Grupul se confruntă cu dificultăți în redresarea celui mai mare brand al său, dar și cu cererea în scădere pentru bunuri de lux pe piața din China.
Grupul listat la Paris a anunțat miercuri că vânzările au scăzut cu 25% în cel de-al treilea trimestru în septembrie la Gucci, o scădere mai mare decât cea așteptată de analiști. Aceasta a marcat, de asemenea, o scădere mai accentuată decât în trimestrele precedente și al cincilea trimestru consecutiv de reducere a veniturilor. Gucci reprezintă aproximativ jumătate din veniturile grupului și două treimi din profitul operațional, scrie Financial Times. La nivel de grup, vânzările au scăzut cu 16%, la 3,8 miliarde de euro.
Neobișnuit pentru sectorul de lux, Kering a emis mai multe avertismente privind profitul în acest an, ultimul fiind în iulie, când a anunțat că venitul operațional din a doua jumătate a anului va scădea cu 30%. Tendința confirmă o încetinire generală a cererii din partea cumpărătorilor din China.
Rivalul Kering, LVMH, cel mai mare grup de lux din lume și proprietar al Louis Vuitton și Dior, a raportat o scădere a vânzărilor săptămâna trecută, stârnind îngrijorări că sectorul se confruntă cu o perioadă prelungită de volatilitate și creștere redusă.
Producătorul de produse cosmetice L’Oréal a raportat, de asemenea, o creștere dezamăgitoare a vânzărilor, după ce cererea din China a scăzut. Acțiunile Kering au scăzut cu peste 40% de la începutul anului, în contrast cu o scădere de 16% la LVMH.
Pe măsură ce prețurile ridicate impuse de brandurile de lux îi determină pe unii cumpărători să caute modalități mai ieftine de a achiziționa astfel de produse, piețele second-hand din China iau avânt. Îngrijorările giganților din industria de lux, precum proprietarul Dior, se intensifică.
LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, a raportat o scădere de 3% a vânzărilor trimestriale, sub așteptările pieței, pe fondul cererii slabe în China și Japonia. Salvatore Ferragamo din Italia a raportat, de asemenea, o scădere a veniturilor trimestriale, afectată de încetinirea cererii din China, scrie Reuters. „Problema majoră este că, în China, atâta timp cât există diferențe de preț (între China și alte țări), există oportunitatea pentru consumatori să se îndrepte către piața gri”, a spus Max Piero, CEO al Re-Hub, o firmă de consultanță specializată în lux.
Piața gri reprezintă un segment de comerț neoficial și nereglementat în totalitate, în care bunurile sunt vândute legal, dar prin canale de distribuție neautorizate de către producătorul original. Această piață, estimată la 57 miliarde de dolari anual, a fost alimentată în ultimii ani de platforme precum DeWu, unde produsele de lux, adesea achiziționate din străinătate, sunt vândute cu reduceri de la 20% până la peste 50% față de prețurile din magazinele de lux din China. Re-Hub estimează că vânzările pe DeWu pentru 48 de branduri au crescut cu 19% de la un an la altul în al doilea trimestru, depășind 7 miliarde de yuani (aproximativ 984,4 milioane de dolari).
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
CINE ESTE VALENTIN PETRIȘOR ALIAS ”DINTE” MARTORUL CHEIE ÎN PROCESUL DE DIVORȚ DINTRE ANAMARIA PRODAN ȘI LAURENȚIU REGHECAMPF
Arabia Saudită a inaugurat duminică Sindalah, o staţiune balneară de lux de la Marea Roşie. Este prima destinație care a fost deschisă pentru public în cadrul mega-proiectului Neom, în ciuda îndoielilor cu privire la viabilitatea acestuia.
Portretul artistului robot Ai-Da al informaticianului Alan Turing va ajunge la licitația Sotheby's pe 31 octombrie.
Brandul american clasic de lux nu a lansat niciodată o colecție de bijuterii pentru bărbați.
Designerul Alessandro Michele își dezvăluie prima campanie pentru Valentino în calitate de director de creație al brandului. Denumită „Avant Les Débuts”, campania prezintă colecția pentru sezonul primăvară/vară 2025 a labelului italian.
Acțiunile casei franceze de design de lux Hermes au crescut la un nivel record la 9 februarie 2024, după ce marca, fondată în 1837, și-a depășit rivalii la sfârșitul anului 2023.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.