Moda second hand și vintage-ul seduc luxul

Piața la mâna a doua este înfloritoare. Case de lux, de mult absente în această nișă, sunt ancorate în acest sector.

Urcușul este amețitor. În Franța, piața vintage continuă să crească. În 2020, a reprezentat peste șapte miliarde de euro în cifră de afaceri, inclusiv peste un miliard doar pentru modă. Potrivit estimărilor ThredUp, una dintre cele mai mari platforme americane de revânzare, până în 2027, vânzările de îmbrăcăminte second-hand ar trebui chiar să le depășească pe cele ale marilor branduri de fast fashion, și mai ales să genereze până la 20% din veniturile unei afaceri de lux.

Cu toate acestea, second hand-ul a fost mult timp stigmatizat în lumea luxului, care a considerat acest canal de vânzare prea degradant pentru imaginea caselor de modă și, prin urmare, a preferat să lase alți jucători să investească în acest sector. Situația se schimbă radical în prezent. Multe branduri high-end o văd acum ca pe o oportunitate care nu trebuie ratată, atât din punct de vedere etic - de a promova sustenabilitatea creației lor - dar și din punct de vedere economic.

Acest lucru este cu atât mai adevărat cu cât de la 1 ianuarie 2022 va fi interzisă distrugerea articolelor nevândute (o practică foarte răspândită în industria modei deseori trecută cu vederea). Prin urmare, industria modei trebuie să găsească o modalitate de a oferi produselor sale o a doua viață. Și lumea luxului nu vrea să rateze această piață înfloritoare. 

„Dacă problema etică și ecologică este evident fundamentală, este și pentru luxul unei (re)luări a controlului asupra unui deficit real”, atestă Marie Dupin, director business fashion and lifestyle la agenția de consultanță NellyRodi.

Modul de a vizualiza camerele evoluează în case. În ciuda reticenței anumitor directori artistici, care preferă să dea uitării creațiile predecesorilor lor și își doresc doar să aibă viziunea lor, simțim că lucrurile încep să se miște. Dovadă: multe mărci de lux sunt în proces de reconstrucție a propriilor arhive.

Stella McCartney (în 2018), Burberry și Gucci (sfârșitul anului 2020) au fost primele case mari care au intrat pe nișa second-hand prin semnarea de parteneriate cu TheRealReal, magazinul online de consignație cu 17 milioane de utilizatori, care a democratizat luxul second-hand pentru zece ani. Intoxicat de un succes uluitor (Gucci este unul dintre cele mai solicitate branduri de lux de pe platforma sa), brandul italian a decis să lanseze, la sfârșitul lunii septembrie, Gucci Vault, propria cutie digitală dedicată modei vintage. 

„Acest proiect este rodul pasiunii mele pentru obiecte în general, pentru cele din trecut și „mai mult, pentru vintage-ul pe care l-am colecționat mereu”, explică directorul artistic. Plăcerea mea este căutarea lucrurilor frumoase. Fac asta în viața mea privată și, desigur, mi-a alimentat munca în ultimii șapte ani.” 

Deveniți actor și preluați controlul pieței second-hand. Aceasta este și noua provocare pentru magazinele pariziene de pe Bulevardul Haussmann, Galeriile Lafayette și Printemps, care tocmai au inaugurat spații de câteva sute de metri pătrați dedicate în întregime modei circulare. Pentru că este un fapt, 70% dintre cumpărătorii second-hand fac prima achiziție de lux prin vintage (studiu al Boston Consulting Group). 

A deveni actor în vintage departe de bula de internet înseamnă și (re)crearea unei legături umane între moda trecutului și cea a prezentului, și deci fără a te confrunta cu dimensiuni complicate și cu lipsa de transparență pe etichete. 




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Mădălina Ghenea, apariție rafinată la ELLE Style Awards 2025

Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Crește cotația acțiunilor Hermès după numirea lui Grace Wales Bonner ca director de creație

Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
UE amendează Gucci, Chloé și Loewe cu 157 milioane de euro

Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Piața de resale a produselor de lux va ajunge la 360 de miliarde de dolari până în 2030

Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Producția de whisky a atins cel mai scăzut nivel din 2019

Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC