Modul în care tranzacția LVMH & Tiffany va remodela luxul

Acordul, care scade cu 400 de milioane de dolari din prețul inițial de 16,2 miliarde de dolari, pune capăt săptămânilor de lupte corporative și aduce grupul francez în poziția de a fi o forță dominantă în bijuterii.

Fuziunea de miliarde de dolari dintre conglomeratul francez de lux și bijutierul american a fost întotdeauna o provocare pentru competiție, așezând LVMH pe o poziție fruntașă pe piața bunurilor de lux, dominată în prezent de grupul Richemont. Dar pandemia a pus în pericol parteneriatul, care risca să pice din cauza negocierilor dure care s-au purtat.

În cadrul noului acord, LVMH a obținut o reducere de aproximativ 400 de milioane de dolari din prețul de achiziție inițial de aproximativ 16,2 miliarde de dolari. Este o reducere relativ modestă, care păstrează reputația LVMH de negociator dur, dar a fost, de asemenea, în mod plăcut pentru consiliul de administrație al lui Tiffany, care se așteaptă să închidă anul pe creștere, potrivit businessoffashion.com.

În ciuda opiniei publice, logica fuziunii a fost întotdeauna convingătoare: legătura dintre cele două mărci va fi formidabilă, ridicând LVMH pe poziția de lider în sectorul luxului și ajutând conglomeratul să se diversifice în continuare. LVMH deține deja afaceri cu șampanie, coniac, parfumuri, hoteluri, magazine duty-free și retailerul Sephora, dar Louis Vuitton și Dior rămân cei mai mari factori de creștere - iar afacerea cu genți de mână este mai competitivă ca niciodată. Cu Tiffany și Bulgari sub aripa sa, grupul francez se va afla într-o poziție mai puternică decât principalul său competitor Richemont, care deține Cartier și Van Cleef & Arpels.

Acest lucru se datorează și lanțului de aprovizionare al Tiffany, care este integrat. Pe măsură ce industria luxului s-a consolidat în ultimii 20 de ani, principalii jucători - inclusiv LVMH, Chanel și Hermès și într-o oarecare măsură Kering - au cumpărat furnizor după furnizor, asigurându-se că dețin controlul complet asupra produsului lor, de la material la magazin. Capabilitățile de producție ale Tiffany vor beneficia, de asemenea, de Bulgari și de ceilalți jucători de lux din grup, precum și de orice alți bijutieri pe care îi dobândește în viitor.

Deși privită în unele cercuri ca fiind mai puțin prestigioasă decât Cartier, recunoașterea globală a numelui Tiffany este totuși extrem de importantă într-o industrie care rămâne în mare parte fără marcă. În trecut, Richemont a reușit să domine piața pur și simplu prin menținerea valorii mărcii Cartier și Van Cleef & Arpels: a fost o afacere construită pe creștere constantă, chiar dacă uneori lentă, și pe profituri puternice. Cu toate acestea, pe măsură ce piața ceasurilor de lux este strânsă - în special la capătul inferior, unde ceasurile de 1.000 de dolari au fost înlocuite de Apple Watches sau pur și simplu de smartphone-uri - iar celelalte grupuri, mai puțin îngrijite (și anume moda și comerțul cu amănuntul online) rămân în urma concurenților, Richemont nu se poate baza doar pe Cartier și Van Cleef pentru a-l purta.

Tiffany este pe cale să obțină un impuls semnificativ, primind sprijinul celui mai mare grup de lux din lume. Bijutierul continuă să își modernizeze magazinele și să investească în campanii de marketing, dar aderarea la LVMH îl aduce în sânul unui titan al industriei a cărui dimensiune îi conferă un pârghie semnificativă cu comercianții cu amănuntul multi-brand, dezvoltatorii imobiliari, reviste, influenceri și alți actori cheie din ecosistemul modei.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Lexus lansează la apă iahtul de lux de 5 mil. $

Lexus a făcut lucrurile mai puternice, rapide și spectaculoase cu anunțul noului iaht de lux LY680.

Cât costă să te cazezi la hotelurile lui Gică Hagi, Andreea Bănică, Simona Halep sau George Copos

Gică Hagi, Simona Halep, George Copos și Andreea Bănică sunt patroni de hoteluri, pe Litoral. Plata este, desigur, pe măsura distracției și a confortului.

Cât costă geaca de rafie cu care s-a afişat Delia

Delia a dat din nou „lovitura” cu o ținută confecționată din plase de rafie.

Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

Acest ceas de 1,1 mil. $ aduce un omagiu lui „Predator”, filmul cu Arnold Schwarzenegger în rol principal

Ceasul Asteroid de la ceasornicarul de lux eponim Greco-Genève este un ceas cu adevărat unic sculptat dintr-un meteorit, aparținând centurii de asteroizi care a căzut în Argentina.

Adrian Mutu, de nerecunoscut după intervenția estetică făcută în Turcia

Adrian Mutu este foarte atent la imaginea sa, așa că de curând a decis să calce pragul medicilor esteticieni.

Louis Vuitton și-a deschis primul apartament din lume în Singapore

Orice pe care este scris Louis Vuitton este special, iar dacă ești special, vei fi binevenit într-o lume cu Louis Vuitton emblemat pe el.

Cea mai scumpă masă din lume va costa 495.000 de dolari și va fi servită într-un balon spațial

O firmă de turism spațial l-a angajat pe bucătarul Rasmus Munk, al cărui restaurant Alchemist are două stele Michelin, pentru a crea o masă tematică specială pentru zborul său cu balonul spațial.

Whisky-ul Macallan și Bentley costă mai mult decât o mașină nouă

Lumea autovehiculelor de lux și a colaborărilor cu whisky-uri de ultimă generație tocmai a devenit puțin mai mare – și mult mai scumpă – odată cu introducerea noului Macallan Horizon.

Casa de lux a actriței Cara Delevingne, mistuită de flăcări

Casa de lux din California a Carei Delevingne a fost cuprinsă de flăcări, vineri dimineața. La momentul respectiv, celebra actriță se afla la Londra.

Cui a donat Ion Țiriac mare parte din avere

Ion Ţiriac este al doilea cel mai bogat român în 2024, cu o avere de aproximativ două miliarde de dolari.

Inna și-a cumpărat apartament de lux în Mamaia: „Primul foto shooting de pe terasă. Mă laud și cu vecini faimoși”

Inna și-a cumpărat apartament de lux în Mamaia. Locuința se află într-o clădire cu 15 etaje, un proiect imobiliar exclusivist cu priveliște spre Marea Neagră și lacul Siutghiol.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 7 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC