Noua mașină se numește Tourbillon – numit după un mecanism folosit la ceasurile mecanice scumpe care contracarează efectele negative ale gravitației. Dar numele unic este doar vârful aisbergului; aproape totul despre cea mai nouă creație a mărcii franceze este extraordinar. Primul model Bugatti creat sub conducerea lui Mate Rimac este o piesă excepțională de artă auto.

La prima vedere, ați putea confunda Bugatti Tourbillon cu o variantă elegantă a puternicului Chiron. Unele dintre elementele sale de design ar putea chiar să te oblige să crezi că este un concept cool, bazat pe hypercarul mărcii. Ideea a fost să se inspire din filosofia de design a lui Bugatti, veche de 115 ani, păstrând stilul recunoscut instantaneu. Producătorul francez de automobile spune că a vrut ca Tourbillon să fie fără îndoială Bugatti. Dar nu lăsa designul familiar să te păcălească. Bugatti Tourbillon este complet personalizat, nu împărtășește nici o singură piesă sau componentă cu Chiron sau derivatele sale.

În timp ce noul hypercar nu este mai lung decât predecesorul său, se află cu 1,3 inci mai jos, caroseria fiind mai îngustă pentru a reduce rezistența. Celebra grilă cu potcoavă a suferit și o transformare, care este mai lată și mai scurtă decât înainte. Noul Bugatti vine cu uși cu deschidere în sus.
Tren propulsor hibrid nou-nouț
Pentru noua mașină, Bugatti a renunțat la motoulr quad-turbo W16 de 8,0 litri care alimenta toate hypercarurile moderne Bugatti și a pus un V16 cu aspirație naturală de 8,3 litri, dezvoltat de Cosworth.

Motorul cu ardere cu turații mari este asistat de trei motoare electrice: două pe puntea față și altul pe spate. Trioul de motoare electrice produce 789 de cai putere, ducând puterea totală la 1775 de cai putere. Motoarele consumă putere dintr-un pachet de baterii surprinzător de mare de 25,0 kWh care se află în centrul mașinii și oferă hipermașinii o autonomie complet electrică de 40 km.
Cifre de performanță uluitoare
Cu aproape 1800 CP, Bugatti Tourbillon este destinat să fie extraordinar de rapid. Constructorul francez susține că noul hypercar poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2 secunde și poate ajunge la 400 km/h în aproximativ 25 de secunde. Deși nu este clar dacă hipermașina va stabili un nou record de viteză maximă, Tourbillon este limitat la 445 km/h pentru clienții săi.

Cu o viteză de 445 km/h, noul hypercar Bugatti ar putea face ocolul Pământului în doar 90 de ore, adică echivalentul a trei zile și 18 ore! Imaginați-vă că conduceți cu o viteză maximă constantă pe o linie dreaptă nesfârșită în jurul lumii, acoperind circumferința Pământului de aproximativ 40.075 km.
Inspirat de Haute Horlogerie
Fabrica de ceasuri și mașinile de lux au împărtășit legături strânse de multe decenii, dând naștere a nenumărate ceasuri ediții speciale inspirate de automobile de ultimă generație. De fapt, colaborarea Bugatti cu Jacob & Co. a creat mai multe ceasuri nebunești în ediție limitată. Cu toate acestea, aceasta este prima dată când lumea vede un vehicul extrem de exclusivist, puternic inspirat de Haute Horlogerie. Influența este cea mai evidentă în interiorul cabinei, care, spre deosebire de exterior, este complet diferită de predecesorii hypercar-ului. Compartimentul și instrumentația Bugatti Tourbillon aduce un omagiu artei de a face ceasuri mecanice extrem de complexe.

