Gucci intră în universul NFT

În timp ce mărci importante continuă să caute piața NFT-urilor, casa italiană de modă Gucci scoate la licitație un NFT, inspirat din colecția toamnă/iarnă 2021 a casei, într-o licitație online găzduită de Christie's. NFT-ul a fost creat după „Aria”, un film de patru minute produs de cineastul Floria Sigismondi și de directorul de creație Gucci Alessandro Michele pentru a însoți un spectacol de pistă.

Lucrarea este oferită ca parte a „Proof of Sovereignty”, o vânzare NFT organizată de Christie's, în perioada 25 mai - 3 iunie. Veniturile din vânzare vor fi donate către UNICEF SUA pentru a sprijini inițiativa non-profit COVAX, care susține accesul global la vaccinurile anti-Covid-19.


Despre lucrarea digitală, Christie's descrie amestecul său de „peisaj de vis și energie efervescentă” ca reprezentant al Gucci. NFT este formatat ca un videoclip cu trei canale redat pe o buclă.

De la începutul acestui an, Christie's a fost în fruntea caselor de licitații facilitând vânzarea NFT-urilor, care anterior au fost vândute fără astfel de intermediari. Vânzarea lucrării artistului Beeple - Everydays: First 5000 Days (2008–21) pentru 69 de milioane de dolari în martie a fost un reper fără precedent care a făcut din Beeple al treilea cel mai scump artist în viață.

De atunci, Christie's a lansat alte vânzări NFT pentru a atrage o clasă emergentă de cumpărători cripto-bogați. Deoarece aceste vânzări au fost prezentate în colaborare cu artiști și proprietăți, colaborarea sa cu brandul de lux Gucci marchează un nou tip de ofertă în spațiul de cripto-artă la licitație.

Experimentele casei de licitații Christie's în domeniul cripto-artei au atras, de asemenea, critici. În luna mai, casa a făcut echipă cu Fundația Andy Warhol pentru a organiza o vânzare NFT care cuprinde opere de artă digitale puțin cunoscute recuperate de pe computerul Amiga 1000 din epoca 1980 a Warhol. În timp ce vânzarea cu cinci loturi a adus 3,5 milioane de dolari, aceasta a atras obiecții de la observatorii mass-media digitale care au spus că Christie's denaturează originalitatea lucrărilor care sunt vândute efectiv.

Vânzarea „Proof of Sovereignty”, organizată de artista digitală anonimă Lady PheOnix, cu specialistul în artă contemporană al casei Christie's, Noah Davis, include și oferte digitale ale unor artiști media formidabili precum Jenny Holzer, Urs Fischer, Gerald Laing și Nam June Paik. Pentru această vânzare, Davis plasează acțiuni în potențialul NFT-urilor pentru a perturba și mai mult lumea artei. 




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 21 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Nicole Kidman devine ambasador de imagine al casei de modă Chanel

Au trecut mai bine de două decenii de când Nicole Kidman a colaborat pentru prima dată cu brandul Chanel – cu douăzeci și unul de ani în urmă, actrița a apărut într-o reclamă la parfumul Chanel No.5, un scurtmetraj regizat de Baz Luhrmann care a îmbinat lumea filmului cu cea a modei.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION