Cosmeticele bio – între mit și realitate

Nu există produs 100% natural, chiar dacă pe etichetă scrie BIO. 100% natural este doar cel făcut în casă, dar care este bun de folosit zece minute pentru că apoi își pierde din proprietăți.

Ce sunt cosmeticele bio? De unde le iei și cum le alegi în așa fel încât să se potrivească cu tenul tău? Cum ar trebui să le folosești pentru a te bucura de cele mai bune efecte? Ce ingrediente au în compoziție? La toate aceste întrebări vom încerca să răspundem în rândurile următoare.

Cosmeticele bio sunt produsele la realizarea cărora au fost respectate reglementările Uniunii Europene pentru cultivarea, obținerea, prelucrarea și ambalarea produsele ecologice: nu s-au folosit substanțe chimice (conservanți, parabeni, etc.) sau ingrediente modificate genetic și sunt în perfectă armonie cu natura. Ingredientele naturale au o mulțime de substanțe active, mai eficiente decât cele chimice. Așadar, când vom folosi termenul „bio”, ne vom referi de fapt la produsele certificate bio, ecologic sau organic.

În ceea ce privește termenul de valabilitate, el este același cu cel de la produsele convenționale și poate să ajungă până la 30 de luni. Este important, însă, să se țină cont și de termenul de valabilitate după deschiderea recipientului, marcat separat pe ambalaj. Dacă produsele naturale au un termen de valabilitate de maxim 18 luni de la deschidere (conțin printre altele și conservanți naturali) cosmeticele bio pot fi folosite în decursul a maxim șase luni de la deschiderea ambalajului. 

Cosmeticele bio sunt potrivite pentru toate tipurile de piele, inclusiv pielea sensibilă, datorită ingredientelor naturale:

Emolienți naturali – glicerină vegetală, unt și uleiuri vegetale (de exemplu untul de shea sau uleiul de avocado)

Extracte din plante, fructe, legume – bogate în nutrienți naturali (antioxidanți, vitamine, Omega 3 și Omega 6, aminoacizi), produsele cosmetice care conțin astfel de extracte au diferite funcții, de la hidratarea tenului la creme antiaging

Surfactanți naturali – aceștia sunt extrași din nucă de cocos sau trestie de zahăr și constituie o alternativă la surfactanții artificiali folosiți în șampoane și săpunuri pentru a produce multă spumă (produsele cosmetice care conțin surfactanți naturali produc mai puțină spumă dar curăță mai bine)

Coloranți naturali: pudră de alkanet (în culori care variază de la roșu rubin la gri albăstrui) folosită pentru rujuri, balsamuri și săpunuri, cărbune vegetal (oferă culoare machiajului și săpunului), pudra de clorofilă (folosită pentru a colora loțiunile tonice, cremele, deodorantele, gelurile de duș și șampoanele), pudra de Urucum (bogată în antioxidanți, este un ingredient folosit mai ales în cremele pentru plajă), pudra de Roibă (un ingredient întâlnit în vopsele bio pentru păr, oferind nuanțe de roșu), pudra de urzică (folosită în special ca ingredient în măști pentru păr, șampoane, și balsamuri de păr), șofran, turmeric, sfeclă roșie.

Avantajele produselor bio

Principalul avantaj este faptul ca prin piele nu mai introducem ingrediente chimice, care ajung în fluxul sanguin și care ne pot influența sănătatea, ajungând în ficat și în alte organe.

Un alt avantaj este faptul ca ingredientele naturale sunt mult mai eficiente și rezolvă mai repede diverse probleme ale pielii, părului și chiar ale unghiilor.

Înca un avantaj este faptul că parfumul lor provine din folosirea de uleiuri esențiale și vegetale din culturi certificate bio. Foarte important este faptul ca metalele nocive, ca aluminiul, sunt interzise prin legislație a fi folosite în rețetele acestor produse.

Care sunt cele mai întâlnite produse cosmetice bio?

Gel de duș: aloe vera, ulei de măsline, ulei de germeni de grâu, apă de lavandă, extract de trandafir, glicerină vegetală, extract de ceai verde, ulei esențial de portocale roșii, extract de coajă de lămâie, flori de cimbru, extract de caprifoi japonez, extract organic de ananas, ulei esențial de bargamota, floare de lotus, extract de ylang ylang, ulei de migdale dulci, vitamina E, extract de nalbă

Șampon: extract de mentă, alge brune, ulei de nucă de cocos, pulpă de portocale, extract de castravete, frunze de tătăneasă, flori de rozmarin, ulei esențial de chiparos, apă florală de mușețel, ulei de argan, ulei de zmeură, extract de arnică

Săpun: ulei de măsline, ulei din nucă de cocos, semințe de măceș, semințe de strugure, unt de shea, ulei de avocado, ulei de laur, argilă roșie, ulei de chimion negru

Exfoliant: miere de salcâm, ulei de cânepă, ulei de migdale dulci, ulei de cânepă, ulei de macadamia, făină de orez, ulei esențial de lămâie

Mască de față: argilă albă, argilă verde, extract de ginseng andin, semințe de baobab, ulei esențial de mentă, zahăr din trestie de zahăr

Deodorant: apă de lavandă, rozmarin, extract din coajă de portocală

Apă micelară: extract de gardenia, ulei de argan, vitamina E

Loțiune tonică: aloe vera, Pro-Vitamina B5

Creme de față și pentru ochi 




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Bella Hadid își lansează propriul brand de frumusețe, Orebella

Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Buze Espresso: cum să adopți tendința supremă de iarnă?

În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Lancôme colaborează cu Louvre pentru o colecție dedicată îngrijirii pielii

Inspirat de nouă capodopere din departamentul de sculptură, precum și de luminile și culorile muzeului, Lancôme a conceput o ediție limitată de produse de îngrijire a pielii și de machiaj semnate Lancôme x Louvre.

hourglass_full 7 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Carmen Brumă te ajută să scapi de celulită în 3 pași

Toate femeile se confruntă cu celulita însă la unele femei este mai vizibilă, iar la altele se vede mult destul de puțin. Dacă faci parte din prima categorie, Carmen Brumă are câteva soluții care va estompa efectul cojii de portocale.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Prada Beauty intră în era machiajului și îngrijirii pielii

Prada Beauty a lansat, în sfârșit, mult așteptatele game de îngrijire a pielii și de machiaj. Atingând echilibrul potrivit între creativitate și purtare, tot ceea ce face parte din gama Prada Beauty promite să fie deosebit de atractiv, cu o mulțime de formule elegante și texturi rafinate pentru a satisface cel mai exigent client.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH