Câțiva analiști ai pieței de lux estimează că procentul de consumatori chinezi care fac cumpărături de lux la nivel mondial va sări de la 40 la 50% în următorii zece ani. Și din moment ce populația Chinei și creșterea economică a acesteia vor depăși atât SUA, cât și cele ale Europei, creșterea consumului mondial de lux pare inevitabil.
Dar astăzi, nu este clar de unde acești consumatori își vor cumpăra luxul. În mod tradițional, o cantitate semnificativă de achiziții de lux chinezești au fost făcute în afara Chinei. Consumatorii au motive valide pentru acest lucru: o geantă Gucci cumpărată dintr-un magazin Gucci din Italia poate părea mai autentică decât una cumpărată la Shanghai.
Mărfurile de lux sunt de obicei mai ieftine în afara Chinei datorită unei combinații de cursuri de schimb și taxe, care îi determină pe cetățenii chinezi să combine o vacanță memorabilă cu o sesiune de cumpărături de lux. Dacă aceste efecte rămân în vigoare, dorința de a cumpăra bunuri de lux în afara Chinei ar trebui să revină odată cu reluarea călătoriilor.
Cu toate acestea, mulți consumatori chinezi au început să cumpere pe piața internă în ultimele luni din cauza restricțiilor. Noi termeni au început să apară în jurul lunii martie, cum ar fi „ cheltuielile de răzbunare ”, care descriu dorința unui consumator de a-și spori starea de spirit prin apariția mărfurilor de lux după blocare. Se preconizează că unele dintre aceste schimbări de comportament vor persista, deoarece obiceiurile se formează de-a lungul timpului, iar restricțiile de călătorie nu au sfârșit. Între timp, temerile privind cumpărarea de obiecte contrafăcute în China au scăzut, acesta fiind un alt motiv bun pentru consumatorii chinezi să cumpere lux în afara țării lor.
Brandurile de lux la nivel mondial sunt într-o situație de criză, deoarece prea multe dintre ele încă nu au avut succes în China, iar câteva au înregistrat vânzări slabe și nu s-au putut conecta cu clienții chinezi.
Este o rețetă pentru dezastru care începe atunci când mărcile subestimează consumatorii chinezi în toate punctele de intrare. Prea mulți manageri consideră încă China drept o economie în curs de dezvoltare, cu consumatori disperați să înfunde orice marcă occidentală pe care o găsesc. Dar realitatea este mult diferită. Dacă o companie nu reușește să spună povestea mărcii sale consumatorilor chinezi într-un mod relevant, consumatorilor nu le va păsa, nu vor acorda atenție și cu siguranță nu vor cumpăra.
China are în prezent cel mai tânăr și cel mai digital consumator de lux din lume. Când vine vorba de China, brandurile de lux trebuie să se gândească mai holistic, combinând perfect strategia, poziționarea și povestea lor în toate experiențele de marcă digitale și fizice și prin cele mai relevante produse. Consumatorii chinezi sunt siguri că vor schimba pentru totdeauna piața de lux. Dar apariția recentă a mărcilor de lux chinezești în mai multe categorii, de la mașini până la vin, va pune și mai multă presiune asupra mărcilor occidentale.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.