Buncărul miliardarilor: cum aşteaptă cei mai bogaţi oameni sfârșitul lumii

Spui „buncăr” și majoritatea oamenilor își imaginează o cameră din beton plină de conserve. Amenințarea sfârșitului lumii se simte la fel ca în timpul Războiului Rece. O serie de companii din întreaga lume satisfac o cerere din ce în ce mai mare de structuri care protejează de orice risc, indiferent că este vorba despre o pandemie globală, un asteroid sau cel de-al treilea război mondial - oferind în același timp servicii de înaltă calitate.

„Bunkerul tatălui sau bunicului tău nu a fost foarte confortabil”, spune Robert Vicino, antreprenor imobiliar și CEO al unei companii care construiește și gestionează adăposturi de top în întreaga lume. „Erau cenușii. Erau din metal, precum o navă sau ceva militar. Și adevărul este că omenirea nu poate supraviețui pe termen lung într-un mediu atât de spartan și sumbru”.

Mulți dintre miliardarii lumii, inclusiv manageri, vedete sportive și directori de tehnologie au ales să-și proiecteze propriile adăposturi secrete pentru a-și adăposti familiile și personalul. Experții din domeniu spun că vânzările din 2016 pentru buncărele de înaltă performanță au crescut cu 700% față de 2015, în timp ce vânzările totale au crescut cu 300% de la alegerile prezidențiale din noiembrie 2016.

Miliardarii preferă să aștepte sârșitul lumii într-un cadru comunitar care oferă o experiență cât mai aproape de lumea reală. Dezvoltatorii de adăposturi comunitare adesea renovează buncăre militare dezafectate și silozuri de rachete construite de Statele Unite sau de guvernele sovietice - locuri care ar costa sute de milioane de dolari pentru a fi construi astăzi. Structurile fortificate sunt proiectate pentru a rezista la un atac nuclear și sunt echipate cu sisteme de energie electrică, sisteme de purificare a apei, supape de alimentare și filtrare a aerului nuclear-biologic-chimic (NBC).

Majoritatea includ consumabile alimentare pentru un an sau mai mulți, iar multe au grădini hidroponice pentru a suplimenta rațiile. Dezvoltatorii lucrează, de asemenea, pentru a crea comunități bine rotunjite, cu o serie de abilități necesare pentru supraviețuirea pe termen lung, de la medici la profesori.

Unul dintre aceste adăposturi se află în Dakota de Sud și este format din 575 de buncăre militare care au servit ca depozit al munițiilor armatei până în 1967.

În prezent, transformate într-o instalație care va găzdui aproximativ 5.000 de persoane, interioarele fiecărui buncăr sunt dotate de proprietari cu un cost cuprins între 25.000 și 200.000 USD fiecare. Prețul depinde dacă vor un spațiu minimalist sau o casă cu finisaje de înaltă calitate. Complexul în sine va fi echipat cu toate facilitățile unui oraș mic, inclusiv un teatru, săli de clasă, grădini hidroponice, o clinică medicală, un spa și o sală de sport.

Pentru clienții care caută ceva mai luxos, compania oferă și adăpostul construit într-un fost depozit de muniții din perioada Războiului Rece din Germania. Structura oferă 34 de reședințe private, fiecare începând de la 230 de metri pătrați.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Primul restaurant Louis Vuitton din S.U.A. a fost deschis în New York

Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Adelina Pestrițu a făcut turul vilei ultra luxoase în care stă cazată pe perioada vacanței din Arabia Saudită

Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.

Destinația ultra luxoasă și exclusivistă în care Adelina Pestrițu și-a dus soțul de ziua lui

Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.

Andreea Bostănică a recunoscut de unde are are banii și cadourile scumpe

Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.

Tiffany & Co. x Fondation César Homeware lansează o colecție de articole pentru casă

Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

Bottega Veneta dezvăluie prima colecție de bijuterii de lux

Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.

Piața luxului e în declin. Veniturile reduse la toate mărcile

Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.

Masa de biliard Gucci de 110.000 de dolari este locul în care moda se întâlnește cu jocul

Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.

Ariana Grande, vedeta noii campanii de sărbători a Swarovski

Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

hourglass_full 14 day ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Sotheby’s scoate la licitaţie primul portret realizat de un robot

Portretul artistului robot Ai-Da al informaticianului Alan Turing va ajunge la licitația Sotheby's pe 31 octombrie.

hourglass_full 27 day ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Rolls-Royce dezvăluie primul Private Office în New York

Rolls-Royce a cumpărat un apartament elitist din New York şi l-a transformat într-un oficiu privat pentru cei mai elevaţi clienţi ai săi.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Toyota topește părți ale mașinilor sale și le transformă în pietre prețioase

Pentru a sărbători lansarea noului Toyota C-HR în Australia, producătorul auto a introdus o campanie inovatoare în parteneriat cu celebrul designer australian de bijuterii Millie Savage, care a văzut lansarea unei colecții unice de bijuterii.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Chanel a dezvăluit colierul-ceas care îți permite să asculți muzică și să preiei apeluri

Première Sound Watch, pe care casa franceză l-a dezvăluit într-o campanie digitală cu actrița Lily-Rose Depp, prezintă un ceas atașat unui colier lung tip sautoir și o pereche de căști cu fir.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Bottega Veneta creează un paradis venețian unic pentru clienții VIP

Bottega Veneta a creat un sanctuar venețian distinctiv pentru clienții săi VIC (Very Important Clients – clienți foarte importanți), aliniindu-se la principiile brandului de celebrare a meșteșugului și a spiritului comunitar.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN