Vânzările de aur s-au triplat. Profilul cumpărătorului de aur

Aurul sparge record după record, în condițiile în care incertitudinile privind revenirea economiei mondiale din criza provocată de pandemie alimentează cererea pentru active considerate sigure.

Față de aceeași perioadă de anul trecut, valoarea tranzacțiilor cu aur financiar fizic a crescut cu aproape 3 ori și jumătate. Femeile care au peste 60 de ani sunt principalii cumpărători ai materialului prețios, potrivit specialistului în piețe financiare, Mihai Muresian, care spune că majoritatea tranzacțiilor au fost făcute în mijlocul stării de urgență. În România, în primele șase luni ale anului, una dintre cele mai mari bănci a vândut 422 de kilograme de aur în valoare de 86 de milioane de lei.

„Profilul cumpărătorului de aur este cel care dorește să investească într-un instrument care are o lichiditate mare și care îi aduce stabilitate. Aurul este văzut într-un portofoliu investițional ca principalul instrument care poate să aducă o stabilitate și care este oarecum, într-o măsură mai mică sau mai mare, decuplat de ceea ce se întâmplă pe piețele bursiere internaționale, sau pe piețele titlurilor de stat. Aurul a avut o evoluție ascendentă în ultimii ani. De la jumătatea anului 2018 până în prezent a crescut cu aproape 65% și din această cauză a atras atenția multor investitori, care și-au dorit să-și recalibreze portofoliul și să investească și în acest instrument.

Principala categorie de persoane care cumpără aur financiar fizic sunt cele care au peste 60 și 69 de ani și sunt de gen feminin. Din aurul vândut anul acesta de instituția din care fac parte valoarea medie a unei vânzări a fost de aproximativ 100.000 de lei în cazul tranzacțiilor făcute de femei și de aproximativ 50.000 de lei în cazul tranzacțiilor făcute de bărbați. Anul acesta vedem un interes mai mare din partea clienților. Situația nu este surprinzătoare, luând în considerare că trăim într-o perioadă în care, din punct de vedere macroeconomic, oamenii își doresc să investească în instrumente care le pot aduce o siguranță, dacă putem vorbi de o siguranță în cazul investiției în aur”, a declarat, la Digi24, Mihai Muresian, specialist piețe financiare.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC