Pentru mulți dintre ei, aceste afaceri, care reprezintă principala sursă de venit, se îndreaptă spre un viitor incert. Afacerile lor sunt autofinanțate, deci nu există investitori care să-i ajute financiar. Și-au construit companiile pas cu pas, fără să cheltuiască niciodată bani pe care nu i-au avut. Această abordare i-a ajutat să supraviețuiască recesiunii din 2008 și probabil asta îi va ajuta și acum.
Pe perioada carantinei totale, antreprenorii și-au îndreptat atenția spre comerțul online. Restaurantele s-au reprofilat în timpul stării de urgență. În România de pildă, patronii de localuri au luat decizia să livreze oriunde este nevoie, dar cu măsuri de siguranţă sporite. Nu au de ales, ţinând cont de faptul că până să interzică autorităţile accesul publicului în spaţiile de servire, numărul de clienţi scăzuse oricum, cu peste 80%. Zeci de mii de angajaţi din industrie sunt în pericol să-şi piardă slujbele. Peste noapte, la propriu, în jur de 70 de restaurante din Bucureşti s-au reorganizat şi fac livrare la domiciliu. Multe livrări se fac cu proprii angajaţi.
Pentru început, mărcile trebuie să înceapă prin reducerea cheltuielilor neesențiale, negocierea cu furnizorii, îndreptarea atenție către alte canale de vânzare și explorarea opțiunilor de ajutor financiar de la stat. Bunăstarea angajaților trebuie să fie în permanență asigurată. Nu va fi ușor și nu toți antreprenorii vor ieși la liman. Dar alții se vor adapta și vor supraviețui.
Dacă aveți un buget mare, luați în considerare recalificarea angajaților pentru a atrage clienți în magazinul virtual. Comunicați, de asemenea, cu furnizorul, dacă aveți unul, pentru a înțelege ce măsuri de precauție trebuie să luați și dacă mai e în măsură să îndeplinească comenzile. Comunicați clienților că închideți afacerea, deoarece clienților le pasă ce faceți pe timpul crizei. Ar trebuie să vă rectificați bugetul, deoarece vor urma vânzărie reduse până în septembrie, cel puțin, spun analiștii financiari. Se recomandă analizarea modului în care pandemia s-a desfășurat în China ca punct de plecare: într-o perioadă de 12 săptămâni începând cu luna ianuarie, vânzările în magazine au scăzut cu 50 până 80 la sută.
Magazinele de retail au început să se redeschidă la începutul lunii martie, dar a fost o recuperare lentă. Distribuitorii au fost nevoiți să ofere reduceri pentru a readuce cumpărătorii, a raportat Reuters. Ceea ce plănuim azi este diferit de ceea ce plănuim mâine.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.