Fiecare componentă este o operă de artă
Obsesia lui Mate Rimac de a face din Bugatti Tourbillon cel mai remarcabil automobil modern este clar vizibilă. Fie că este vorba de motorul V16 expus, învelit în fibră de carbon sau de modul în care un mic ecran de divertisment iese din consola centrală, atenția la detalii este de neegalat. Consola centrală este, de asemenea, o operă de artă, care este compusă din sticlă de cristal și aluminiu. Totuși, obsesia pentru estetică se extinde și asupra lucrurilor care nu sunt vizibile cu ochiul. Un caz concret, șasiul rulant al mașinii realizat din fibră de carbon este atât de frumos proiectat încât nu este mai puțin decât o piesă de sculptură frumoasă.
Bugatti a anunțat că producția lui Tourbillon va fi limitată la doar 250 de exemplare, ceea ce îl face de două ori mai exclusivist decât Chiron. Mate Rimac a spus că producția va începe în 2026 și se va finaliza în 2,5 ani. În ceea ce privește prețul, prețul unui Bugatti Tourbillon pornește de la 4 milioane de dolari.
Tom Cruise a primit un premiu onorific al Academiei Americane de Film în cadrul ceremoniei Governors Awards, duminică, 16 noiembrie, iar vedeta de cinema a ţinut un discurs emoţionant, scrie Variety.
Una dintre cele mai impunătoare și emblematice clădiri din Centrul Vechi al Capitalei, Hotelul Marmorosch, este pregătită de Crăciun, cu noi decorațiuni festive.
Corinthia Grand Hotel du Boulevard, aflat pe Bulevardul Regina Elisabeta, anunță deschiderea oficială a sezonului sărbătorilor de iarnă și aprinde primele lumini de Crăciun din București.
Simon Porte Jacquemus, fondatorul casei de modă Jacquemus, dezvăluie starul celei mai recente colecții ale sale – geanta Valérie.
„Mellon Blue”, un diamant albastru de 9,51 carate montat într-un inel, s-a vândut la Geneva cu peste 25 de milioane de dolari, preţ obţinut în concordanţă cu estimarea casei de licitaţii şi care demonstrează valoarea unei pietre de o „claritate excepțională”, relatează Il Messaggero.
Casa de modă Balmain anunță că designerul Antonin Tron devine director de creație al brandului. Tron este cunoscut în industria modei pentru labelul Atlein, pe care l-a fondat în 2016.
Mădălina Ghenea a transmis un mesaj prin care a clarificat motivele vizitei sale în România.
Apple colaborează cu casa de modă Issey Miyake pentru o husă fashionable de telefon – aceasta se numește iPhone Pocket și vine sub forma unei genți din material textil elastic, care poate găzdui pur și simplu telefonul, dar poate să se și extindă astfel încât să încapă în ea câteva obiecte esențiale.
Mădălina Ghenea are un nou partener bogat cu care nu ezită să se afișeze prin București.
Meghan Markle se pregătește să revină la cinema, cu un mic rol într-un film aflat în prezent în producție la Los Angeles, în California, au relatat miercuri mass-media americane.
Chanel lansează un volum de colecție editat de regizoarea Sofia Coppola. Cartea este co-publicată de Éditions 7L, o editură fondată de Karl Lagerfeld în anul 1999, și Important Flowers, editura Sofiei Coppola.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Apple colaborează cu casa de modă Issey Miyake pentru o husă fashionable de telefon – aceasta se numește iPhone Pocket și vine sub forma unei genți din material textil elastic, care poate găzdui pur și simplu telefonul, dar poate să se și extindă astfel încât să încapă în ea câteva obiecte esențiale.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.
Producătorul de mașini de lux Rolls-Royce sărbătorește cea de-a 100-a aniversare a modelului său de top, Phantom.
Cu plecare pe 4 mai 2026, legendarul tren va călători de la Paris la Pompei și mai departe la Ravello.
Montblanc a fost mult timp sinonim cu instrumente de scris frumos lucrate și perfect proiectate. De la apariția stiloului Meisterstück în 1924, casa germană și-a construit reputația transformând instrumentele de zi cu zi în simboluri ale rafinamentului și statutului.