Grupul se confruntă cu dificultăți în redresarea celui mai mare brand al său, dar și cu cererea în scădere pentru bunuri de lux pe piața din China.
Grupul listat la Paris a anunțat miercuri că vânzările au scăzut cu 25% în cel de-al treilea trimestru în septembrie la Gucci, o scădere mai mare decât cea așteptată de analiști. Aceasta a marcat, de asemenea, o scădere mai accentuată decât în trimestrele precedente și al cincilea trimestru consecutiv de reducere a veniturilor. Gucci reprezintă aproximativ jumătate din veniturile grupului și două treimi din profitul operațional, scrie Financial Times. La nivel de grup, vânzările au scăzut cu 16%, la 3,8 miliarde de euro.
Neobișnuit pentru sectorul de lux, Kering a emis mai multe avertismente privind profitul în acest an, ultimul fiind în iulie, când a anunțat că venitul operațional din a doua jumătate a anului va scădea cu 30%. Tendința confirmă o încetinire generală a cererii din partea cumpărătorilor din China.
Rivalul Kering, LVMH, cel mai mare grup de lux din lume și proprietar al Louis Vuitton și Dior, a raportat o scădere a vânzărilor săptămâna trecută, stârnind îngrijorări că sectorul se confruntă cu o perioadă prelungită de volatilitate și creștere redusă.
Producătorul de produse cosmetice L’Oréal a raportat, de asemenea, o creștere dezamăgitoare a vânzărilor, după ce cererea din China a scăzut. Acțiunile Kering au scăzut cu peste 40% de la începutul anului, în contrast cu o scădere de 16% la LVMH.
Pe măsură ce prețurile ridicate impuse de brandurile de lux îi determină pe unii cumpărători să caute modalități mai ieftine de a achiziționa astfel de produse, piețele second-hand din China iau avânt. Îngrijorările giganților din industria de lux, precum proprietarul Dior, se intensifică.
LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, a raportat o scădere de 3% a vânzărilor trimestriale, sub așteptările pieței, pe fondul cererii slabe în China și Japonia. Salvatore Ferragamo din Italia a raportat, de asemenea, o scădere a veniturilor trimestriale, afectată de încetinirea cererii din China, scrie Reuters. „Problema majoră este că, în China, atâta timp cât există diferențe de preț (între China și alte țări), există oportunitatea pentru consumatori să se îndrepte către piața gri”, a spus Max Piero, CEO al Re-Hub, o firmă de consultanță specializată în lux.
Piața gri reprezintă un segment de comerț neoficial și nereglementat în totalitate, în care bunurile sunt vândute legal, dar prin canale de distribuție neautorizate de către producătorul original. Această piață, estimată la 57 miliarde de dolari anual, a fost alimentată în ultimii ani de platforme precum DeWu, unde produsele de lux, adesea achiziționate din străinătate, sunt vândute cu reduceri de la 20% până la peste 50% față de prețurile din magazinele de lux din China. Re-Hub estimează că vânzările pe DeWu pentru 48 de branduri au crescut cu 19% de la un an la altul în al doilea trimestru, depășind 7 miliarde de yuani (aproximativ 984,4 milioane de dolari).
Dorian Popa a fost cucerit iremediabil de Statele Unite ale Americii și vrea să petreacă sărbătorile de iarnă într-un oraș care se pregătește cum se cuvine pentru el.
Waterdrop anunță lansarea colecției de termosuri multifuncționale din oțel inoxidabil Waterdrop Novak Djokovic, în ediție limitată, ghidată de misiunea de a încuraja oamenii să bea mai multă apă și să reducă utilizarea plasticului.
Jaguar a prezentat prototipul primei sale mașini electrice, denumită Jaguar 00, dar a primit o serie de reacții amestecate, de la admirație, la critici, în special pentru dimensiunea modelului.
Dupa aproape 5 ani de restaurari si reabilitari, catedrala Notre Dame din Paris va fi deschisa publicului larg incepand cu data de 8 decembrie.
Fie că aveți un câine sau o pisică, există multe modalități de a le răsfăța.
Un inel impresionant cu diamante colorate este vedeta viitoarei licitații de bijuterii a celebrei case Christie’s, inelul de 5.7 carate ar putea atinge 8 milioane dolari la licitația Magnificent Jewels.
SKIMS a anunțat cea mai recentă colaborare a sa, care va fi cu Dolce&Gabbana, un brand cu un trecut oarecum tumultuos, ca să nu spun mai mult.
Jimmy Choo, îndrăgitul brand de modă și casă de parfumuri, introduce o nouă componentă îndrăzneață în colecția sa cu cel mai recent parfum al său, „I Want Choo Le Parfum”.
evian face echipă cu Pharrell Williams și marca sa de îngrijire a pielii Humanrace pentru a lansa o sticlă în ediție limitată care celebrează bunăstarea corpului și a minții.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Acțiunile casei franceze de design de lux Hermes au crescut la un nivel record la 9 februarie 2024, după ce marca, fondată în 1837, și-a depășit rivalii la sfârșitul anului 2023.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.