Nestemata de 14,83 carate, supranumită „Spiritul trandafirului”, după legendara punere în scenă a lui Vaslav Nijinsky „Le Spectre de la rose”, este acum cel mai scump diamant roz-violet vândut vreodată la licitație, potrivit Sotheby's.
Vânzarea vine la mai mult de trei ani după ce bijuteria a fost descoperită dintr-o mină din nord-estul Rusiei.
Conform Sotheby’s, diamantul a fost extras dintr-o mină din Yakutia, Rusia, în iulie 2017 și, la vremea respectivă, cele 27,85 carate ale pietrei brute, o poziționau pe prima poziție în clasamentul diamantelor brute roz extrase în marele stat de la răsărit. După prelucrarea care a avut loc tot în Rusia piatra prețioasă a rămas la 14,83 carate și a intrat în categoria „Internally Flawless”.
A durat un an pentru a tăia și lustrui piatra în formă ovală, care a fost expusă în Hong Kong, Singapore și Taipei înainte de vânzarea de miercuri.
Potrivit președintelui Sotheby's, Gary Schuler, raritatea diamantului dată de mărimea și culoarea sa, care a fost clasificată ca „Fancy Vivid Purple-Pink”. Bijuteria fusese, de asemenea, clasificată ca „fără cusur intern”, o măsură a clarității sale, în timp ce piatra aparține unui subgrup rar de diamante care conțin puțin sau deloc azot.
„Doar 1% din toate diamantele roz sunt mai mari de 10 carate și doar 4% din toate diamantele roz sunt clasificate„Fancy Vivid”, o culoare bogată și vie”, a spus Schuler într-un comunicat de presă anterior vânzării.
Prețul final a scăzut la capătul inferior al estimărilor celor de la Sotheby's, care inițial evaluaseră diamantul între 23 milioane până la 38 de milioane de dolari. Cu toate acestea, șeful licitației de la Geneva, Benoit Repellin, a declarat miercuri într-un comunicat de presă că vânzarea este „o dovadă a aprecierii tot mai mari și a conștientizării marii lipsuri de diamante roz din întreaga lume”.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.