Imperiul Swarovski își pierde strălucirea

Nori împânziți de cristale reflectați într-un iaz, un candelabru cu cristale supradimensionate înconjurat de oglinzi: sediul imperiului Swarovski este la fel de strălucitor ca un cristal - dar strălucirea nu poate distrage atenția de la disputa amară din sânul familiei asupra viitorului companiei.

În mod normal, 650.000 de turiști se adună în fiecare an în orașul Wattens, Austria. Dar pandemia de coronavirus nu numai că l-a lăsat pustiu dar a mărit și probleme mult mai profunde pentru companie.

Exact la 125 de ani după ce fondatorul Daniel Swarovski a dezvoltat o mașină pentru a tăia sticla ca să strălucească precum diamantele, stră-strănepoții săi domnesc acum asupra unei operațiuni diversificate, oferind pietre strălucitoare mărcilor de modă și bijuterii și figurine de cristal ale personajelor celebre de la Disney. 

Swarovski, Wattens, Austria

Dar CEO-ul Robert Buchbauer spune că acum este nevoie de schimbări drastice.

„Suntem forțați să ne reimaginăm și să redimensionăm întreaga noastră afacere Swarovski”, a declarat Buchbauer pentru AFP.

Cristalele Swarovski au fost purtate de celebrități de la Marylin Monroe la Beyonce și au fost folosite de designeri precum Christian Dior, dar Robert Buchbauer, CEO-ul Swarovski, consideră că brandul își pierde din strălucire în rândul clienților business.

Cristalele realizate de concurenții din China strălucesc la fel de puternic și costă mult mai puțin - doar 1% din prețul cerut de cei de la Swarovski. Buchbauer spune că la aceasta s-a adăugat scăderea dramatică a vânzărilor în timpul pandemiei. Veniturile companiei sunt estimate pentru anul acesta la 1,9 miliarde de dolari, o scădere cu 30% față de anul trecut.

O nouă strategie de afaceri

Buchbauer vrea ca Swarovski să devină un brand exclusivist, producând cristale mai puține, mai mari și mai colorate, care pot fi vândute la prețuri mai mari. Produse precum trusele de manichiură sau carcasele de telefon decorate cu cristale au conferit brandului popularitate, dar nu și-ar mai găsi locul în oferta viitoare. De asemenea, 750 dintre cele 3000 de magazine ar urma să fie închise și 6.000 din cei 29.000 de angajați ai companiei vor fi concediați. 1200 au plecat deja anul trecut de la sediul central din Wattens, Austria, și vor fi urmați de încă 600 anul acesta.

Însă nu toți membrii familiei Swarovski agreează acest plan. Unii consideră că, dacă clienții aleg deja competitorii mai ieftini, nu vor fi atrași de produse cu prețuri mai mari. Paul Swarovski, acționar și fost membru în consiliul de administrație, vrea să oprească planurile lui Buchbauer înainte să fie prea târziu. El este susținut de Nadja Swarovski, unul din cei trei componenți ai consiliului, și de alți doi membri ai familiei.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Antonia și Alex Velea, planuri mari de nuntă

Antonia și Alex Velea vor face pasul cel mare anul acesta, după mai bine de 8 ani de relație.

Preziceri incredibile despre COVID-19

SARS-CoV-2, virusul care provoacă COVID-19, va deveni un virus mult mai puțin periculos pe măsură ce devine endemic.

Prada dezlănțuie puterea tactilității și culorii pentru toamna anului 2021

Miuccia Prada și Raf Simons s-au jucat cu texturi tactile și juxtapuneri de culoare. Rezultatul a fost cu totul fascinant și fermecător.

Harry Winston reinventează crizantema cu noul ceas bijuterie

O floare cu petale din piatre prețioase este imortalizată pe ceas de renumitul bijutier american și producător de ceasuri elvețiene Harry Winston.

Moda își pune speranța în administrația Biden

În această săptămână, toată lumea va vorbi despre noua administrație de la Casa Albă, inclusiv Prada și restul spectacolelor pentru bărbați din Milano și Paris.

De ce este atât de greu să creezi o experiență de lux?

Brandurile de lux trebuie să înțeleagă că toți clienții se așteaptă la o experiență distinctă și luxoasă atunci când își vizitează magazinele - dar și atunci când o fac online.

Naomi Osaka este noua imagine Louis Vuitton

Naomi Osaka va apărea în campania de primăvară-vară 2021 a casei franceze Louis Vuitton după ce a fost numită noul lor ambasador al mărcii.

Vila perfectă din mijlocul mării

Când spunem casă de vis, la ce ne referim cu adevărat?

Cele mai puternice pașapoarte din lume

Într-o lume fără Covid19, mulți dintre noi ne-am planifica întoarcerea dintr-o destinație îndepărtată sau metropolă unde am petrecut vacanța.

Casa în care a locuit Michelle Pfeiffer, de vânzare! Imagini cu „palatul” din Pacific Palisades

Un conac din anii '30 din Pacific Palisades, care a fost locuit de multe celebrități, a ieșit pe piață pentru prima dată în 20 de ani.

Supermodelul român de talie internaţională, mamă pentru prima oară

Diana Dondoe, topmodelul român care a devenit imaginea Balenciaga sau Celine, este în culmea fericirii. Frumoasa brunetă va deveni mămică pentru prima oară, la vârsta de 38 de ani.

Cât timp va mai domni imperiul Kardashian?

Reality-show-ul familiei Kardashian-Jenner se apropie de final, au vândut mai multe dintre principalele lor proiecte și una dintre cele mai strategice asociații personale pare să se încheie. Una dintre cele mai urmărite familii din lume se află încă o dată la un pas de reinventare.

Viitorul industriei blănurilor

Criza Covid-19 a lovit un sector aflat deja în declin. Cu toate acestea, vânzătorii de blănuri sunt optimiști în privința perspectivelor sectorului.

hourglass_full 5 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Imperiul Swarovski își pierde strălucirea

Nori împânziți de cristale reflectați într-un iaz, un candelabru cu cristale supradimensionate înconjurat de oglinzi: sediul imperiului Swarovski este la fel de strălucitor ca un cristal - dar strălucirea nu poate distrage atenția de la disputa amară din sânul familiei asupra viitorului companiei.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
CES 2021: La ce să ne așteptăm la primul eveniment complet digital?

Gadgeturi de dezinfectat suprafețe, echipamente de fitness de generație următoare și roboți care vă ajută să gătiți cina. Acestea sunt câteva dintre numeroasele produse noi așteptate să fie dezvăluite săptămâna aceasta la Consumer Electronics Show, conferința tehnologică anuală, care de obicei dă tonul celor mai mari tendințe ale anului.

hourglass_full 7 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
LVMH încheie achiziția Tiffany și numește un nou CEO

Lucrurile mari sunt rezervate bijutierului de patrimoniu. Călătoria lungă pentru a aduce Tiffany & Co. sub umbrela LVMH a ajuns în cele din urmă la final.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Viitorul cumpărăturilor online

Pentru multe mărci, să-și satisfacă clienții este esențială pentru misiune, deoarece boom-ul comerțului electronic în timpul pandemiei nu prezintă semne de retragere. În al treilea trimestru al anului 2020, vânzările din comerț electronic au crescut cu 37% comparativ cu aceeași perioadă din 2019, potrivit cifrelor oficiale, oferite de Business of Fashion.

hourglass_full 11 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Vânzările Tiffany cresc în ciuda pandemiei

Veniturile companiei de bijuterii sunt pe creștere, pe măsură ce achiziția de 16 miliarde de dolari a LVMH se va finaliza în această săptămână.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted ECONOMIC