Ce sunt cosmeticele bio? De unde le iei și cum le alegi în așa fel încât să se potrivească cu tenul tău? Cum ar trebui să le folosești pentru a te bucura de cele mai bune efecte? Ce ingrediente au în compoziție? La toate aceste întrebări vom încerca să răspundem în rândurile următoare.
Cosmeticele bio sunt produsele la realizarea cărora au fost respectate reglementările Uniunii Europene pentru cultivarea, obținerea, prelucrarea și ambalarea produsele ecologice: nu s-au folosit substanțe chimice (conservanți, parabeni, etc.) sau ingrediente modificate genetic și sunt în perfectă armonie cu natura. Ingredientele naturale au o mulțime de substanțe active, mai eficiente decât cele chimice. Așadar, când vom folosi termenul „bio”, ne vom referi de fapt la produsele certificate bio, ecologic sau organic.
În ceea ce privește termenul de valabilitate, el este același cu cel de la produsele convenționale și poate să ajungă până la 30 de luni. Este important, însă, să se țină cont și de termenul de valabilitate după deschiderea recipientului, marcat separat pe ambalaj. Dacă produsele naturale au un termen de valabilitate de maxim 18 luni de la deschidere (conțin printre altele și conservanți naturali) cosmeticele bio pot fi folosite în decursul a maxim șase luni de la deschiderea ambalajului.
Cosmeticele bio sunt potrivite pentru toate tipurile de piele, inclusiv pielea sensibilă, datorită ingredientelor naturale:
Emolienți naturali – glicerină vegetală, unt și uleiuri vegetale (de exemplu untul de shea sau uleiul de avocado)
Extracte din plante, fructe, legume – bogate în nutrienți naturali (antioxidanți, vitamine, Omega 3 și Omega 6, aminoacizi), produsele cosmetice care conțin astfel de extracte au diferite funcții, de la hidratarea tenului la creme antiaging
Surfactanți naturali – aceștia sunt extrași din nucă de cocos sau trestie de zahăr și constituie o alternativă la surfactanții artificiali folosiți în șampoane și săpunuri pentru a produce multă spumă (produsele cosmetice care conțin surfactanți naturali produc mai puțină spumă dar curăță mai bine)
Coloranți naturali: pudră de alkanet (în culori care variază de la roșu rubin la gri albăstrui) folosită pentru rujuri, balsamuri și săpunuri, cărbune vegetal (oferă culoare machiajului și săpunului), pudra de clorofilă (folosită pentru a colora loțiunile tonice, cremele, deodorantele, gelurile de duș și șampoanele), pudra de Urucum (bogată în antioxidanți, este un ingredient folosit mai ales în cremele pentru plajă), pudra de Roibă (un ingredient întâlnit în vopsele bio pentru păr, oferind nuanțe de roșu), pudra de urzică (folosită în special ca ingredient în măști pentru păr, șampoane, și balsamuri de păr), șofran, turmeric, sfeclă roșie.
Principalul avantaj este faptul ca prin piele nu mai introducem ingrediente chimice, care ajung în fluxul sanguin și care ne pot influența sănătatea, ajungând în ficat și în alte organe.
Un alt avantaj este faptul ca ingredientele naturale sunt mult mai eficiente și rezolvă mai repede diverse probleme ale pielii, părului și chiar ale unghiilor.
Înca un avantaj este faptul că parfumul lor provine din folosirea de uleiuri esențiale și vegetale din culturi certificate bio. Foarte important este faptul ca metalele nocive, ca aluminiul, sunt interzise prin legislație a fi folosite în rețetele acestor produse.
Gel de duș: aloe vera, ulei de măsline, ulei de germeni de grâu, apă de lavandă, extract de trandafir, glicerină vegetală, extract de ceai verde, ulei esențial de portocale roșii, extract de coajă de lămâie, flori de cimbru, extract de caprifoi japonez, extract organic de ananas, ulei esențial de bargamota, floare de lotus, extract de ylang ylang, ulei de migdale dulci, vitamina E, extract de nalbă
Șampon: extract de mentă, alge brune, ulei de nucă de cocos, pulpă de portocale, extract de castravete, frunze de tătăneasă, flori de rozmarin, ulei esențial de chiparos, apă florală de mușețel, ulei de argan, ulei de zmeură, extract de arnică
Săpun: ulei de măsline, ulei din nucă de cocos, semințe de măceș, semințe de strugure, unt de shea, ulei de avocado, ulei de laur, argilă roșie, ulei de chimion negru
Exfoliant: miere de salcâm, ulei de cânepă, ulei de migdale dulci, ulei de cânepă, ulei de macadamia, făină de orez, ulei esențial de lămâie
Mască de față: argilă albă, argilă verde, extract de ginseng andin, semințe de baobab, ulei esențial de mentă, zahăr din trestie de zahăr
Deodorant: apă de lavandă, rozmarin, extract din coajă de portocală
Apă micelară: extract de gardenia, ulei de argan, vitamina E
Loțiune tonică: aloe vera, Pro-Vitamina B5
Creme de față și pentru ochi
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Pe măsură ce se apropie cea de-a 100-a aniversare, în 2025, Fendi a decis să lanseze o colecție exclusivă de 7 parfumuri care aduce un omagiu istoriei sale, între know-how și spirit de inovație.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.
În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.