De ce reducerile sunt o reacție periculoasă pentru brandurile de lux într-o criză

Stabilirea prețurilor este unul dintre cele mai provocatoare și dificile aspecte ale gestionării mărcilor de lux în vremuri normale, dar într-o criză, devine și mai critic.

Branduri lede lux caută cea mai bună strategie de stabilire a prețurilor în timpul acestei pandemii. În timp ce sondajele arată că peste 80% dintre manageri consideră că impactul COVID-19 se va simți până în 2021, companiile lor trebuie să verifice prețurile produselor lor într-o manieră mult mai strategică.

De ce sunt greu de stabilit prețurile pentru produsele de lux?

Când verificăm mărci, găsim o temă recurentă. Prețul este adesea stabilit prin adăugarea marjei de profit dorite pe un produs și prin compararea mărcii cu principalii săi concurenți. Există însă multe motive pentru care aceasta este o abordare greșită. Una dintre cele mai importante este că prețurile bazate pe costuri nu reflectă valoarea pe care o creează o marcă de lux. Luxul nu înseamnă niciodată costuri, ci este o valoare. Creăm suficientă valoare pentru a putea să o percepem în timp ce creăm amintiri de durată pentru clienții noștri. Acesta este un principiu de bază al luxului.

Prețul poate crea două dileme. Unu: când prețul este prea mare, mai mare decât valoarea, atunci produsul nu se va vinde. Doi: atunci când prețul este prea mic, marca le semnalează consumatorilor să creeze o valoare mai mică decât pare, ceea ce distruge valoarea și scade percepția mărcii fără niciun motiv.

Pericolul unei crize

Majoritatea mărcilor de lux au avut un succes uriaș în primul trimestru al acestui an, indiferent de categoria lor. Cele mai bune mărci și-au închis trimestrul cu 5 până la 15% mai puține venituri față de anul precedent. Brandurile mari s-au apropiat de 25%. Însă multe mărci au înregistrat creșteri ale vânzărilor de aproximativ 40% sau mai mult.

Din cauza vânzărilor scăzute, unele mărci au decis să ofere reduceri 15, 25 sau chiar 50%, în special la mărcile mai mici sau mai puțin populare. Unul dintre motivele pentru care recurg la reduceri e inventarul pe care trebuie să îl vândă înainte de încheierea sezonului. Aparent, această rațiune poate calma factorii de decizie, aceasta are un efect fatal asupra percepției despre marcă.

Dacă un consumator a cumpărat o geantă Chanel, de exemplu, cu 5.000 de dolari înainte de criză, iar acum este disponibilă cu 25% mai puțin, daunele mărcii vor fi semnificative. Brandurile riscă să-și înstrăineze consumatorii cei mai fideli, care au fost fericiți să cumpere la preț întreg, în speranța de a atrage clienți ad-hoc, o singură dată, cu o ofertă fierbinte. Acest lucru nu va funcționa, iar pierderea de capitaluri de marcă pe termen lung va fi mare. Considerațiile tactice, pe termen scurt, influențează dramatic marca odată cu trecerea crizei.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Lexus lansează la apă iahtul de lux de 5 mil. $

Lexus a făcut lucrurile mai puternice, rapide și spectaculoase cu anunțul noului iaht de lux LY680.

Cât costă să te cazezi la hotelurile lui Gică Hagi, Andreea Bănică, Simona Halep sau George Copos

Gică Hagi, Simona Halep, George Copos și Andreea Bănică sunt patroni de hoteluri, pe Litoral. Plata este, desigur, pe măsura distracției și a confortului.

Cât costă geaca de rafie cu care s-a afişat Delia

Delia a dat din nou „lovitura” cu o ținută confecționată din plase de rafie.

Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

Acest ceas de 1,1 mil. $ aduce un omagiu lui „Predator”, filmul cu Arnold Schwarzenegger în rol principal

Ceasul Asteroid de la ceasornicarul de lux eponim Greco-Genève este un ceas cu adevărat unic sculptat dintr-un meteorit, aparținând centurii de asteroizi care a căzut în Argentina.

Adrian Mutu, de nerecunoscut după intervenția estetică făcută în Turcia

Adrian Mutu este foarte atent la imaginea sa, așa că de curând a decis să calce pragul medicilor esteticieni.

Louis Vuitton și-a deschis primul apartament din lume în Singapore

Orice pe care este scris Louis Vuitton este special, iar dacă ești special, vei fi binevenit într-o lume cu Louis Vuitton emblemat pe el.

Cea mai scumpă masă din lume va costa 495.000 de dolari și va fi servită într-un balon spațial

O firmă de turism spațial l-a angajat pe bucătarul Rasmus Munk, al cărui restaurant Alchemist are două stele Michelin, pentru a crea o masă tematică specială pentru zborul său cu balonul spațial.

Whisky-ul Macallan și Bentley costă mai mult decât o mașină nouă

Lumea autovehiculelor de lux și a colaborărilor cu whisky-uri de ultimă generație tocmai a devenit puțin mai mare – și mult mai scumpă – odată cu introducerea noului Macallan Horizon.

Casa de lux a actriței Cara Delevingne, mistuită de flăcări

Casa de lux din California a Carei Delevingne a fost cuprinsă de flăcări, vineri dimineața. La momentul respectiv, celebra actriță se afla la Londra.

Cui a donat Ion Țiriac mare parte din avere

Ion Ţiriac este al doilea cel mai bogat român în 2024, cu o avere de aproximativ două miliarde de dolari.

Inna și-a cumpărat apartament de lux în Mamaia: „Primul foto shooting de pe terasă. Mă laud și cu vecini faimoși”

Inna și-a cumpărat apartament de lux în Mamaia. Locuința se află într-o clădire cu 15 etaje, un proiect imobiliar exclusivist cu priveliște spre Marea Neagră și lacul Siutghiol.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 7 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC