Descris de casa de licitații Sotheby's drept „foarte important”, articolul provine dintr-un grup rar de ceramică decorat la atelierele imperiale din Beijing în secolul al XVIII-lea.
Vasul a fost produs în timpul împăratului Yongzheng, care a condus China între 1722 și 1735 (deși smalțul a fost probabil pictat la scurt timp după moartea sa). Face parte dintr-o tradiție cunoscută sub numele de „falangcai” sau „culori străine”, un nume dat porțelanului provenit din cuptoarele imperiale din Jingdezhen, dar emailat de artizanii din Orașul Interzis din Beijing, notează cnn.com.
Adjudecat sâmbătă cu 25,3 milioane de dolari, bolul înfățișează două rândunele, un cais înflorit și o salcie. Designul include, de asemenea, un fragment dintr-o poezie despre care se crede că a fost comandată de predecesorul dinastiei Ming al lui Yongzheng, împăratul Wanli.
În catalogul licitației, expertul în ceramică Regina Krahl a spus că motivele cu păsări și flori erau populare în perioada Yongzheng. Ea a descris, de asemenea, bolul ca fiind printre un grup mic de articole reprezentând „apogeul picturii pe porțelan, o artă care nu a fost niciodată depășită”.
„Piesele pictate cu motive atât de rare și rafinate ale naturii precum cele văzute aici, „înfășurate” în jurul vasului ca un sul de mână desfășurat, au fost realizate la Beijing doar pentru o perioadă foarte scurtă”, a scris ea, adăugând că majoritatea exemplelor rămase sunt acum păstrate în Muzeul Palatului din Taiwan.
Odată parte dintr-o pereche, articolul a fost înregistrat pentru prima dată într-o colecție asamblată de către comerciantul de transport maritim din Shanghai, căpitanul Charles Oswald Liddell, la sfârșitul secolului al XIX-lea. Cele două boluri au fost împărțite în 1929, când au fost vândute fiecare cu 150 de lire sterline (în valoare de puțin peste 7.600 de lire sterline, sau 9.400 de dolari, în banii de astăzi). „Geamănul” bolului este ținut acum la British Museum din Londra, a spus Sotheby's.
Cel vândut sâmbătă a trecut între timp de mai multe ori de-a lungul deceniilor, prin mâinile a diferiți proprietari printre care și americanca Barbara Hutton. Cel mai recent a fost achiziționat de femeia de afaceri și colecționara Alice Cheng, care l-a achiziționat pentru un record - atunci - de 19,3 milioane în 2006.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Portretul artistului robot Ai-Da al informaticianului Alan Turing va ajunge la licitația Sotheby's pe 31 octombrie.
Rolls-Royce a cumpărat un apartament elitist din New York şi l-a transformat într-un oficiu privat pentru cei mai elevaţi clienţi ai săi.
Pentru a sărbători lansarea noului Toyota C-HR în Australia, producătorul auto a introdus o campanie inovatoare în parteneriat cu celebrul designer australian de bijuterii Millie Savage, care a văzut lansarea unei colecții unice de bijuterii.
Première Sound Watch, pe care casa franceză l-a dezvăluit într-o campanie digitală cu actrița Lily-Rose Depp, prezintă un ceas atașat unui colier lung tip sautoir și o pereche de căști cu fir.
Bottega Veneta a creat un sanctuar venețian distinctiv pentru clienții săi VIC (Very Important Clients – clienți foarte importanți), aliniindu-se la principiile brandului de celebrare a meșteșugului și a spiritului comunitar.