Potrivit unui nou raport publicat de Brand Finance, primele 50 de mărci de lux și premium din lume au pierdut o valoare colectivă de 7,6 miliarde de dolari în ultimul an, pe fondul consecințelor economice ale Covid-19.
Valoarea primelor 50 de mărci a scăzut cu peste 3% față de anul anterior, de la 227,1 miliarde de dolari în 2020 la 219,5 miliarde de dolari în 2021. În timp ce etichetele de modă domină lista, 30 de companii de îmbrăcăminte reprezentând 62% din total, majoritatea s-au luptat pe fondul pandemiei și au raportat pierderi. Coach a înregistrat cea mai mare scădere a valorii mărcii, scăzând cu 31% până la 4,7 miliarde de dolari.
Totuși, nu toate sunt vești proaste. Câteva mărci de top au reușit să rămână pe poziții. În pole position, Porsche a crescut de fapt cu 1,2% și are acum o valoare totală a mărcii de 34,3 miliarde de dolari. Acest lucru se datorează probabil parțial incursiunilor reușite ale producătorului auto în electrificare. Marca a vândut anul trecut 20.000 de modele ale popularului său Taycan complet electric, în ciuda unei pauze de șase săptămâni în producție.
În mod similar, Ferrari a crescut cu 2% până la 9,2 miliarde de dolari, în timp ce Rolex a crescut cu 0,8% până la 7,9 milioane de dolari. Întâmplător, cei doi titani de lux au fost, de asemenea, numiți cele mai de încredere mărci din lume la începutul acestui an.
Un alt brand care a cunoscut o tendință ascendentă a fost Céline. Eticheta a urcat de la poziția 34 până la locul 13 și a crescut cu 118% pentru o valoare totală a mărcii de 1,5 miliarde de dolari. Acest lucru poate fi în mare parte acreditat de formidabilul director creativ, artistic și de imagine al casei, Hedi Slimane, care a reușit să atragă cumpărători din Generația Z pe piața asiatică, în timp ce continuă să apeleze la clientela de bază.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.