Noua mașină se numește Tourbillon – numit după un mecanism folosit la ceasurile mecanice scumpe care contracarează efectele negative ale gravitației. Dar numele unic este doar vârful aisbergului; aproape totul despre cea mai nouă creație a mărcii franceze este extraordinar. Primul model Bugatti creat sub conducerea lui Mate Rimac este o piesă excepțională de artă auto.
La prima vedere, ați putea confunda Bugatti Tourbillon cu o variantă elegantă a puternicului Chiron. Unele dintre elementele sale de design ar putea chiar să te oblige să crezi că este un concept cool, bazat pe hypercarul mărcii. Ideea a fost să se inspire din filosofia de design a lui Bugatti, veche de 115 ani, păstrând stilul recunoscut instantaneu. Producătorul francez de automobile spune că a vrut ca Tourbillon să fie fără îndoială Bugatti. Dar nu lăsa designul familiar să te păcălească. Bugatti Tourbillon este complet personalizat, nu împărtășește nici o singură piesă sau componentă cu Chiron sau derivatele sale.
În timp ce noul hypercar nu este mai lung decât predecesorul său, se află cu 1,3 inci mai jos, caroseria fiind mai îngustă pentru a reduce rezistența. Celebra grilă cu potcoavă a suferit și o transformare, care este mai lată și mai scurtă decât înainte. Noul Bugatti vine cu uși cu deschidere în sus.
Tren propulsor hibrid nou-nouț
Pentru noua mașină, Bugatti a renunțat la motoulr quad-turbo W16 de 8,0 litri care alimenta toate hypercarurile moderne Bugatti și a pus un V16 cu aspirație naturală de 8,3 litri, dezvoltat de Cosworth.
Motorul cu ardere cu turații mari este asistat de trei motoare electrice: două pe puntea față și altul pe spate. Trioul de motoare electrice produce 789 de cai putere, ducând puterea totală la 1775 de cai putere. Motoarele consumă putere dintr-un pachet de baterii surprinzător de mare de 25,0 kWh care se află în centrul mașinii și oferă hipermașinii o autonomie complet electrică de 40 km.
Cifre de performanță uluitoare
Cu aproape 1800 CP, Bugatti Tourbillon este destinat să fie extraordinar de rapid. Constructorul francez susține că noul hypercar poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2 secunde și poate ajunge la 400 km/h în aproximativ 25 de secunde. Deși nu este clar dacă hipermașina va stabili un nou record de viteză maximă, Tourbillon este limitat la 445 km/h pentru clienții săi.
Cu o viteză de 445 km/h, noul hypercar Bugatti ar putea face ocolul Pământului în doar 90 de ore, adică echivalentul a trei zile și 18 ore! Imaginați-vă că conduceți cu o viteză maximă constantă pe o linie dreaptă nesfârșită în jurul lumii, acoperind circumferința Pământului de aproximativ 40.075 km.
Inspirat de Haute Horlogerie
Fabrica de ceasuri și mașinile de lux au împărtășit legături strânse de multe decenii, dând naștere a nenumărate ceasuri ediții speciale inspirate de automobile de ultimă generație. De fapt, colaborarea Bugatti cu Jacob & Co. a creat mai multe ceasuri nebunești în ediție limitată. Cu toate acestea, aceasta este prima dată când lumea vede un vehicul extrem de exclusivist, puternic inspirat de Haute Horlogerie. Influența este cea mai evidentă în interiorul cabinei, care, spre deosebire de exterior, este complet diferită de predecesorii hypercar-ului. Compartimentul și instrumentația Bugatti Tourbillon aduce un omagiu artei de a face ceasuri mecanice extrem de complexe.
Fiecare componentă este o operă de artă
Obsesia lui Mate Rimac de a face din Bugatti Tourbillon cel mai remarcabil automobil modern este clar vizibilă. Fie că este vorba de motorul V16 expus, învelit în fibră de carbon sau de modul în care un mic ecran de divertisment iese din consola centrală, atenția la detalii este de neegalat. Consola centrală este, de asemenea, o operă de artă, care este compusă din sticlă de cristal și aluminiu. Totuși, obsesia pentru estetică se extinde și asupra lucrurilor care nu sunt vizibile cu ochiul. Un caz concret, șasiul rulant al mașinii realizat din fibră de carbon este atât de frumos proiectat încât nu este mai puțin decât o piesă de sculptură frumoasă.
Bugatti a anunțat că producția lui Tourbillon va fi limitată la doar 250 de exemplare, ceea ce îl face de două ori mai exclusivist decât Chiron. Mate Rimac a spus că producția va începe în 2026 și se va finaliza în 2,5 ani. În ceea ce privește prețul, prețul unui Bugatti Tourbillon pornește de la 4 milioane de dolari.
După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business.
Andreea Bostănică și-a cumpărat o vilă de lux în Pipera. Tânăra creatoare de conținut s-a mândrit pe rețelele de socializare cu noua sa achiziție.
Rolls-Royce a cumpărat un apartament elitist din New York şi l-a transformat într-un oficiu privat pentru cei mai elevaţi clienţi ai săi.
Christian Louboutin și-a prezentat cea mai recentă colecție cu un show de excepție: un performance artistic desfășurat la legendara piscină Molitor din Paris.
Levi’s anunță o nouă campanie care o are în prim-plan pe vedeta internațională Beyoncé.
Nicoleta Nucă are o nouă relație, se iubește cu Bogdan Anton de aproximativ două luni și vor avea un copil, scrie Cancan.ro. Se pare că vedeta nu a mai vrut să piardă timp, având în vedere că planurile cu fostul logodnic nu s-au concretizat, iar relația s-a destrămat.
Poșeta din aur de 18 karate, la prețul de aproximativ 279.000 de dolari, și-a făcut debutul în timpul spectacolului de modă Rabanne din primăvara anului 2025 de la Paris.
Există vreun revers în a fi extrem de faimos? Nu celebrul stil semi-influencer, ci genul de faimă deținut de cea mai urmărită persoană de pe Instagram, cu peste 638 de milioane de urmăritori.
Pentru a sărbători lansarea noului Toyota C-HR în Australia, producătorul auto a introdus o campanie inovatoare în parteneriat cu celebrul designer australian de bijuterii Millie Savage, care a văzut lansarea unei colecții unice de bijuterii.
Lidia are din nou probleme cu Poliția. Vedeta s-a ales cu permisul suspendat pentru abateri de la regulamentul rutier, dar și cu o amendă.
Sora mai mică și mai cool din cadrul grupului Prada a extras piese de pe podiumul de toamnă/iarnă 2024, pe lângă lansarea de exclusivități pop-up pentru a crea Miu Balmoral, o colecție inspirată de natura conservatoare, dar rebelă a stilului britanic.
Designerul Philipp Plein și Andreea Sasu au avut prima apariție oficială în public de când au devenit părinți.
Al doilea cel mai mare diamant din lume a fost dezgropat în Botswana, oferind o oarecare redresare unui sector devastat de creșterea pietrelor produse în laborator.
Inspirată de emblematica colecție haute couture „Les Insectes” din primăvara 1997 a lui Thierry Mugler, casa de modă franceză Mugler a colaborat cu brandul sud-coreean de ochelari Gentle Monster pentru a crea o linie de ochelari de soare futuristici.
Hotelul Cala di Volpe a fost selectat de Dolce&Gabbana ca parte a proiectului creativ DG Resort, menit să transpună luxul inimitabil al mărcii în locații foarte exclusiviste.
Cea de-a 13-a ediție Summer Well va avea loc în perioada 9-11 august la Domeniul Știrbey Vodă din Buftea, locația emblematică a festivalului. Evenimentul promite să ne farmece și în acest an cu o serie de artiști atent curatoriați, scene unice și diferite zone de relaxare, entertainment sau food care vor avea grijă de starea noastră de bine pe parcursul celor 3 zile.
Au trecut vremurile cu mirosul îngrozitor de câine ud, cel puțin pentru elita cu animale de companie care își fac pedichiură și se răsfață la spa și saloane.
Există puține scenarii de vis pentru un sportiv de yachting decât o încercare pe mare a unei ambarcațiuni sportive italiene pe Lago Maggiore. Lacul păstrează un aer de cool discret.