Imperiul Swarovski își pierde strălucirea

Nori împânziți de cristale reflectați într-un iaz, un candelabru cu cristale supradimensionate înconjurat de oglinzi: sediul imperiului Swarovski este la fel de strălucitor ca un cristal - dar strălucirea nu poate distrage atenția de la disputa amară din sânul familiei asupra viitorului companiei.

În mod normal, 650.000 de turiști se adună în fiecare an în orașul Wattens, Austria. Dar pandemia de coronavirus nu numai că l-a lăsat pustiu dar a mărit și probleme mult mai profunde pentru companie.

Exact la 125 de ani după ce fondatorul Daniel Swarovski a dezvoltat o mașină pentru a tăia sticla ca să strălucească precum diamantele, stră-strănepoții săi domnesc acum asupra unei operațiuni diversificate, oferind pietre strălucitoare mărcilor de modă și bijuterii și figurine de cristal ale personajelor celebre de la Disney. 

Swarovski, Wattens, Austria

Dar CEO-ul Robert Buchbauer spune că acum este nevoie de schimbări drastice.

„Suntem forțați să ne reimaginăm și să redimensionăm întreaga noastră afacere Swarovski”, a declarat Buchbauer pentru AFP.

Cristalele Swarovski au fost purtate de celebrități de la Marylin Monroe la Beyonce și au fost folosite de designeri precum Christian Dior, dar Robert Buchbauer, CEO-ul Swarovski, consideră că brandul își pierde din strălucire în rândul clienților business.

Cristalele realizate de concurenții din China strălucesc la fel de puternic și costă mult mai puțin - doar 1% din prețul cerut de cei de la Swarovski. Buchbauer spune că la aceasta s-a adăugat scăderea dramatică a vânzărilor în timpul pandemiei. Veniturile companiei sunt estimate pentru anul acesta la 1,9 miliarde de dolari, o scădere cu 30% față de anul trecut.

O nouă strategie de afaceri

Buchbauer vrea ca Swarovski să devină un brand exclusivist, producând cristale mai puține, mai mari și mai colorate, care pot fi vândute la prețuri mai mari. Produse precum trusele de manichiură sau carcasele de telefon decorate cu cristale au conferit brandului popularitate, dar nu și-ar mai găsi locul în oferta viitoare. De asemenea, 750 dintre cele 3000 de magazine ar urma să fie închise și 6.000 din cei 29.000 de angajați ai companiei vor fi concediați. 1200 au plecat deja anul trecut de la sediul central din Wattens, Austria, și vor fi urmați de încă 600 anul acesta.

Însă nu toți membrii familiei Swarovski agreează acest plan. Unii consideră că, dacă clienții aleg deja competitorii mai ieftini, nu vor fi atrași de produse cu prețuri mai mari. Paul Swarovski, acționar și fost membru în consiliul de administrație, vrea să oprească planurile lui Buchbauer înainte să fie prea târziu. El este susținut de Nadja Swarovski, unul din cei trei componenți ai consiliului, și de alți doi membri ai familiei.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Noua colecție Louis Vuitton High Jewelry, un omagiu aduce fondatorului casei

În urmă cu două sute de ani, s-a născut marca franceză de lux Louis Vuitton. Pentru a sărbători, casa a dezvăluit o nouă colecție High Jewelry inspirată de formidabilul fondator și impactul său asupra industriei în general.

Licitații | Primul Patek Philippe cu cadran verde depășește estimările de vânzare

La începutul acestei luni, a fost lansat un nou Patek Philippe Nautilus cu un cadran verde măsliniu. Specialiștii au numit-o cea mai tare lansare din 2021. Acum, un exemplar care nu a fost niciodată purtat s-a vândut la licitație, depășind toate estimările de preț.

Adela Popescu, dezvăluiri despre viața cu trei copii

Adela Popescu a devenit mamă pentru a treia oară pe 11 iulie, când a dat naștere unui băiețel.

Playboy preia una dintre cele mai controversate companii de lenjerie intimă pentru 350 mil. $

În timp ce Victoria's Secret se îndreaptă spre decență, proprietarul Playboy a ridicat una dintre cele mai controversate companii de lenjerie intimă din lume pentru 350 de milioane de dolari.

Cum să vă aranjați părul pentru a merge la o nuntă?

Dacă sunteți invitate la o nuntă vara aceasta, trebuie să onorați invitația cu o coafură care va face diferența.

Primul card de credit din lume pentru influencerii de pe rețelele de socializare

În timp ce băncile se feresc deseori de la extinderea facilităților de credit la influencerii de pe rețelele de socializare, oamenii de pe social media propun exact opusul! Au lansat recent un card de credit care este disponibil doar pentru grupul digital și care, din păcate, nu poate fi procurat de oamenii obișnuiți.

Cele mai frumoase plaje din Bulgaria

Cele mai frumoase plaje din Bulgaria atrag inclusiv români în căutare de „altceva”. Deoarece în ceea ce privește opțiunile turistice de la mare, vecinii noștri ne-au întrecut, din păcate.

Știați că meditația funcționează ca un botox natural pentru piele?

Printre nenumăratele beneficii ale meditației se află faptul că ar avea virtuți anti-îmbătrânire.

Kendall Jenner lansează prima colecție capsulă

ABOUT YOU lansează prima colecție în colaborare cu Kendall Jenner. Colecția capsulă este alcătuită din 11 piese într-o gamă variată de culori, toate fiind inspirate din stilul personal și de zi cu zi al modelului american. Fiecare articol din colecție este numerotat cu un cod special individual care include ziua de naștere a lui Kendall: 11/03.

Gest impresionant făcut de Jeff Bezos după călătoria în spaţiu

Fondatorul Amazon şi cel mai bogat om din lume a declarat, după zborul în spaţiu al capsulei New Shepard, că intenţionează să acorde câte 100 de milioane de dolari colaboratorului CNN Van Jones şi chef-ului José Andrés, scrie CNN.

Simbolul măiestriei tehnice | Boucheron prezintă Holographique, cea mai recentă colecție High Jewellery

High Jewellery este sinonimă cu Boucheron. Această casă de bijuterii franceză, veche de 163 de ani, nu este doar un profesionist în prezentarea unora dintre cele mai elegante și fascinante creații, dar este, de asemenea, la fel de eficientă în a reinventa capodopere!

Cel mai nou hotel de lux din Budapesta a fost construit într-un palat regal

Un palat vechi de 120 de ani din Budapesta a devenit un hotel elegant, unde oaspeții se vor simți ca regi. Deschis în această vară, elegantul Palat Matild - primul hotel Luxury Collection din oraș - se află de-a lungul Dunării.

Licitații | Un diamant albastru rar de 39 de carate, vândut la un preț record

Diamantele rare sunt adesea vândute pentru sume enorme. Și dovadă a acestui fapt este vânzarea Petra Diamond din Africa de Sud, care a obținut recent puțin peste 40 de milioane de dolari. Minunea albastră de 39,34 carate a fost descoperită la mina Cullinan în aprilie 2021 și este unul dintre cele mai scumpe diamante brute de până acum.

hourglass_full 5 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Jeff Bezos a oferit cea mai mare donație

Multimiliardarul Jeff Bezos, fondatorul Amazon și Blue Origin, a donat către Institului Smithsonian 200 de milioane de dolari, cea mai mare donație din istoria instituției care guvernează asupra mai multor organizații de cercetare și inovare și muzee importante din SUA.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Insule private, de vânzare în Grecia

Insulele grecești sunt simbolul statutului suprem, evocând imagini ale miliardarilor cu ochelari de soare care își beau șampania pe puntea unui super iaht. În realitate, insulele grecești sunt considerate a fi relativ accesibile în rândul celor bogați și faimoși, costând doar două milioane de dolari.

hourglass_full 9 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
China rămâne singura superputere de lux din lume

Cu doar 20 de ani în urmă, lumea luxului arăta complet diferită. Clienții japonezi erau cei mai sofisticați la nivel global și dominau achizițiile de lux în afara țărilor lor de origine. Pentru unele dintre cele mai importante mărci de lux din lume, magazinele lor din Hawaii au fost factori majori de venituri, după ce au fost reprezentate în Paris, Milano sau Roma.

hourglass_full 10 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Turismul spațial, o piață care va costa miliarde de dolari în 2030

Miliardarul britanic Richard Branson a dat startul turismului spaţial pe scară largă. El s-a aflat la bordul unei nave care a zburat la peste 80 de kilometri altitudine, aceasta fiind limita considerată a fi intrarea în spaţiu.

hourglass_full 11 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Harley-Davidson a relansat motocicleta electrică LiveWire la un preț și mai atractiv

Vă amintiți motocicleta electrică Harley-Davidson LiveWire? Lansată în 2019, LiveWire nu a reușit să se vândă din cauza prețurilor sale exorbitante și a gamei sale slăbuțe. Ei bine, iconicul producător american de motociclete îi oferă a doua șansă lansând o versiune actualizată.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted ECONOMIC