Anul trecut va intra în istorie ca unul dintre cele mai provocatoare pentru industria modei, marcat de scăderea vânzărilor, schimbarea comportamentului clienților și întreruperea lanțurilor de aprovizionare. În plus față de o criză umanitară care afectează viața a miliarde de oameni, Covid-19 este catalizatorul unei crize economice aprofundate. La fel ca multe alte sectoare, industria modei se află în mijlocul unei adversități fără precedent, cu venituri și marje sub presiune. Cu toate acestea, peisajul în mișcare creează și zone de impuls și, în ciuda impactului continuu și larg răspândit al pandemiei, unele companii de modă dezvoltă noi modalități de a concura.
Pandemia a agravat cererea pentru toate lucrurile digitale, ceea ce, la rândul său, a permis inovarea, eficiența și noi modalități de extindere a afacerilor. Schimbarea este permanentă și va continua să creeze oportunități de a construi modele de operare mai inteligente, mai inteligente și propuneri diferențiate ale clienților, care sunt mai personalizate pentru fiecare client. În egală măsură, criza a subliniat necesitatea de a trece la modalități de lucru mai durabile și responsabile în toate domeniile lanțului valoric. Pe măsură ce numărul jucătorilor de modă care răspunde acestei nevoi continuă să crească, se va dovedi a fi un avantaj pe termen lung pentru companii, muncitori, clienți și planetă.
Principalul motor al creșterii în anul următor va continua să fie canalele digitale, reflectând faptul că oamenii din multe țări rămân reticenți să se adune în medii aglomerate. Scenariul de recuperare anterioară anticipează o creștere digitală dinamică în toate zonele geografice în 2021 comparativ cu 2019, cu o creștere online de peste 30% în Europa și SUA și o creștere de peste 20% pe piața chineză deja foarte digitalizată.
După cea mai profundă recesiune din ultimele decenii, economia globală se așteaptă să-și revină parțial anul viitor, dar creșterea economică va rămâne diminuată față de nivelurile pre-pandemice. Deoarece este puțin probabil ca și cererea de modă să revină din cauza puterii restrânse de cheltuieli pe fondul șomajului și a inegalităților în creștere, companiile ar trebui să profite de noi oportunități și să dubleze categoriile, canalele și teritoriile care depășesc performanța.
Adoptarea digitală a crescut în timpul pandemiei, multe mărci devenind în cele din urmă online și entuziaștii care acceptă inovații digitale, cum ar fi livestreaming, chat video de servicii pentru clienți și cumpărături sociale. Pe măsură ce mediul online se accelerează și cumpărătorii solicită interacțiuni digitale din ce în ce mai sofisticate, jucătorii de modă trebuie să optimizeze experiența online și mixul de canale, găsind în același timp modalități convingătoare de a integra atingerea umană.
Consumatorii au devenit mai conștienți de situația angajaților vulnerabili din lanțul valoric al modei. Pe măsură ce impulsul schimbării se dezvoltă alături de campaniile pentru a pune capăt exploatării, consumatorii se vor aștepta ca mărcile să ofere mai multă demnitate, securitate și justiție lucrătorilor din întreaga industrie globală.
Sectorul comerțului cu amănuntul pentru călătorii rămâne grav afectat și cumpărăturile de destinație au suferit pe tot parcursul anului 2020. Având în vedere că turismul internațional va rămâne redus anul acesta și cumpărătorii care se confruntă cu întreruperi suplimentare ale călătoriilor, companiile vor trebui să se angajeze mai bine cu consumatorii locali, să facă investiții strategice pe piețe, asistând la o recuperare mai puternică. și debloca noi oportunități pentru a menține clienții la cumpărături.
După ce a demonstrat că mai multe produse și colecții nu dau neapărat rezultate financiare mai bune, Covid-19 a evidențiat necesitatea unei schimbări a mentalității de rentabilitate. Companiile trebuie să reducă complexitatea și să găsească modalități de a crește vânzarea la prețuri complete pentru a reduce nivelurile de inventar, adoptând o abordare axată pe cerere a strategiei lor de sortiment, stimulând în același timp o reactivitate flexibilă în sezon, atât pentru produse noi, cât și pentru reaprovizionare.
Polarizarea performanței în industria modei s-a accelerat în timpul pandemiei, pe măsură ce decalajul s-a mărit între cele mai performante companii și restul. Având unii jucători deja falși și alții menținuți pe linia de plutire de subvențiile guvernamentale, ne așteptăm ca activitatea de M&A să crească pe măsură ce companiile manevrează pentru a lua cote de piață, a debloca noi oportunități și a extinde capacitățile.
Prin expunerea vulnerabilității partenerilor de achiziții, a slăbiciunii contractelor și a riscurilor unei amprente concentrate a furnizorilor, criza a accelerat multe dintre schimbările pe care companiile le făceau deja pentru a reechilibra lanțul de aprovizionare. Pentru a atenua viitoarele rupturi, jucătorii de modă ar trebui să se îndepărteze de relațiile tranzacționale în favoarea unor parteneriate mai profunde care să aducă o mai mare agilitate și responsabilitate.
Promis de schimbările fundamentale în modul în care au funcționat companiile în timpul pandemiei și de nevoia de a conduce performanța în anii următori, este posibil să apară un nou model de muncă durabil. Prin urmare, companiile ar trebui să își perfecționeze amestecurile de muncă la distanță și la fața locului, să investească în recalificarea talentelor și să insufle un sentiment mai mare de scop comun și apartenență pentru angajații care continuă să își reconsidere propriile priorități.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.
Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.
Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.
Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză
Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.