Numirea sa vine la șase luni după anunțul că își părăsește postul de director de creație la Dior, un rol pe care l-a deținut timp de nouă ani.
Acest moment marchează o dublă revenire pentru Chiuri. Pe de o parte, jobul său la Fendi o va readuce în Roma, orașul în care a crescut. În plus, și cu adevărat poetic, este faptul că aceasta a mai lucrat în trecut pentru casa de modă italiană. Chiuri și-a petrecut un deceniu în atelierele Fendi alături de designerul Pierpaolo Piccioli, în cadrul diviziei de accesorii a brandului.
Unul dintre highlight-urile carierei sale, de altfel, este faptul că a co-creat iconica geantă Baguette alături de Silvia Venturini Fendi. După cei zece ani petrecuți la Fendi, Chiuri și Pierpaolo Piccioli au ajuns să lucreze alături de o altă casă de modă italiană – Valentino – unde inițial s-au ocupat tot ce accesorii, iar ulterior au devenit co-directori de creație pentru toate diviziile brandului. Chiuri a părăsit postul după 17 ani, preluând cârma creativă a casei Dior ulterior.
„Maria Grazia Chiuri este unul dintre cele mai mari talente din modă în momentul actual, și sunt încântat că a ales să se întoarcă la Fendi pentru a continua să își exprime creativitatea în cadrul grupului LVMH. Înconjurată de echipele Fendi și într-un oraș care îi este atât de drag, sunt convins că Maria Grazia va contribui la renașterea artistică și la viitorul succes al casei, perpetuând istoria și moștenirea sa bogată”, a spus Bernard Arnault, CEO al grupului LVMH, conglomeratul de lux care deține în portofoliul său brandul Fendi.
Casa de modă Fendi a funcționat fără o persoană anume care să dețină propriu-zis cârma creativă a colecției vestimentare feminine de când designerul Kim Jones a părăsit acest post în octombrie 2024. Silvia Venturini Fendi, nepoata fondatorului casei, care era responsabilă pentru linia de menswear, a preluat neoficial și partea de design pentru womenswear. În luna septembrie a acestui an, a fost anunțat că Venturini Fendi își părăsește rolul de director de creație și devine ambasador de imagine al brandului care îi poartă numele.
Legat de noua sa numire, Maria Grazia Chiuri a spus: „Mă reîntorc la Fendi cu onoare și bucurie, având privilegiul să îmi fi început cariera sub ghidarea fondatorilor casei, cele cinci surori Fendi. Această casă de modă a fost mereu născătoare de talente și un punct de pornire pentru multe minți creative din industrie, mulțumită abilităților extraordinare ale acestor cinci femei, care au încurajat generații noi de vizionari. Sunt recunoscătoare lui Bernard Arnault pentru încrederea pe care mi-a acordat-o să deschid un nou capitol în istoria acestei extraordinare companii fondate de femei”.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.
Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.
Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.
Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză
Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.