Ce se întâmplă când luxul devine prea accesibil?

Harvard Business Review a lansat un nou studiu care pune sub semnul întrebării „efectul de reducere” al consumului de lux, prezentând în același timp un fenomen cultural interesant: elitele globale au nevoie de noi modalități de a-și comunica bogăția și statutul.

Deoarece simbolurile tradiționale de statut, cum ar fi gențile Chanel și accesoriile Dior au devenit accesibile „clasei aspirative”, elita globală „sare peste orice cale de mijloc și etalează cele mai banale obiecte pentru a reîncărca ceva special”, potrivit raportului. Harvard Business Review a lansat un nou studiu care pune sub semnul întrebării „efectul de reducere” al consumului de lux, prezentând în același timp un fenomen cultural interesant: elitele globale au nevoie de noi modalități de a-și comunica bogăția și statutul.

 Deoarece simbolurile tradiționale de statut, cum ar fi gențile Chanel și accesoriile Dior au devenit accesibile „clasei aspirative”, elita globală „sări peste orice teren de mijloc și smulge cele mai banale obiecte pentru a reîncărca ceva special”, potrivit raportului Robb. În esență, elitele îmbrățișează stiluri extraordinare, cum ar fi geanta Chanel Lego Brique sau hanoracul Bambi din neopren de la Givenchy, ambele se vând la prețuri ridicate, dar amintesc de un grup social cu statut inferior. Înlocuirea obiectelor de lux cunoscute pentru nivelul ridicat de finisje și măiestrie cu obiecte neconvenționale care sunt simple și banale este un rezultat al democratizării luxului.

Și în timp ce consumatorul de pe piața medie „tranzacționează selectiv până la niveluri mai ridicate de calitate, gust și aspirație”, nivelul superior al societății adoptă articole obișnuite, cum ar fi tricourile din bumbac Dior, care se vând cu 590 de dolari și sunt remarcabil de simple și plictisitoare. Cu toate acestea, elitele le vor accesoriza cu bijuterii scumpe sau le vor completa cu îmbrăcăminte de brand pe comandă. De vină ar fi generația Z. Acești tineri sunt consumatori critici care se cufundă adânc în problemele sociale și de mediu și le pasă puternic de cumpărăturile durabile. În consecință, această tendință este atrăgătoare pentru că ea creează un mediu mai incluziv și mai democratic.

În al doilea rând, consumatorii Gen-Z se diferențiază de generațiile anterioare prin dorința lor puternică de individualism. Sunt consumatori inteligenți, care iubesc produsele ce sunt concepute pentru a le diferenția de masă. Experții concluzionează că acești consumatori „pun pe primul loc individualitatea și auto-exprimarea atunci când decid ce mărci de lux îi reprezintă cel mai bine”. Cercetările arată că 30% dintre persoanele intervievate Gen-Z consideră că „luxul” este „ceva care îmi arată gustul”, în timp ce 29% traduc „luxul” în „ceva unic”.

În al treilea rând, această generație digitală iubește obiectele de brand ca mijloc de a atrage like-uri pe rețelele de socializare. Brandurile de lux vor să devină mai „accesibile” din cauza potențialului acestei piețe. Dar a face luxul excesiv de accesibil sau relevant pentru cei din generația Z, ignorând nevoile întregii populații de cumpărători poate fi periculos. Dorința de a apela la cei mai noi consumatori de lux le-ar putea ieftini produsele.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Care este obsesia Deliei Matache. Cheltuiește o avere pe ea

Delia Matache a dezvăluit că este obsedată de parfumuri. Artista a încercat să explice de unde i se trage această pasiune.

„Coquette Nails” este tendința virală TikTok care se folosește de energia divină a femeii

Dacă nu ești în tendința #coquetteaesthethic care inundă fluxul pe TikTok, pierzi totul în această primăvară.

Tendințele modei au apărut pe covorul roșu în 2023

De la decolteuri asimetrice la mâneci supradimensionate, iată cele mai bune tendințe de covor roșu din 2023 de până acum.

SUV-ul Hummer complet electric intră în producție. Când va fi scos pe piață

Așteptarea a luat sfârșit în sfârșit. Producătorul auto din Detroit a început să construiască varianta SUV-ului său incredibil de popular EV la uzina Factory Zero luni, la aproape trei ani după ce a fost anunțat pentru prima dată, relatează Car and Driver.

