Cum îți protejezi afacerea în timpul crizei coronavirusului

În plină criză a coronavirusului, mulți antreprenori au fost forțați de autorități să-și închidă temporar afacerile, fie că vorbim despre magazine, restaurante sau saloane de înfrumusețare. Asta va însemna o scădere masivă a vânzărilor. Dar sănătatea și siguranța angajaților și clienților trebuie să fie pe primul loc.

Pentru mulți dintre ei, aceste afaceri, care reprezintă principala sursă de venit, se îndreaptă spre un viitor incert. Afacerile lor sunt autofinanțate, deci nu există investitori care să-i ajute financiar. Și-au construit companiile pas cu pas, fără să cheltuiască niciodată bani pe care nu i-au avut. Această abordare i-a ajutat să supraviețuiască recesiunii din 2008 și probabil asta îi va ajuta și acum.

Pe perioada carantinei totale, antreprenorii și-au îndreptat atenția spre comerțul online. Restaurantele s-au reprofilat în timpul stării de urgență. În România de pildă, patronii de localuri au luat decizia să livreze oriunde este nevoie, dar cu măsuri de siguranţă sporite. Nu au de ales, ţinând cont de faptul că până să interzică autorităţile accesul publicului în spaţiile de servire, numărul de clienţi scăzuse oricum, cu peste 80%. Zeci de mii de angajaţi din industrie sunt în pericol să-şi piardă slujbele. Peste noapte, la propriu, în jur de 70 de restaurante din Bucureşti s-au reorganizat şi fac livrare la domiciliu. Multe livrări se fac cu proprii angajaţi.

Ce poți face ca să-ți protejezi afacerea

Pentru început, mărcile trebuie să înceapă prin reducerea cheltuielilor neesențiale, negocierea cu furnizorii, îndreptarea atenție către alte canale de vânzare și explorarea opțiunilor de ajutor financiar de la stat. Bunăstarea angajaților trebuie să fie în permanență asigurată. Nu va fi ușor și nu toți antreprenorii vor ieși la liman. Dar alții se vor adapta și vor supraviețui.

Dacă aveți un buget mare, luați în considerare recalificarea angajaților pentru a atrage clienți în magazinul virtual. Comunicați, de asemenea, cu furnizorul, dacă aveți unul, pentru a înțelege ce măsuri de precauție trebuie să luați și dacă mai e în măsură să îndeplinească comenzile. Comunicați clienților că închideți afacerea, deoarece clienților le pasă ce faceți pe timpul crizei. Ar trebuie să vă rectificați bugetul, deoarece vor urma vânzărie reduse până în septembrie, cel puțin, spun analiștii financiari. Se recomandă analizarea modului în care pandemia s-a desfășurat în China ca punct de plecare: într-o perioadă de 12 săptămâni începând cu luna ianuarie, vânzările în magazine au scăzut cu 50 până 80 la sută.

Magazinele de retail au început să se redeschidă la începutul lunii martie, dar a fost o recuperare lentă. Distribuitorii au fost nevoiți să ofere reduceri pentru a readuce cumpărătorii, a raportat Reuters. Ceea ce plănuim azi este diferit de ceea ce plănuim mâine.

 





Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Simona Halep, schimbare radicală de look. Sportiva a renunțat la blond

Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.

Milionarul Nick Rădoi și-a făcut testamentul după ce a fost diagnosticat cu cancer

Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC