Cum intenționează Kering să repare Gucci în 2021

Grupul francez de lux pariază pe o strategie care se traduce prin povestire digitală și evenimente pentru a reporni marca sa stelară neperformantă.

Când Gucci a anunțat luna trecută colaborarea cu The North Face, 1,7 milioane de persoane s-au înscris la o tombolă care oferă acces la colecție mai devreme, ceea ce a făcut ca site-ul mărcii să cadă. Așadar, de ce se luptă marca vedetă a lui Kering să țină pasul cu colegii săi din sector?

Performanța dezamăgitoare a lui Gucci în cel de-al patrulea trimestru a făcut ca acțiunile Kering să scadă miercuri cu 7,1% la Bursa de la Paris, punându-l pe președintele Kering, François-Henri Pinault, în defensivă, deși executivul a insistat că este încrezător în perspectivele mărcii în timp ce își sărbătorește centenar în 2021.

„Începutul anului este foarte, foarte încurajator la Gucci”, a declarat Pinault analiștilor. „Am fost ambițioși și suntem foarte mulțumiți de ceea ce se întâmplă acum.”

Pandemia de coronavirus nu a fost de vină exclusiv pentru performanța insuficientă a mărcii Gucci, care a înregistrat o scădere de 10,3% a vânzărilor organice în al patrulea trimestru, reprezentând o înrăutățire comparativ cu trimestrul anterior și lipsind estimarea consensului pentru o scădere de 8%. de către analiști.

Prin comparație, divizia cheie de modă și articole din piele rivale LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton a înregistrat o creștere cu 18% a veniturilor similare în aceeași perioadă, condusă de Louis Vuitton și Dior.

În timp ce marca a cunoscut efectele închiderii pe scară largă a magazinelor și a scăderii puternice a turismului, o parte din necazurile sale provin din decizia sa de a accelera o nouă strategie care implică reducerea rețelei sale de vânzare cu ridicata și schimbarea investițiilor dintr-o mână de prezentări de modă de profil înalt la un ritm mai rapid de povestiri digitale și evenimente.

Deși inițiativa a fost conturată pentru prima dată în 2019 ca răspuns la normalizarea ratelor de creștere anterioare ale Gucci, aceasta va intra în vigoare în acest an - și Pinault se așteaptă să ofere rezultate rapid.

„Blocarea i-a dat lui Gucci ocazia de a trasa o cale corectivă pentru următorii ani, începând cu centenarul din 2021”, a spus el. „După ce a stabilit cu succes universul său unic în termeni de estetică și expresie în ultimii cinci ani, Gucci își poate acum concentra inițiativele majore creative în două momente cheie ale anului”, a continuat el.

„În același timp, marca va implementa o nouă cadență de activități „mereu activă ”, dezlănțuind și mai multe resurse pentru evenimente de merchandising în magazin și digitale, magazine pop-up și pop-ins, colecții capsulă - fie globale, fie legate de anumite evenimente sau regiuni - și colaborări creative puternice”, a spus Pinault.

În al treilea trimestru al anului 2020, Gucci a ocupat locul întâi în clasamentul Lyst al celor mai căutate mărci din lume pentru prima dată după al doilea trimestru al anului 2019, venind înaintea lui Off-White și Nike. Vizualizările de pagină pentru Gucci au crescut cu 52% în trimestrul al treilea de la un an la altul, a raportat platforma de cumpărături

Filmul în șapte părți al lui Gucci pentru colecția sa de primăvară, dezvoltat de directorul de creație Alessandro Michele împreună cu regizorul american Gus Van Sant, a atras 200 de milioane de vizualizări în prima săptămână de la lansare, în noiembrie, potrivit Pinault.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Arabia Saudită construiește o arenă suspendată la o înălțime de 350 de metri

Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.

Ferrari intră în lumea cripto şi AI

Producătorul italian Ferrari pregătește lansarea unui token digital exclusiv care va permite celor mai bogați fani ai mărcii să participe la o licitație pentru modelul Ferrari 499P, mașina care a câștigat trei titluri consecutive la Le Mans, relatează Reuters.

Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

hourglass_full 18 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
UE amendează Gucci, Chloé și Loewe cu 157 milioane de euro

Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Piața de resale a produselor de lux va ajunge la 360 de miliarde de dolari până în 2030

Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.

hourglass_full 25 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Producția de whisky a atins cel mai scăzut nivel din 2019

Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
A crescut numărul milionarilor în criptomonede

Numărul milionarilor în criptomonede a crescut la un nivel fără precedent și a ajuns la 241.700 de persoane în întreaga lume, potrivit raportului Crypto Wealth Report 2025, publicat recent de Henley & Partners, lider internațional în consultanță în domeniul rezidenței și cetățeniei, care prezintă date exclusive furnizate de firma globală de informații financiare New World Wealth.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Preţul aurului a atins un nou maxim istoric

Preţul aurului a atins marţi pe pieţele din Asia un nou maxim istoric de 3.508,73 dolari uncia, depăşind precedentul record de 3.500,10 dolari atins în luna aprilie, pe fondul aşteptărilor că Rezerva Federală americană va reduce dobânzile, transmite Bloomberg.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC