Și vorbind despre opere de artă, acesta este unul dintre cele mai populare stiluri noi de NFT. Luați o piesă de artă digitală, sau chiar o melodie sau orice media digitală, cum ar fi Jack Dorsey, CEO-ul Twitter, care și-a transformat primul lui Tweet într-un simbol și pe care l-a vândut la licitație cu circa 3 milioane de dolari. Ați plăti 3 milioane de dolari pentru asta? Probabil că nu, dar cineva a făcut-o. În lumea artei, o operă are o valoare mai mare.
Ei bine, tehnologia se află în spatele unei piese de artă digitală licitată pentru 69,3 milioane de dolari pe 11 martie - așa-numitele NFT au declanșat o revoluție în rândul colecționarilor de artă.
Un token nefungibil (NFT) este un obiect digital care poate fi un desen, o animație, o piesă muzicală, fotografie sau video cu un certificat de autenticitate creat de tehnologia blockchain. Această autentificare de către o rețea de computere este considerată inviolabilă. Obiectul virtual, care este de fapt un fișier computerizat, poate fi schimbat sau vândut numai împreună cu certificatul său.
În ciuda omniprezenței internetului, vânzarea și schimbul de obiecte digitale de colecție au fost rare până recent. Majoritatea colecționarilor preferau obiectele fizice: picturi, sculpturi, sticle de vin, adidași. Unul dintre obstacolele care împiedicau obiectele digitale să devină obiecte de colecție obișnuite a fost frica de copii. Desigur, NFT-urile pot fi copiate, dar un singur fișier are un certificat de autenticitate, care nu poate fi reprodus.
Colajul de desene şi animaţii Everyday's: the First 5,000 Days a fost vândut cu suma-record de 69,3 milioane de dolari
Orice utilizator de internet poate merge pe o platformă dedicată, cum ar fi Rarible sau OpenSea, pentru a încărca fișierul care va deveni NFT. Taxele sunt de obicei mai mici de 30 de dolari pe fișier, plătite în criptomonedă. Odată ce NFT este pe platformă, creatorul îl poate vinde. De asemenea, creatorul are opțiunea de a seta un procent pe care îl va primi din toate vânzările viitoare ale fișierului.
Luând în considerare cele mai recente tranzacții, piața valorează deja câteva miliarde de dolari. Pe 11 martie, opera de artă digitală „Everyday's: the First 5,000 Days” a fost vândută la Christie's pentru 69,3 milioane de dolari. Alte mari case de licitații iau acum în considerare în mod activ de a deține vânzări NFT.
Numai joi, două imagini create pe platforma CryptoPunks au fost vândute cu 7,3 milioane de dolari fiecare. Și fondatorului Twitter, Jack Dorsey, i s-au oferit aproape 3 milioane de dolari pentru primul său tweet.
Unii experți se așteaptă la corecții de preț pe măsură ce piața NFT prinde contur, dar nimeni nu vede segmentul prăbușindu-se. Mulți cred chiar că o mulțime de NFT-uri sunt subevaluate.
Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Lexus a făcut lucrurile mai puternice, rapide și spectaculoase cu anunțul noului iaht de lux LY680.
Ceasul Asteroid de la ceasornicarul de lux eponim Greco-Genève este un ceas cu adevărat unic sculptat dintr-un meteorit, aparținând centurii de asteroizi care a căzut în Argentina.
Orice pe care este scris Louis Vuitton este special, iar dacă ești special, vei fi binevenit într-o lume cu Louis Vuitton emblemat pe el.
O firmă de turism spațial l-a angajat pe bucătarul Rasmus Munk, al cărui restaurant Alchemist are două stele Michelin, pentru a crea o masă tematică specială pentru zborul său cu balonul spațial.
Hublot colaborează cu Depeche Mode pentru a crea o nouă versiune a Spirit of Big Bang. Noul ceas aduce un omagiu celui mai recent album al trupei britanice.