„Este ceva fără precedent, nu am văzut niciodată un astfel de șoc. Ieșim din ani extraordinari din punct de vedere al creșterii, astfel încât efectul este cu atât mai puternic”, a declarat Arnaud Cadart, manager de portofoliu la Flornoy & Associés, pentru AFP.
Luni, LVMH, prima companie de lux din lume și cea mai mare capitalizare de piață franceză, a anunțat profitul net împărțit la șase în prima jumătate. Marja sa operațională, un indicator al profitabilității sale, a scăzut la 9% - față de 21% în 2019.
„Nu cred că am văzut vreodată o aliniere a planetelor atât de negativă”, a comentat aceste rezultate Jean-Jacques Guiony, directorul financiar al grupului condus de Bernard Arnault, care include 70 de „case” (Louis Vuitton, Fendi, Dior, Givenchy, Guerlain, Hennessy sau Sephora).
Căderea a fost severă pentru toate marile case de lux, înregistrând o creștere bună trimestru după trimestru. Însă în câteva luni, închiderea forțată a majorității magazinelor și a siturilor de producție din întreaga lume le-a costat miliarde de euro în vânzări.
Giganții din sectorul de lux Kering și Richemont au văzut astfel că cifra lor de afaceri a scăzut cu 43% și, respectiv, cu 47%, între aprilie și iunie, pe parcursul unui an, în timp ce cea a Hermes a scăzut cu 41%. „Este o criză fără precedent. Trebuie să suportăm o furtună, dar suntem bine echipați ”, a comentat joi managerul Hermès, Axel Dumas, în timpul publicării rezultatelor de la jumătatea anului.
Compania de cosmetice L'Oréal și-a văzut profitul net scăzând cu peste 21% în prima jumătate a anului și cifra de afaceri cu 11,7%, în ciuda unei reveniri puternice a vânzărilor în China în al doilea trimestru.
În ceea ce privește casele italiene, nu este mai bine: vânzările la jumătate de an ale lui Salvatore Ferragamo au fost aproape înjumătățite, iar cele de la Prada s-au prăbușit cu 40%.
În afară de reducerea cheltuielilor sau creșterea vânzărilor online, grupurile de lux au puține pârghii de acțiune în fața unei crize de sănătate care afectează simultan toate piețele lor din lume. „Trebuie să ne adăpostim: să reducem costurile, să reducem capitalul (cheltuielile de capital), să protejăm activele cheie”, subliniază Luca Solca, analist la Bernstein.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.