Potrivit unui nou raport publicat de Brand Finance, primele 50 de mărci de lux și premium din lume au pierdut o valoare colectivă de 7,6 miliarde de dolari în ultimul an, pe fondul consecințelor economice ale Covid-19.
Valoarea primelor 50 de mărci a scăzut cu peste 3% față de anul anterior, de la 227,1 miliarde de dolari în 2020 la 219,5 miliarde de dolari în 2021. În timp ce etichetele de modă domină lista, 30 de companii de îmbrăcăminte reprezentând 62% din total, majoritatea s-au luptat pe fondul pandemiei și au raportat pierderi. Coach a înregistrat cea mai mare scădere a valorii mărcii, scăzând cu 31% până la 4,7 miliarde de dolari.

Totuși, nu toate sunt vești proaste. Câteva mărci de top au reușit să rămână pe poziții. În pole position, Porsche a crescut de fapt cu 1,2% și are acum o valoare totală a mărcii de 34,3 miliarde de dolari. Acest lucru se datorează probabil parțial incursiunilor reușite ale producătorului auto în electrificare. Marca a vândut anul trecut 20.000 de modele ale popularului său Taycan complet electric, în ciuda unei pauze de șase săptămâni în producție.
În mod similar, Ferrari a crescut cu 2% până la 9,2 miliarde de dolari, în timp ce Rolex a crescut cu 0,8% până la 7,9 milioane de dolari. Întâmplător, cei doi titani de lux au fost, de asemenea, numiți cele mai de încredere mărci din lume la începutul acestui an.
Un alt brand care a cunoscut o tendință ascendentă a fost Céline. Eticheta a urcat de la poziția 34 până la locul 13 și a crescut cu 118% pentru o valoare totală a mărcii de 1,5 miliarde de dolari. Acest lucru poate fi în mare parte acreditat de formidabilul director creativ, artistic și de imagine al casei, Hedi Slimane, care a reușit să atragă cumpărători din Generația Z pe piața asiatică, în timp ce continuă să apeleze la clientela de bază.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.