Pictura, denumita „Portretul domnisoarei Lieser”, a fost vanduta prin intermediul casei de licitatii Im Kinsky din Viena si adjudecata pentru 30 de milioane de euro.
Desi este un rezultat de licitatie impresionant, lucrarea a fost achizitionata pentru pretul minim cerut de specialisti — 30 de milioane de euro. Expertii sustineau ca portretul ar putea valora pana la 50 de milioane de euro insa piata de arta se afla in scadere in acest moment iar colectionarii sunt reticenti in cheltuirea unor sume colosale de bani.
Portretul este printre ultimele lucrari realizate de Klimt inainte de moartea sa din 1918. Specialistii sunt de parere ca a fost pictat in 1917, a fost comandat de Adolf Lieser, un industrialist evreu, drept cadou pentru aniversarea de 18 ani a fiicei sale, Margarethe Constance Lieser, reprezentata in lucrare. Familia Lieser apartinea aristocratiei vieneze, fiind printre patronii si sustinatorii lui Klimt.
Desi nu este confirmata identitatea tinerei din portret, casa de licitatii este de parere ca ar putea reprezenta alte doua femei din familia Lieser: Helene Lieser, fiica cea mare a lui Henriette Amalie Lieser-Landau (sora lui Adolf Lieser) sau fiica mai mica, Annie Lieser.
Lucrarea a fost recuperata dupa al Doilea Razboi Mondial si reintrodusa in colectia privata a unui descendent al familiei Lieser. Proprietarii de drept si-au pierdut viata in timpul Holocaustului.
Istoricii de arta sustin ca artistul a inceput sa picteze portretul cu cateva luni inainte de la atacul cerebral care a dus in cele din urma la moartea lui. Acestia sustin ca lucrarea are cateva zone neterminate deoarece Klimt nu a reusit sa o finalizeze.
Ulterior, portretul a fost gasit in atelierul lui Klimt si a fost daruit familiei Lieser. Dupa 1925, orice mentiune a lucrarii a disparut din inventarele proprietarilor, specialistii sunt de parere ca a fost furata de nazisti si pierduta in timpul Holocaustului, fiind recuperata de catre descendentii familiei. Casa de licitatii sustine ca a fost cumparata in anii 1960, fiind transmisa din generatie in generatie pana in prezent.
Lucrarea a fost vazuta pana la inceputul acestui an numai in fotografii alb-negru, in cataloagele cu operele lui Klimt. Inainte de a fi oferita spre vanzare, pictura a fost prezentata publicului intr-o serie de expozitii itinerante in Elvetia, Germania, Marea Britanie si Hong Kong.
Pictura a fost fotografiata in 1925 cu prilejul unei mari expozitii Klimt de la Viena (cand a fost imprumutata de la familia Lieser). Ulterior, nu a mai fost realizata alta imagine a lucrarii, cercetatorii au presupus ca ar fi fost pierduta sau chiar distrusa in decursul timpului.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
CINE ESTE VALENTIN PETRIȘOR ALIAS ”DINTE” MARTORUL CHEIE ÎN PROCESUL DE DIVORȚ DINTRE ANAMARIA PRODAN ȘI LAURENȚIU REGHECAMPF
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Portretul artistului robot Ai-Da al informaticianului Alan Turing va ajunge la licitația Sotheby's pe 31 octombrie.
Rolls-Royce a cumpărat un apartament elitist din New York şi l-a transformat într-un oficiu privat pentru cei mai elevaţi clienţi ai săi.
Pentru a sărbători lansarea noului Toyota C-HR în Australia, producătorul auto a introdus o campanie inovatoare în parteneriat cu celebrul designer australian de bijuterii Millie Savage, care a văzut lansarea unei colecții unice de bijuterii.
Première Sound Watch, pe care casa franceză l-a dezvăluit într-o campanie digitală cu actrița Lily-Rose Depp, prezintă un ceas atașat unui colier lung tip sautoir și o pereche de căști cu fir.
Bottega Veneta a creat un sanctuar venețian distinctiv pentru clienții săi VIC (Very Important Clients – clienți foarte importanți), aliniindu-se la principiile brandului de celebrare a meșteșugului și a spiritului comunitar.