Noua mașină se numește Tourbillon – numit după un mecanism folosit la ceasurile mecanice scumpe care contracarează efectele negative ale gravitației. Dar numele unic este doar vârful aisbergului; aproape totul despre cea mai nouă creație a mărcii franceze este extraordinar. Primul model Bugatti creat sub conducerea lui Mate Rimac este o piesă excepțională de artă auto.
La prima vedere, ați putea confunda Bugatti Tourbillon cu o variantă elegantă a puternicului Chiron. Unele dintre elementele sale de design ar putea chiar să te oblige să crezi că este un concept cool, bazat pe hypercarul mărcii. Ideea a fost să se inspire din filosofia de design a lui Bugatti, veche de 115 ani, păstrând stilul recunoscut instantaneu. Producătorul francez de automobile spune că a vrut ca Tourbillon să fie fără îndoială Bugatti. Dar nu lăsa designul familiar să te păcălească. Bugatti Tourbillon este complet personalizat, nu împărtășește nici o singură piesă sau componentă cu Chiron sau derivatele sale.
În timp ce noul hypercar nu este mai lung decât predecesorul său, se află cu 1,3 inci mai jos, caroseria fiind mai îngustă pentru a reduce rezistența. Celebra grilă cu potcoavă a suferit și o transformare, care este mai lată și mai scurtă decât înainte. Noul Bugatti vine cu uși cu deschidere în sus.
Tren propulsor hibrid nou-nouț
Pentru noua mașină, Bugatti a renunțat la motoulr quad-turbo W16 de 8,0 litri care alimenta toate hypercarurile moderne Bugatti și a pus un V16 cu aspirație naturală de 8,3 litri, dezvoltat de Cosworth.
Motorul cu ardere cu turații mari este asistat de trei motoare electrice: două pe puntea față și altul pe spate. Trioul de motoare electrice produce 789 de cai putere, ducând puterea totală la 1775 de cai putere. Motoarele consumă putere dintr-un pachet de baterii surprinzător de mare de 25,0 kWh care se află în centrul mașinii și oferă hipermașinii o autonomie complet electrică de 40 km.
Cifre de performanță uluitoare
Cu aproape 1800 CP, Bugatti Tourbillon este destinat să fie extraordinar de rapid. Constructorul francez susține că noul hypercar poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2 secunde și poate ajunge la 400 km/h în aproximativ 25 de secunde. Deși nu este clar dacă hipermașina va stabili un nou record de viteză maximă, Tourbillon este limitat la 445 km/h pentru clienții săi.
Cu o viteză de 445 km/h, noul hypercar Bugatti ar putea face ocolul Pământului în doar 90 de ore, adică echivalentul a trei zile și 18 ore! Imaginați-vă că conduceți cu o viteză maximă constantă pe o linie dreaptă nesfârșită în jurul lumii, acoperind circumferința Pământului de aproximativ 40.075 km.
Inspirat de Haute Horlogerie
Fabrica de ceasuri și mașinile de lux au împărtășit legături strânse de multe decenii, dând naștere a nenumărate ceasuri ediții speciale inspirate de automobile de ultimă generație. De fapt, colaborarea Bugatti cu Jacob & Co. a creat mai multe ceasuri nebunești în ediție limitată. Cu toate acestea, aceasta este prima dată când lumea vede un vehicul extrem de exclusivist, puternic inspirat de Haute Horlogerie. Influența este cea mai evidentă în interiorul cabinei, care, spre deosebire de exterior, este complet diferită de predecesorii hypercar-ului. Compartimentul și instrumentația Bugatti Tourbillon aduce un omagiu artei de a face ceasuri mecanice extrem de complexe.
Fiecare componentă este o operă de artă
Obsesia lui Mate Rimac de a face din Bugatti Tourbillon cel mai remarcabil automobil modern este clar vizibilă. Fie că este vorba de motorul V16 expus, învelit în fibră de carbon sau de modul în care un mic ecran de divertisment iese din consola centrală, atenția la detalii este de neegalat. Consola centrală este, de asemenea, o operă de artă, care este compusă din sticlă de cristal și aluminiu. Totuși, obsesia pentru estetică se extinde și asupra lucrurilor care nu sunt vizibile cu ochiul. Un caz concret, șasiul rulant al mașinii realizat din fibră de carbon este atât de frumos proiectat încât nu este mai puțin decât o piesă de sculptură frumoasă.
Bugatti a anunțat că producția lui Tourbillon va fi limitată la doar 250 de exemplare, ceea ce îl face de două ori mai exclusivist decât Chiron. Mate Rimac a spus că producția va începe în 2026 și se va finaliza în 2,5 ani. În ceea ce privește prețul, prețul unui Bugatti Tourbillon pornește de la 4 milioane de dolari.
După două decenii la cârma Casei pe care au fondat-o, mințile creative din spatele Proenza Schouler își anunță plecarea. O tranziție care marchează sfârșitul unei ere, dar și zorii noilor oportunități.
Flora Năstase, cunoscută ca “Regina Blănurilor”, a deținut, la un moment dat, un adevărat imperiu. A muncit pe brânci pentru a strânge bani și a creat haine de blană încă din comunism.
Casa de modă Christian Lacroix a fost cumpărată de compania spaniolă STL, extinzându-și astfel portofoliul în industria modei de lux.
Brandul Y/Project a anunțat că își încetează oficial activitatea. „După 14 ani fructuoși, Y/Project a luat decizia dificilă de a își suspenda operarea”, spune statementul publicat de casa de modă pariziană pe site-ul lor și pe canalele de social media.
Rolls-Royce a contabilizat investiții de peste 300 de milioane de lire sterline pentru Home of Rolls-Royce la Goodwood.
Industria cosmetică din Asia a devenit un reper global datorită tendințelor inovatoare, ingredientelor tradiționale și tehnologiilor de ultimă oră.
Originalul brand de design MÜÜSKA, cu sediul în Ungaria, a lansat Millions & Billions, o colecție luxoasă de tapet, perne decorative și fotolii.
Războiul ascuns dintre Mihaela Rădulescu și Teo Trandafir a ieșit la iveală cu jigniri și săgeți usturătoare între cele două vedete.
Pentru a onora câștigătorii și prezentatorii de la cea de-a 82-a ediție a Globurilor de Aur, publicația Robb Report a organizat cea mai luxoasă geantă cadou din lume, cu peste 25 de produse și experiențe în valoare totală de 1 milion de dolari, dublând valoarea de anul trecut.
Când este greșit, se poate anula. Dar când este excelent, trebuie să refaci.
De sărbători, Schiaparelli dezvăluie o colecție-capsulă în ediție limitată, care sărbătorește eleganța de seară cu creații îndrăznețe, couture.
După cinci ani de absență, Simon Porte Jacquemus revine în calendarul oficial al Săptămânii Modei masculine de la Paris. Un eveniment așteptat cu nerăbdare de lumea modei.
The Macallan a lansat cea de-a patra iterație din celebra sa colecție Harmony, cu două noi whisky-uri scoțiene lansate în colaborare cu Cirque du Soleil.
O plimbare prin oraș nu este singura modalitate de a-ți etala Bugatti.
Cel mai scump brad de Crăciun din Europa a fost prezentat în orașul german München și este estimat la 2,3 milioane de dolari!
Waterdrop anunță lansarea colecției de termosuri multifuncționale din oțel inoxidabil Waterdrop Novak Djokovic, în ediție limitată, ghidată de misiunea de a încuraja oamenii să bea mai multă apă și să reducă utilizarea plasticului.
Jaguar a prezentat prototipul primei sale mașini electrice, denumită Jaguar 00, dar a primit o serie de reacții amestecate, de la admirație, la critici, în special pentru dimensiunea modelului.
Dupa aproape 5 ani de restaurari si reabilitari, catedrala Notre Dame din Paris va fi deschisa publicului larg incepand cu data de 8 decembrie.