Față de aceeași perioadă de anul trecut, valoarea tranzacțiilor cu aur financiar fizic a crescut cu aproape 3 ori și jumătate. Femeile care au peste 60 de ani sunt principalii cumpărători ai materialului prețios, potrivit specialistului în piețe financiare, Mihai Muresian, care spune că majoritatea tranzacțiilor au fost făcute în mijlocul stării de urgență. În România, în primele șase luni ale anului, una dintre cele mai mari bănci a vândut 422 de kilograme de aur în valoare de 86 de milioane de lei.
„Profilul cumpărătorului de aur este cel care dorește să investească într-un instrument care are o lichiditate mare și care îi aduce stabilitate. Aurul este văzut într-un portofoliu investițional ca principalul instrument care poate să aducă o stabilitate și care este oarecum, într-o măsură mai mică sau mai mare, decuplat de ceea ce se întâmplă pe piețele bursiere internaționale, sau pe piețele titlurilor de stat. Aurul a avut o evoluție ascendentă în ultimii ani. De la jumătatea anului 2018 până în prezent a crescut cu aproape 65% și din această cauză a atras atenția multor investitori, care și-au dorit să-și recalibreze portofoliul și să investească și în acest instrument.
Principala categorie de persoane care cumpără aur financiar fizic sunt cele care au peste 60 și 69 de ani și sunt de gen feminin. Din aurul vândut anul acesta de instituția din care fac parte valoarea medie a unei vânzări a fost de aproximativ 100.000 de lei în cazul tranzacțiilor făcute de femei și de aproximativ 50.000 de lei în cazul tranzacțiilor făcute de bărbați. Anul acesta vedem un interes mai mare din partea clienților. Situația nu este surprinzătoare, luând în considerare că trăim într-o perioadă în care, din punct de vedere macroeconomic, oamenii își doresc să investească în instrumente care le pot aduce o siguranță, dacă putem vorbi de o siguranță în cazul investiției în aur”, a declarat, la Digi24, Mihai Muresian, specialist piețe financiare.
Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.