Sectorul de lux se pregătește pentru cel mai rău an din istoria modernă

Analiștii Bernstein au avertizat că brandurile de lux urmează să raporteze cel mai rău an din istoria modernă. Mărcile au fost puternic afectate de focarul de la coronavirus, deoarece principala lor piață de desfacere, China, a fost cea dintâi afectată de COVID-19.

Consumatorii chinezi reprezintă 35% din cererea globală din sectorul bunurilor de lux, ceea ce îi face în general cel mai valoros client. Bernstein estimează că cererea de la acești consumatori va scădea cu 30 până la 50% în prima jumătate a anului. Acești cumpărători nu numai că nu au reușit să facă cumpărături în propria țară, deoarece magazinele și centrele comerciale din China au fost închise în timpul carantine, dar interdicțiile de călătorie puse în aplicare de guvernul chinez și alte țări au însemnat că unii dintre acești cumpărători nu au cumpărat în altă parte. Acest lucru este deosebit de important deoarece cercetările arată că majoritatea chinezilor cumpără bunuri de lux în afara țării lor.

Pe măsură ce virusul s-a răspândit în întreaga lume, sectorul a văzut că cererea altor consumatori de lux de pe piețele cheie precum SUA, Europa și Orientul Mijlociu a scăzut.

Echipa de analiști, condusă de Luca Solca, a avertizat că lumea intră pe „terra incognita”, în timp ce se luptă cu pandemia coronavirusului. „Ceea ce știm este că actualizarea 1H20E [prima jumătate a anului 2020] va fi probabil cea mai proastă din istoria modernă a industriei bunurilor de lux și cu o oarecare marjă”, au scris analiștii.

Kering, Burberry și LVMH sunt printre cele mai mari nume din industrie care au emis avertismente de profit în ultimele săptămâni. Burberry a transmis pe 19 martie că vânzările au scăzut cu 40 până la 50% între sfârșitul lunii ianuarie și mijlocul lunii martie. Și LVMH estimează că vânzările vor scădea cu 10 până la 20% în prima jumătate a anului.

Analiștii notează deja niveluri crescute de promoții pe platformele de comerț electronic de lux, cum ar fi Farfetch, Net-a-Porter (care și-a închis recent magazinul online din SUA, Europa și Orientul Mijlociu) și Moda Operandi, de exemplu. Unele mărci apelează la reduceri pe propriile site-uri pentru a preveni creșterea stocurilor în acest timp. Tod's, Dolce & Gabbana, Michael Kors și Valentino s-au numărat printre designerii cu cel mai mare procent de produse aflate la reducere.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Justin Bieber lansează un brand de vestimentație

În decembrie 2023, Justin Bieber lansa SKYLRK, un label care, pentru multă vreme, a rămas sub umbra misterului, starul nedezvăluind ce urma să ofere fanilor prin această inițiativă.

Care este motivul pentru care Monica Gabor nu mai vrea să părăsească America

După ce a divorțat de Irinel Columbeanu, în 2011, Monica Gabor a obținut custodia Irinucăi, apoi amândouă s-au stabilit în Statele Unite ale Americii.

Louis Vuitton lansează o ciocolată exclusivistă în ediție limitată

Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.

Gucci anunță un nou ambasador de imagine

Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.

Brandul Loewe transformă cojile de portocale în tricouri

Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.

Christian Horner, demis de la Red Bull Racing

Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.

Dior x Lewis Hamilton: o colecție capsulă afrofuturistă care combină luxul, sportul și angajamentul

Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.

The Julius Bucharest, fostul Hotel Ambasador de pe Magheru, se va deschide cu noua înfățișare în 2027

După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

Michael Rider orchestrează o revenire subtilă și remarcabilă la Celine

Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.

David Popovici, ambasador global al UiPath

Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.

Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

Tarifele impuse de Trump afectează industria europeană de lux

Acțiunile europene ale produselor de lux au scăzut vineri, după ce președintele american Donald Trump a declarat că recomandă o taxă vamală directă de 50% asupra bunurilor din Uniunea Europeană, începând cu 1 iunie.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Burberry anunță concedieri la nivel global

Burberry urmează să concedieze până la 1.700 de locuri de muncă la nivel mondial, ca parte a unui efort mai amplu de reducere a costurilor, în contextul în care casa de modă britanică se confruntă cu un mediu dificil în domeniul comerțului cu amănuntul de lux.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Ferrari va produce primul său model electric. Când va fi lansat

Constructorul auto italian Ferrari va demara procesul de lansare a primului său automobil complet electric în luna octombrie a acestui an, iar procesul se va derula de-a lungul a trei etape, a declarat marți directorul general Benedetto Vigna, transmite Reuters.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Hermès scumpește gențile Birkin

Hermès a anunțat planuri de a majora prețurile tuturor produselor vândute în Statele Unite, pentru a contracara greutatea noilor tarife impuse de președintele Donald Trump.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Bulgari a deschis cea mai mare fabrică de bijuterii de lux din lume

Bulgari și-a extins fabrica de bijuterii cu 204.514 metri pătrați, ajungând la 355.209 metri pătrați.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Hermès, cel mai valoros brand de lux din lume

Hermes depășește LVMH şi devine cel mai valoros brand de lux din lume.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC