Câștigătorii iau tot: modul în care LVMH și Kering își vor extinde supremația după pandemie

Grupurile Kering şi LVMH, care reprezintă nume mari din industria modei, precum Gucci, Saint Laurent, Vuitton şi Dior, au rezistat cel mai bine până acum crizei coronavirusului.

Câteva case de modă au anunțat deja că vor părăsi calendarul internațional al modei și își prezenta colecţiile în propriul ritm, în contextul schimbărilor radicale induse de epidemia de coronavirus. Vorbim de Gucci și Saint Laurent, deținute de grupul Kering. Nici un brand deținut de LVMH nu a anunțat o astfel de decizie, dar grupul s-a alăturat recent discuțiilor.

LVMH și Kering își dispută o piață în valoare de 281 miliarde de euro în 2019, potrivit Bain & Company. Un calcul arată că aproximativ 40% din piața de anul trecut a fost controlat de cinci companii - LVMH, Kering, Richemont, Hermès și Chanel.

Cele două conglomerate au ajuns să domine această categorie în ultimele trei decenii prin preluarea caselor de modă și să le transforme în mărci globale susținute de infrastructura corporativă și sume mari de capital. Acest lucru le permite să-și controleze propriile lanțuri de aprovizionare, să recruteze talente de top, să dezvolte cele mai sofisticate strategii de marketing și publicitate.

De exemplu, în primele zile ale anului 2020, LVMH anunța că va plăti chirii record pentru noile magazine Dior și Fendi din istoria galeriei comerciale Galleria Vittorio Emanuele II din Milano. După câștigarea unei licitații publice, Dior va plăti 5 milioane de euro pe an pentru spațiul său, în timp ce Fendi va plăti 2,4 milioane de euro. Locatarii actuali, rivalii italieni mai mici Versace și Armani - pur și simplu nu au putut concura cu aceste oferte.

Desigur, aceste oferte au fost făcut înainte de izbucnirea pandemiei. La momentul actual, grupurile LVMH și Kering sunt puse la încercare. Sectorul produselor de lux se va contracta cu până la 39% în acest an, potrivit unor analize. Magazinele de vânzare cu amănuntul din întreaga lume au fost închise din cauza restricițiilor și, în timp ce consumatorii din majoritatea locurile au putut face cumpărături online, mulți pur și simplu nu au vrut - sau nu își mai permiteau cumpărături.

Această lipsă de consum a lovit deja puternic industria. Brandurile de modă și comercianții cu amănuntul loviți de datorii se închid. Fabricile intră în panică, așteaptă plățile în timp ce mărfurile produse înainte de criză stau încă pe rafturi. Deși redeschiderea Chinei la începutul lunii aprilie a oferit speranță, perspectivele rămân incerte, cheltuielile consumatorilor din țară fiind în scădere cu 7,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Consumatorii chinezi sunt de departe cel mai mare motor de creștere a luxului, dar o mare parte din banii lor sunt cheltuiți în timpul călătoriilor de peste mări, care au fost interzise anul acesta.

Experții preconizează că vânzările LVMH vor scădea cu 49% în al doilea trimestru al acestui an, față de 17$ în primul trimestru, vânzările anuale scăzând cu 18%. Drept urmare, prețurile acțiunilor au avut un impact puternic. La 25 mai, prețul acțiunii LVMH a scăzut cu 13% de la începutul anului, în timp ce a grupului Kering a scăzut cu 26%. Indicele CAC-40, care include 40 dintre cele mai importante stocuri tranzacționate la Euronext Paris, a fost în scădere cu aproximativ 24% până în prezent.

În lux, ca și alte industrii, vor rezista doar cele puternice – în cazul de față LVMH și Kering. Iar LVMH și Kering au construit un avantaj competitiv care va crește doar în timp.

LVMH, care este de peste trei ori mai mare decât Kering, și-a lărgit domeniile de interes, achiziționând companii care se ocupă de ospitalitate și lux greu, inclusiv hoteluri Belmond și bijutier italian Bulgari, printre altele. În 2019, a generat vânzări de 53,7 miliarde de euro, cu 214% față de 17,1 miliarde de euro cu un deceniu mai devreme. Cu mai multe achiziții majore, inclusiv integrarea Dior în principala afacere în 2017, valoarea acțiunii sale a crescut dramatic și la 404,50 euro la sfârșitul anului 2019, cu 540% față de 63,13 în 2009. 

Kering și LVMH și-au folosit profiturile pentru a-și consolida pozițiile. Pe măsură ce au crescut pe scară largă, LVMH, Kering și Richemont - alături de jucătorii independenți Chanel și Hermès - au lucrat pentru a obține un control cât mai mare asupra afacerilor lor, construind operațiuni integrate vertical, cumpărând fabrici și deschizând altele noi, dar, de asemenea, preluând mai mult din vânzările lor direct către clienți, controlând cele mai bune locuri în mall-uri de înaltă calitate și pe străzile importante din lume.

Există multe motive pentru care industriade fashion s-a consolidat în jurul LVMH și Kering. Unul dintre cei mai importanți este faptul că sunt jucători de marcă vigilenți și cred în leadership-ul creativ puternic alături de un leadership executiv puternic. De-a lungul anilor, abordarea LVMH în ceea ce privește construirea mărcilor a rămas practic aceeași.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 21 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Nicole Kidman devine ambasador de imagine al casei de modă Chanel

Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION