Aceasta reprezintă prima dată când o casă de licitații majoră organizează o licitație dedicată exclusiv artei AI. Principalele argumente invocate pentru oprirea evenimentului sunt legate de teama că programele folosite pentru a crea unele piese digitale generative sunt instruite pe lucrări protejate de drepturi de autor și că exploatează artiști umani.
Scrisoarea online a început să circule sâmbătă, a doua zi după ce reprezentanţii casei de licitaţii Christie’s din New York au anunţat vânzarea denumită "Augmented Intelligence", potrivit CNN. Vânzarea, despre care specialiştii au estimat că ar aduce peste 600.000 de dolari, include lucrări semnate de artişti care sunt pionieri ai AI-ului, printre care se numără: Refik Anadol, Harold Cohen, Holly Herndon și Mat Dryhurst, Alexander Reben și Claire Silver.
Colecția care numără peste 20 de lucrări va cuprinde atât NFT-uri, cât și lucrări fizice, cum ar fi sculpturi, picturi și imprimeuri. Unul dintre cele mai interesante loturi va fi "Emerging Faces" (2017) de Pinar Van Arman, o serie de portrete abstracte realizate de două agenți AI. Licitația "Augmented Intelligence" este programată să înceapă pe 20 februarie și să se deruleze până pe 5 martie.
Cei care au realizat scrisoarea deschisă către Christie’s se opun modelelor de inteligență artificială folosite pentru a crea unele dintre lucrările care vor fi scoase la vânzare. Ei susţin că acestea au fost instruite cu privire la lucrările protejate prin drepturi de autor fără autorizația creatorilor lor.
"Aceste modele și companiile din spatele lor exploatează artiști umani, folosindu-și munca fără permisiune sau compensare pentru a crea produse comerciale AI care concurează cu artiștii. Sprijinul dumneavoastră pentru aceste modele și pentru oamenii care le folosesc recompensează și stimulează în continuare furtul în masă de către companiile de inteligență artificială a operei artiștilor umani", se arată în scrisoare, conform sursei citate mai sus.
Documentul prin care se cere oficialilor Christie’s să oprească licitația "Augmented Intelligence" avea, la publicare, 3.936 de semnături.
Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.
Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.
Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.
Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.
Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.
După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.
Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.
Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.
Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.
Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.
Paris Hilton a fost cap de afiș la IntenCity Craiova, festival ce s-a desfășurat între 26-29 iunie pe stadionul Ion Oblemenco.
Bentley Motors a dezvăluit o nouă emblemă „Bentley Wings” – primul pas al unei revoluții în design și identitate de brand pentru marca britanică.
Sanlorenzo a devenit parte a scenei artistice globale, cel mai recent odată cu centrul de artă Casa Sanlorenzo din Veneția. Alți producători folosesc arta plastică pentru a se orienta către lumi noi.
Brandul Valentino a demonstrat de multe ori că nu este un simplu label vestimentar, aventurându-se în proiecte care îmbină moda cu elemente de artă sau lifestyle.
Nu se întâmplă în fiecare zi ca un designer de renume mondial să proiecteze un iaht, motiv pentru care, atunci când o face, ambarcațiunile devin instantaneu excepționale. Arată diferit, nu există nicio îndoială în privința asta.
Chanel a lansat o ediție limitată de ceasuri J12 Bleu pentru a sărbători cea de-a 25-a aniversare a modelului. Cu mai multe iterații care culminează cu remarcabilul J12 Diamond Bleu Tourbillon, colecția subliniază angajamentul continuu al Chanel față de inovarea materialelor.
Casa elvețiană de orologerie Vacheron Constantin a prezentat oficial cel mai complicat ceas de mână mecanic realizat vreodată, scrie CNN.
Chopard a dezvăluit Insofu Collection, o colecție de Haute Joaillerie realizată dintr-un singur smarald brut. Această linie extraordinară marchează pentru a doua oară în istoria casei faptul că o întreagă colecție de bijuterii de lux a fost creată dintr-o singură piatră prețioasă brută.