Mormântul a aparținut unei femei din cultura Tiszapolgár al cărei păr ar fi fost împodobit cu inele. De asemenea, la fața locului au fost găsite o brățară de cupru cu mai multe spirale, două mărgele de aur și aproximativ 800 de mărgele din sidef.
„Tezaurul de aur este o descoperire senzațională pentru perioadă, având în vedere că toate piesele de aur din Bazinul Carpaților însumează în jur de 150 de piese. Ei bine, aici sunt peste 160 într-un singur inventar”, a declarat Călin Ghemiş, arheologul principal al săpăturii, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.
Arheologii au identificat-o pe femeia cu statut înalt pe baza unui studiu inițial al dinților ei și al staturii generale, precum și pe lipsa armelor îngropate în mormântul ei.
Cultura Tiszapolgár, care datează între 4500 î.Hr. și 4000 î.Hr., a fost o civilizație din Epoca cuprului în Europa Centrală și de Est.
„Vrem să aflăm ce fel de cultură a aparținut persoana respectivă și, de asemenea, dacă inelele erau din aur din Arhipelagul Transilvaniei”, a declarat Gabriel Moisa, directorul Muzeului Țării Crișurilor din Oradea, România.
Probe suplimentare din mormânt au fost trimise la laboratoare din România și Țările de Jos pentru analize suplimentare de carbon-14 și teste ADN, în timp ce inelele de aur sunt supuse unor tratamente de conservare și curățare.
„Este o descoperire fenomenală. O astfel de comoară nu mai există în Europa Centrală și de Est”, a adăugat Moisa.
Săpături ulterioare efectuate de echipa multinațională din martie până în iunie au găsit trei situri care datează din perioada neolitică, două din epoca medie până la sfârșitul epocii bronzului, două din perioada romană și două din Evul Mediu.
Printre săpăturile mai ample din zonă, arheologii au descoperit și urmele a două locuințe din apropierea orașului Sântandrei, cu ceramică datând între secolul II î.Hr. și secolul II d.Hr. De asemenea, a fost găsită o așezare sarmată lângă Biharia, cu o necropolă care conținea un schelet feminin cu bijuterii. Așezarea datează fie din secolul al III-lea d.Hr., fie din secolul al IV-lea d.Hr.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Portretul artistului robot Ai-Da al informaticianului Alan Turing va ajunge la licitația Sotheby's pe 31 octombrie.
Rolls-Royce a cumpărat un apartament elitist din New York şi l-a transformat într-un oficiu privat pentru cei mai elevaţi clienţi ai săi.
Pentru a sărbători lansarea noului Toyota C-HR în Australia, producătorul auto a introdus o campanie inovatoare în parteneriat cu celebrul designer australian de bijuterii Millie Savage, care a văzut lansarea unei colecții unice de bijuterii.
Première Sound Watch, pe care casa franceză l-a dezvăluit într-o campanie digitală cu actrița Lily-Rose Depp, prezintă un ceas atașat unui colier lung tip sautoir și o pereche de căști cu fir.
Bottega Veneta a creat un sanctuar venețian distinctiv pentru clienții săi VIC (Very Important Clients – clienți foarte importanți), aliniindu-se la principiile brandului de celebrare a meșteșugului și a spiritului comunitar.