Al treilea cel mai vizitat muzeu din lume conține peste două milioane de lucrări, însă una singură îi aparține unui român. Se numește „Preludiu la o civilizație” și e făcută de Victor Brauner.
„Preludiu la o civilizație”
E o pictură pe care românul a terminat-o în 1954, pe când trăia în Franța. E cea mai valoroasă dintre operele lui din a doua parte a vieții, și una dintre cele mai importante picturi românești din toate timpurile.
Ca să ajungă la Met, „Preludiu la o civilizație” a străbătut o lungă călătorie. Pictorul Brauner, român cu origini evreiești, o expune în 1954 la Paris, într-un vernisaj pus la cale de-un grec. În același an, pictura e adusă la Bienala de Artă de la Veneția, pentru ca în octombrie 1958 s-o întâlnim la Chicago. Acolo, Brauner îi cunoaște pe Jaques Gelman, regizor de film mexican născut la Sankt Petersburg și soția sa, Natasha Gelman, amândoi avizi colecționari de artă europeană.
Le vinde tabloul, care-și continuă călătoria prin lume, ca piesă principală în diferite expoziții: în 1968 la New York, Los Angeles și Chicago, în 1975 la Sydney și Melbourne, în 1990 prin Londra, Mexic și Martigny, un orășel din Elveția. În 1998, doamna Gelman trece în rândul celor drepți. Testamentul ei prevede ca întreaga colecție ce-a strâns-o în decursul vieții să fie donată Muzeului Metropolitan de Artă din New York.
Victr Brauner (1903-1966) a fost una dintre cele mai proeminente figuri ale mișcării suprarealiste. Poate puțini știu că Victor Brauner este născut la Piatra-Neamț și liceul de artă din micul oraș de munte îi poartă numele.
Victor Brauner
La începutul anilor ’30, Brauner s-a stabilit la Paris, unde a locuit în aceeași clădire cu Yves Tanguy și Alberto Giacometti. În 1935 s-a întors în România pentru mai multe expoziții, însă după doar trei ani, a revenit în Franța. Pe 28 august și-a pierdut ochiul stâng într-o bătaie, după ce pictase, premonitoriu, câțiva ani mai devreme „Autoportret fără un ochi”.
„Autoportret fără un ochi”
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Portretul artistului robot Ai-Da al informaticianului Alan Turing va ajunge la licitația Sotheby's pe 31 octombrie.
Rolls-Royce a cumpărat un apartament elitist din New York şi l-a transformat într-un oficiu privat pentru cei mai elevaţi clienţi ai săi.
Pentru a sărbători lansarea noului Toyota C-HR în Australia, producătorul auto a introdus o campanie inovatoare în parteneriat cu celebrul designer australian de bijuterii Millie Savage, care a văzut lansarea unei colecții unice de bijuterii.
Première Sound Watch, pe care casa franceză l-a dezvăluit într-o campanie digitală cu actrița Lily-Rose Depp, prezintă un ceas atașat unui colier lung tip sautoir și o pereche de căști cu fir.
Bottega Veneta a creat un sanctuar venețian distinctiv pentru clienții săi VIC (Very Important Clients – clienți foarte importanți), aliniindu-se la principiile brandului de celebrare a meșteșugului și a spiritului comunitar.