Un diamant galben deschis uriaș, elegant, într-un colier subțire, din lac negru, poate părea un design în tendințe, născut în ultimii cinci ani - veți vedea multe versiuni similare de la bijutierii de lux de astăzi - dar impresionantul colier Belperron își are rădăcinile în design până în 1933. Este doar unul dintre multele exemple ale influenței durabile a Art Deco asupra bijuteriei moderne. Anul acesta, când mișcarea celebrează centenarul Expoziției Internaționale de Arte Decorative și Industriale Moderne din Paris, de la care își ia numele, bijutierii nu prea trebuie să aducă un omagiu stilului de la începutul secolului al XX-lea: liniile sale curate, formele geometrice și amestecul neobișnuit de materiale au devenit înrădăcinate în designul contemporan.
Multe dintre cele mai populare motive de astăzi au prins contur în peisajul transformator al stilului Art Deco de după Primul Război Mondial. Atunci temele florale delicate ale Belle Époque au cedat locul unor modele mai îndrăznețe și mai sexy, precum Panthère de la Cartier. Această felină feroce a devenit un simbol durabil al casei de bijuterii, reprezentând independența feminină în creștere a perioadei - o cauză îmbrățișată de una dintre femeile fatale notorii ale istoriei, Wallis Simpson, ducesa de Windsor, care a colecționat multe dintre piesele elegante. O broșă Cartier Panthère vintage rară, cu diamante galbene articulate, de la Yafa Signed Jewels, este similară cu o brățară râvnită purtată de Simpson și, prin urmare, are acum un preț de șapte cifre.
Progresele tehnologice au propulsat, de asemenea, bijuteriile epocii în moduri care au avut ecou de-a lungul deceniilor. Zorii erei automobilelor, de exemplu, au stimulat fascinația pentru mașini, influențând modele precum sferele cabochon care evocă rulmenții cu bile în multe piese Cartier ale vremii. Caboșoanele de crizoprază de pe un colier din colecția de bijuterii de înaltă calitate 2025 a casei demonstrează simetria lor grațioasă și durabilă. Arcurile în trepte cu diamante de pe o manșetă Graff recentă, între timp, sugerează turnul Chrysler Building, o altă formă Art Deco prin excelență și emblemă a progresului.
Mulți dintre bijutierii care au definit această perioadă ar fi probabil uimiți să vadă mașinile autonome, smartphone-urile și supercomputerele erei digitale. Dar poate că ar fi plăcut surprinși să descopere că creațiile lor, modelate de tehnologia și etosul epocii lor, continuă să inspire bijuterii în secolul XXI, bijuterii care arată aproape exact așa cum și le-au imaginat acum 100 de ani.
În decembrie 2023, Justin Bieber lansa SKYLRK, un label care, pentru multă vreme, a rămas sub umbra misterului, starul nedezvăluind ce urma să ofere fanilor prin această inițiativă.
După ce a divorțat de Irinel Columbeanu, în 2011, Monica Gabor a obținut custodia Irinucăi, apoi amândouă s-au stabilit în Statele Unite ale Americii.
Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.
Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.
Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.
Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.
Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.
După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.
Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.
Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.
Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.
Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.
Sanlorenzo a devenit parte a scenei artistice globale, cel mai recent odată cu centrul de artă Casa Sanlorenzo din Veneția. Alți producători folosesc arta plastică pentru a se orienta către lumi noi.
Brandul Valentino a demonstrat de multe ori că nu este un simplu label vestimentar, aventurându-se în proiecte care îmbină moda cu elemente de artă sau lifestyle.
Nu se întâmplă în fiecare zi ca un designer de renume mondial să proiecteze un iaht, motiv pentru care, atunci când o face, ambarcațiunile devin instantaneu excepționale. Arată diferit, nu există nicio îndoială în privința asta.
Chanel a lansat o ediție limitată de ceasuri J12 Bleu pentru a sărbători cea de-a 25-a aniversare a modelului. Cu mai multe iterații care culminează cu remarcabilul J12 Diamond Bleu Tourbillon, colecția subliniază angajamentul continuu al Chanel față de inovarea materialelor.
Casa elvețiană de orologerie Vacheron Constantin a prezentat oficial cel mai complicat ceas de mână mecanic realizat vreodată, scrie CNN.
Chopard a dezvăluit Insofu Collection, o colecție de Haute Joaillerie realizată dintr-un singur smarald brut. Această linie extraordinară marchează pentru a doua oară în istoria casei faptul că o întreagă colecție de bijuterii de lux a fost creată dintr-o singură piatră prețioasă brută.