Nestemata de 14,83 carate, supranumită „Spiritul trandafirului”, după legendara punere în scenă a lui Vaslav Nijinsky „Le Spectre de la rose”, este acum cel mai scump diamant roz-violet vândut vreodată la licitație, potrivit Sotheby's.
Vânzarea vine la mai mult de trei ani după ce bijuteria a fost descoperită dintr-o mină din nord-estul Rusiei.
Conform Sotheby’s, diamantul a fost extras dintr-o mină din Yakutia, Rusia, în iulie 2017 și, la vremea respectivă, cele 27,85 carate ale pietrei brute, o poziționau pe prima poziție în clasamentul diamantelor brute roz extrase în marele stat de la răsărit. După prelucrarea care a avut loc tot în Rusia piatra prețioasă a rămas la 14,83 carate și a intrat în categoria „Internally Flawless”.
A durat un an pentru a tăia și lustrui piatra în formă ovală, care a fost expusă în Hong Kong, Singapore și Taipei înainte de vânzarea de miercuri.
Potrivit președintelui Sotheby's, Gary Schuler, raritatea diamantului dată de mărimea și culoarea sa, care a fost clasificată ca „Fancy Vivid Purple-Pink”. Bijuteria fusese, de asemenea, clasificată ca „fără cusur intern”, o măsură a clarității sale, în timp ce piatra aparține unui subgrup rar de diamante care conțin puțin sau deloc azot.
„Doar 1% din toate diamantele roz sunt mai mari de 10 carate și doar 4% din toate diamantele roz sunt clasificate„Fancy Vivid”, o culoare bogată și vie”, a spus Schuler într-un comunicat de presă anterior vânzării.
Prețul final a scăzut la capătul inferior al estimărilor celor de la Sotheby's, care inițial evaluaseră diamantul între 23 milioane până la 38 de milioane de dolari. Cu toate acestea, șeful licitației de la Geneva, Benoit Repellin, a declarat miercuri într-un comunicat de presă că vânzarea este „o dovadă a aprecierii tot mai mari și a conștientizării marii lipsuri de diamante roz din întreaga lume”.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Acțiunile casei franceze de design de lux Hermes au crescut la un nivel record la 9 februarie 2024, după ce marca, fondată în 1837, și-a depășit rivalii la sfârșitul anului 2023.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.