Câștigătorii iau tot: modul în care LVMH și Kering își vor extinde supremația după pandemie

Grupurile Kering şi LVMH, care reprezintă nume mari din industria modei, precum Gucci, Saint Laurent, Vuitton şi Dior, au rezistat cel mai bine până acum crizei coronavirusului.

Câteva case de modă au anunțat deja că vor părăsi calendarul internațional al modei și își prezenta colecţiile în propriul ritm, în contextul schimbărilor radicale induse de epidemia de coronavirus. Vorbim de Gucci și Saint Laurent, deținute de grupul Kering. Nici un brand deținut de LVMH nu a anunțat o astfel de decizie, dar grupul s-a alăturat recent discuțiilor.

LVMH și Kering își dispută o piață în valoare de 281 miliarde de euro în 2019, potrivit Bain & Company. Un calcul arată că aproximativ 40% din piața de anul trecut a fost controlat de cinci companii - LVMH, Kering, Richemont, Hermès și Chanel.

Cele două conglomerate au ajuns să domine această categorie în ultimele trei decenii prin preluarea caselor de modă și să le transforme în mărci globale susținute de infrastructura corporativă și sume mari de capital. Acest lucru le permite să-și controleze propriile lanțuri de aprovizionare, să recruteze talente de top, să dezvolte cele mai sofisticate strategii de marketing și publicitate.

De exemplu, în primele zile ale anului 2020, LVMH anunța că va plăti chirii record pentru noile magazine Dior și Fendi din istoria galeriei comerciale Galleria Vittorio Emanuele II din Milano. După câștigarea unei licitații publice, Dior va plăti 5 milioane de euro pe an pentru spațiul său, în timp ce Fendi va plăti 2,4 milioane de euro. Locatarii actuali, rivalii italieni mai mici Versace și Armani - pur și simplu nu au putut concura cu aceste oferte.

Desigur, aceste oferte au fost făcut înainte de izbucnirea pandemiei. La momentul actual, grupurile LVMH și Kering sunt puse la încercare. Sectorul produselor de lux se va contracta cu până la 39% în acest an, potrivit unor analize. Magazinele de vânzare cu amănuntul din întreaga lume au fost închise din cauza restricițiilor și, în timp ce consumatorii din majoritatea locurile au putut face cumpărături online, mulți pur și simplu nu au vrut - sau nu își mai permiteau cumpărături.

Această lipsă de consum a lovit deja puternic industria. Brandurile de modă și comercianții cu amănuntul loviți de datorii se închid. Fabricile intră în panică, așteaptă plățile în timp ce mărfurile produse înainte de criză stau încă pe rafturi. Deși redeschiderea Chinei la începutul lunii aprilie a oferit speranță, perspectivele rămân incerte, cheltuielile consumatorilor din țară fiind în scădere cu 7,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Consumatorii chinezi sunt de departe cel mai mare motor de creștere a luxului, dar o mare parte din banii lor sunt cheltuiți în timpul călătoriilor de peste mări, care au fost interzise anul acesta.

Experții preconizează că vânzările LVMH vor scădea cu 49% în al doilea trimestru al acestui an, față de 17$ în primul trimestru, vânzările anuale scăzând cu 18%. Drept urmare, prețurile acțiunilor au avut un impact puternic. La 25 mai, prețul acțiunii LVMH a scăzut cu 13% de la începutul anului, în timp ce a grupului Kering a scăzut cu 26%. Indicele CAC-40, care include 40 dintre cele mai importante stocuri tranzacționate la Euronext Paris, a fost în scădere cu aproximativ 24% până în prezent.

În lux, ca și alte industrii, vor rezista doar cele puternice – în cazul de față LVMH și Kering. Iar LVMH și Kering au construit un avantaj competitiv care va crește doar în timp.

LVMH, care este de peste trei ori mai mare decât Kering, și-a lărgit domeniile de interes, achiziționând companii care se ocupă de ospitalitate și lux greu, inclusiv hoteluri Belmond și bijutier italian Bulgari, printre altele. În 2019, a generat vânzări de 53,7 miliarde de euro, cu 214% față de 17,1 miliarde de euro cu un deceniu mai devreme. Cu mai multe achiziții majore, inclusiv integrarea Dior în principala afacere în 2017, valoarea acțiunii sale a crescut dramatic și la 404,50 euro la sfârșitul anului 2019, cu 540% față de 63,13 în 2009. 

Kering și LVMH și-au folosit profiturile pentru a-și consolida pozițiile. Pe măsură ce au crescut pe scară largă, LVMH, Kering și Richemont - alături de jucătorii independenți Chanel și Hermès - au lucrat pentru a obține un control cât mai mare asupra afacerilor lor, construind operațiuni integrate vertical, cumpărând fabrici și deschizând altele noi, dar, de asemenea, preluând mai mult din vânzările lor direct către clienți, controlând cele mai bune locuri în mall-uri de înaltă calitate și pe străzile importante din lume.

Există multe motive pentru care industriade fashion s-a consolidat în jurul LVMH și Kering. Unul dintre cei mai importanți este faptul că sunt jucători de marcă vigilenți și cred în leadership-ul creativ puternic alături de un leadership executiv puternic. De-a lungul anilor, abordarea LVMH în ceea ce privește construirea mărcilor a rămas practic aceeași.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Primul restaurant Louis Vuitton din S.U.A. a fost deschis în New York

Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Adelina Pestrițu a făcut turul vilei ultra luxoase în care stă cazată pe perioada vacanței din Arabia Saudită

Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.

Destinația ultra luxoasă și exclusivistă în care Adelina Pestrițu și-a dus soțul de ziua lui

Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.

Andreea Bostănică a recunoscut de unde are are banii și cadourile scumpe

Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.

Tiffany & Co. x Fondation César Homeware lansează o colecție de articole pentru casă

Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

Bottega Veneta dezvăluie prima colecție de bijuterii de lux

Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.

Piața luxului e în declin. Veniturile reduse la toate mărcile

Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.

Masa de biliard Gucci de 110.000 de dolari este locul în care moda se întâlnește cu jocul

Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.

Ariana Grande, vedeta noii campanii de sărbători a Swarovski

Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.

Românca Andreea Diaconu a defilat la Victoria’s Secret Fashion Show 2024

Victoria's Secret Fashion Show 2024 a avut loc marți seară, 15 octombrie.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Giorgio Armani a anunțat când se pensionează. Designerul are 90 de ani

Giorgio Armani, fondatorul brandului de modă italian omonim, a declarat că intenţionează să se retragă din activitate în următorii doi sau trei ani, potrivit unui interviu publicat duminică, 13 octombrie, informează Reuters.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Hedi Slimane părăsește Celine. Cine este noul director creativ al casei de modă

După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Christian Louboutin își prezintă noua colecție cu un spectacol de balet acvatic

Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Beyoncé, vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s

Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted PEOPLE
„Cea mai scumpă geantă” a fost prezentată la Paris și rivalizează cu Hermès Birkin

Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION