Imperiul Swarovski își pierde strălucirea

Nori împânziți de cristale reflectați într-un iaz, un candelabru cu cristale supradimensionate înconjurat de oglinzi: sediul imperiului Swarovski este la fel de strălucitor ca un cristal - dar strălucirea nu poate distrage atenția de la disputa amară din sânul familiei asupra viitorului companiei.

În mod normal, 650.000 de turiști se adună în fiecare an în orașul Wattens, Austria. Dar pandemia de coronavirus nu numai că l-a lăsat pustiu dar a mărit și probleme mult mai profunde pentru companie.

Exact la 125 de ani după ce fondatorul Daniel Swarovski a dezvoltat o mașină pentru a tăia sticla ca să strălucească precum diamantele, stră-strănepoții săi domnesc acum asupra unei operațiuni diversificate, oferind pietre strălucitoare mărcilor de modă și bijuterii și figurine de cristal ale personajelor celebre de la Disney. 

Swarovski, Wattens, Austria

Dar CEO-ul Robert Buchbauer spune că acum este nevoie de schimbări drastice.

„Suntem forțați să ne reimaginăm și să redimensionăm întreaga noastră afacere Swarovski”, a declarat Buchbauer pentru AFP.

Cristalele Swarovski au fost purtate de celebrități de la Marylin Monroe la Beyonce și au fost folosite de designeri precum Christian Dior, dar Robert Buchbauer, CEO-ul Swarovski, consideră că brandul își pierde din strălucire în rândul clienților business.

Cristalele realizate de concurenții din China strălucesc la fel de puternic și costă mult mai puțin - doar 1% din prețul cerut de cei de la Swarovski. Buchbauer spune că la aceasta s-a adăugat scăderea dramatică a vânzărilor în timpul pandemiei. Veniturile companiei sunt estimate pentru anul acesta la 1,9 miliarde de dolari, o scădere cu 30% față de anul trecut.

O nouă strategie de afaceri

Buchbauer vrea ca Swarovski să devină un brand exclusivist, producând cristale mai puține, mai mari și mai colorate, care pot fi vândute la prețuri mai mari. Produse precum trusele de manichiură sau carcasele de telefon decorate cu cristale au conferit brandului popularitate, dar nu și-ar mai găsi locul în oferta viitoare. De asemenea, 750 dintre cele 3000 de magazine ar urma să fie închise și 6.000 din cei 29.000 de angajați ai companiei vor fi concediați. 1200 au plecat deja anul trecut de la sediul central din Wattens, Austria, și vor fi urmați de încă 600 anul acesta.

Însă nu toți membrii familiei Swarovski agreează acest plan. Unii consideră că, dacă clienții aleg deja competitorii mai ieftini, nu vor fi atrași de produse cu prețuri mai mari. Paul Swarovski, acționar și fost membru în consiliul de administrație, vrea să oprească planurile lui Buchbauer înainte să fie prea târziu. El este susținut de Nadja Swarovski, unul din cei trei componenți ai consiliului, și de alți doi membri ai familiei.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Mădălina Ghenea, apariție rafinată la ELLE Style Awards 2025

Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Crește cotația acțiunilor Hermès după numirea lui Grace Wales Bonner ca director de creație

Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
UE amendează Gucci, Chloé și Loewe cu 157 milioane de euro

Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Piața de resale a produselor de lux va ajunge la 360 de miliarde de dolari până în 2030

Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Producția de whisky a atins cel mai scăzut nivel din 2019

Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC