giorgio Armani, fondatorul brandului de modă italian omonim, a declarat că intenţionează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei ani, potrivit unui interviu publicat duminică, 13 octombrie, informează Reuters.
După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.
Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.
Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.
Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.