Cu câți bani s-a vândut o rochie a Prințesei Diana. Suma este uriașă

Una dintre cele mai emblematice rochii ale prințesei Diana a fost vândută la licitație, în weekend. Creată în 1989 de către designerul Victor Edelstein, piesa vestimentară iconică este croită dintr-o catifea violet și decorată la spate cu trei nasturi aurii, cu perle.

Liviu Vârciu, vacanță cu probleme în Maldive

Momente dificile pentru Liviu Vârciu. Prezentatorul și iubita lui se află în vacanță, în Maldive, însă nu s-au putut bucura pe deplin de călătorie.

5 moduri pentru a crea un stil clasic și elegant

Mai degrabă, trebuie să construiești o garderobă sofisticată folosind alegeri strategice – apoi lasă-ți încrederea să strălucească prin ținuta ta.

Iată marea tendință de make-up de la Paris Haute Couture Week!

Săptămâna Haute Couture de primăvară de la Paris a evidențiat nu doar ținutele de seară, ci și tendințele în materie de machiaj, care au putut fi văzute atât la modele, cât și la invitații din primul rând.

Uită de aeroport. Thailanda construiește un nou „oraș al aviației” de 9 miliarde de dolari pentru turiști

Construcția „Eastern Aviation City” va începe la începutul acestui an.

Compania Anastasiei Soare, celebrată de vedete. Ce nume mari de la Hollywood i-au fost alături „reginei sprâncenelor”

Brandul pe care Anastasia Soare l-a dezvoltat în America a împlinit 25 de ani. Drept urmare faimoasa româncă a dat o petrecere pe cinste unde au venit numai celebrități de prim rang.

Cum a reinventat românca Anastasia Soare, supranumită „regina sprâncenelor”, industria de frumusețe

Anastasia Soare este românca care a ridicat un imperiu schițând o sprânceană, dar nu orice sprânceană, ci sprânceana perfectă!

Cum au poreclit-o indienii pe Iulia Vîntur, iubita actorului Salman Khan

Iulia Vântur s-a mutat în India în urmă cu mai mulți ani, acolo unde trăiește o discretă poveste de dragoste alături de Salman Khan, cel mai în vogă actor al țării.

Designerul de modă al Valentino, numit de director de creaţie al mărcii Gucci

Grupul francez de produse de lux Kering l-a numit pe Sabato De Sarno, designer de modă senior la Valentino, în funcţia de director de creaţie al mărcii sale de top Gucci, transmite Reuters.

hourglass_full 2 day ago format_list_bulleted FASHION
Mugler electrizează Parisul cu o prezentare de modă exclusivă după trei ani de absență

Ultimul său show fizic datează din februarie 2020. Joi, 26 ianuarie, când săptămâna modei Haute Couture Primăvara-Vara 2023 se apropia de final, Mugler, sub imboldul lui Casey Cadwallader, și-a semnat marea revenire pe podium.

hourglass_full 5 day ago format_list_bulleted FASHION
Viktor&Rolf Spring 2023 demonstrează că există multe moduri de a purta o rochie de bal

Unii ar putea argumenta că viața a fost destul de răsturnată în ultimii ani, iar Viktor & Rolf surprinde acest sentiment în cea mai recentă colecție.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted FASHION
Iris Van Herpen aduce libertate și autonomie la Haute Couture Week SS23

Cu Colecția Carte Blanche, Iris van Herpen se concentrează pe importanța eliberării frumuseții corpului feminin.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted FASHION
Dior celebrează energia anilor douăzeci și libertatea lui Josephine Baker

În prima zi a Săptămânii Haute Couture din Paris, Maria Grazia Chiuri se cufundă în Parisul anilor 20, pe urmele lui Joséphine Baker, la Muzeul Rodin.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted FASHION
Show de modă controversat la Paris. Vedetele au purtat rochii cu capete de animale

Cea mai nouă colecție haute couture Schiaparelli a stârnit controverse, după ce manechinele şi câteva invitate au purtat haine cu blănuri şi capete de animale.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted FASHION