Inspirația vine în multe forme, în multe locuri. Atunci când creează bijuterii, majoritatea designerilor își găsesc inspirația în împrejurimile lor - floră și faună, arhitectură, literatură, mituri și legende. Dar pentru Pierre Hardy, directorul creativ al bijuteriilor Hermès, inspirația vine din interior.
Cea mai recentă colecție de bijuterii Hermès, Lignes Sensibles, a început cu cele mai neobișnuite obiecte - stetoscopul, dispozitivul acustic folosit de medici pentru a asculta sunetele și vibrațiile interne ale corpului uman. Dar Hardy nu era interesat de estetica stetoscopului, deși aceasta ar fi fost o alegere neconvențională. Ceea ce poate spune stetoscopul despre propria relație cu corpurile noastre l-a inspirat pe Hardy, nu instrumentul în sine.

Designerul Pierre Hardy
De ani de zile, Pierre Hardy a meditat la întrebarea de ce femeile poartă bijuterii și legătura intimă pe care o creăm cu bijuteriile pe care le purtăm. „Conștient sau subconștient, ce se întâmplă când porți bijuterii?”, se întreabă el. „Când porți o anumită piesă într-un anumit loc de pe corp, de ce alegi să o porți și ce înseamnă pentru tine și pentru ceilalți? A fost o gândire internă. A fost gândul că bijuteriile sunt ca un decor pe care îl porți la exterior, dar face o legătură între tine și și oamenii din jurul tău.”, mărturisește Hardy.
„De cele mai multe ori, bijuteriile au un sens, pentru că le-ai cumpărat pentru un moment special sau îți amintești de o persoană specială. Este întotdeauna legat de ceva foarte intim și ceva foarte adânc în tine. Așadar, în această colecție am încercat să exprim toate acele sentimente, senzații și percepții pe care le putem avea prin bijuterii”, mai spune designerul.

Colierul Contre la peau
Din această cauză, colecția Lignes Sensibles prezintă atât piese substanțiale de declarație, cât și piese mai ușoare care sunt menite să evoce un sentiment. Când a venit să aleagă pietrele prețioase pentru colecție, Hardy a ales pietre care să fie în armonie cu corpul. Cea mai dificilă piesă de creat în colecție a fost colierul Contre la peau, o capodoperă de bijuterie datorită complexității sale - o rețea de aur roz și diamante care se așează pe contururile gâtului ca o a doua piele.

Colierul Ondes Miroir
Colierul Ondes Miroir, care pune la un loc diamante în nuanțe de maro, de la deschis la întunecat și cu cabochon topaz galben-portocaliu și pietre de lună, a fost o altă piesă dificil de creat, deoarece a necesitat atât duritate, cât și moliciune în același timp. „A găsi echilibrul între liniaritate și curbe”, spune Pierre Hardy. Conexiunea umană l-a fascinat întotdeauna pe Hardy. A fost un motiv pe care l-a folosit în colecția sa anterioară, Echaînements Libres, în care a încercat să traseze legătura umană dintre o persoană și alta, prin motivul lanțurilor.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Un ou Fabergé rar, din cristal și diamante, creat pentru familia imperială a Rusiei, va fi scos la licitație, fiind evaluat la peste 20 de milioane de lire sterline (26,4 milioane de dolari).
Ceasul Jules Jurgensen a aparținut bogatului om de afaceri american Isidor Straus, care a murit împreună cu soția sa, Ida, în timpul naufragiului.
Una dintre cele mai emblematice capodopere ale artistei mexicane Frida Kahlo (1907-1954) a fost vândută cu 54,7 milioane de dolari la licitația de artă Sotheby's din New York, stabilind un dublu record, relatează La Stampa.
„Mellon Blue”, un diamant albastru de 9,51 carate montat într-un inel, s-a vândut la Geneva cu peste 25 de milioane de dolari, preţ obţinut în concordanţă cu estimarea casei de licitaţii şi care demonstrează valoarea unei pietre de o „claritate excepțională”, relatează Il Messaggero.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.