De ce experiențele de vânzare cu amănuntul contează pentru mărcile de lux

Comerțul cu amănuntul este un punct de contact critic, deoarece este locul în care mărcile își pot confirma și întări povestirile digitale sau le pot distruge neglijent. Întrucât consumatorii petrec mult mai mult timp online, pur și simplu se așteaptă mult mai mult atunci când decid să petreacă timp cu un brand în lumea fizică. Și multe mărci uită acest lucru: o experiență copleșitoare poate pune capăt relației dintre client și marcă.

Viața noastră este din ce în ce mai infuzată cu tehnologie și experiențe digitale. Cumpărăm online și folosim aplicații tot timpul pentru aproape orice. În China și SUA, adulții petrec aproximativ 5 până la 7 ore zilnic pe dispozitive mobile, în timp ce adolescenții petrec în medie 7 până la 9 ore. Și acum, având în vedere pandemia de COVID-19 , comerțul electronic a explodat, crescând semnificativ pentru practic toate mărcile în timpul crizei. 

În unele cazuri, 30% din venituri mărcilor provin din comerțul electronic. Mărcile care nu au luat suficient de în serios comerțul electronic și experiența digitală înainte de pandemie au ieșit din afaceri sau se îndreaptă spre insolvență. Este, de asemenea, o dovadă că trăim vremuri accelerate, în care schimbările se întâmplă exponențial. Acest lucru ar trebui să dea de gândit brandurilor de lux atunci când vine vorba de experiențele de retail din lumea fizică. Deoarece aceleași schimbări fără precedent în comportamentele care conduc platformele online vor avea un efect profund asupra lumii „reale” a magazinelor fizice. Acest lucru ne aduce la esența luxului, unde necesitatea de a crea experiențe care ating inima consumatorilor, care îi schimbă literalmente, este de cea mai mare importanță. 

Chiar și astăzi, multe mărci se gândesc în primul rând la produsele lor. De obicei, cele mai multe resurse sunt în dezvoltarea și producția de produse, cu măiestrie și materiale fine sunt punctul lor de diferențiere. Problema este că acestea concurează cu multe alte mărci de lux, iar un număr din ce în ce mai mare dintre ele fac din măiestrie și materiale fine punctul lor critic. Ca urmare, produsele devin mai schimbabile, chiar și la cel mai înalt nivel, iar scopul mărcilor devine un factor critic, în special valorile lor emoționale. Acest lucru trebuie simțit de-a lungul tuturor punctelor de contact. Și comerțul cu amănuntul este un punct critic de contact, deoarece este locul în care se produc interacțiuni om-la-om. Acesta este, de asemenea, locul în care mărcile își pot confirma și întări povestirile digitale care au inițiat călătoria clienților sau o pot distruge neglijent. De multe ori, ei o fac pe aceasta din urmă.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Mădălina Ghenea, apariție rafinată la ELLE Style Awards 2025

Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Crește cotația acțiunilor Hermès după numirea lui Grace Wales Bonner ca director de creație

Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
UE amendează Gucci, Chloé și Loewe cu 157 milioane de euro

Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Piața de resale a produselor de lux va ajunge la 360 de miliarde de dolari până în 2030

Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Producția de whisky a atins cel mai scăzut nivel din 2019

Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC