Coronavirusul a resetat businessul cu ceasuri de lux

Coronavirusul a pus capăt unei scindări vechi de ani de zile între marii jucători, resetând de fapt afacerile cu ceasuri.

Începând cu anul viitor, marile mărci de ceasuri își vor lansa produsele - pentru prima dată în zeci de ani - la un alt mare târg de ceasuri. Asta nu se va întâmpla la cel mai vechi și cel mai mare târg de ceasuri din toate timpurile, Baselworld, fondat în 1917 și care a atras în 2014 150.000 de vizitatori și 1.500 de expozanți. Târgul de ceasuri se va ține la Geneva, la Salon Internationale de la Haute Horlogerie, fondat în 1991. Evenimentul, acum redenumit Watches & Wonders Geneva, se desprinde din cel de la Baselworld, fiind coordonat de Cartier, care dorea un spectacol mai mare față de ceea ce fusese inițial un târg elvețian care prezenta orice.

SIHH va deveni „acasă” pentru multe mărci de renume, precum IWC, Jaeger-LeCoultre, Vacheron Constantin, Piaget, Panerai, A. Lange & Sohne, Montblanc și Van Cleef & Arpels, împreună cu alți producători de înaltă calitate, precum Audemars Piguet, Richard Mille și Greubel Forsey.

Salonul de ceasuri și bijuterii Baselworld a fost considerat totdeauna cel mai important eveniment al industriei de profil. Selecția de produse expuse era unică, fiind singurul loc din lume ce i-a reunit pe cei mai importanți producatori de ceasuri din întreaga lume: Rolex, Patek Philippe, grupul Swatch (cu ale sale Breguet, Blancpain, Omega și Longines) și Hublot și Tag Heuer (Bulgari). Breitling, Chanel, Chopard, Oris și uriașii japonezi Seiko și Citizen și-au găsit și ei locul la Salon. Dar Baselworld a fost pus față în față cu provocările vremii încă de dinainte de criza coronavirusului – chinezii au scăzut bugetul pentru cadouri de lux în 2014, criza generată de aprecierea francului elveșian în 2015 și protestele recente din Hong Kong, toate au dus la scăderi dramatice ale vânzărilor de ceasuri. Organizatorii de la Basel au făcut și o greșeală enormă în 2013. Au modernizat sălile, iar costurile s-au ridicat la 650 milioane de dolari. Acest lucru a dus la o creștere cu 500% a costurilor cu cazarea și mâncarea a expozanților pe durata întregului târg. Nu este surprinzător că Baselworld și-a pierdut din reputație.

Până în 2018, jumătate din expozanții de la Baselworld au plecat, plus încă 20% anul trecut - inclusiv întregul grup Swatch. Acest lucru a redus cu 40% numărul de vizitatori, la 80.000, o cifră de patru ori mai mare decât cea de la târgul de la Geneva. Salonul de la Baselworld din 2020, care trebuia să fie deschis în martie, avea o ofertă mai slăbuță, după ce Breitling, Seiko și Bulgari și-au anunțat plecarea. Cu toate acestea, salonul nu a fost anulat, datorită loialității de care au dat dovadă Rolex și Patek. Apoi a venit COVID-19. Virusul i-a determinat pe organizatorii târgului să amâne evenimentul până în ianuarie 2021, în loc să-l anuleze, un plan legal care le-a permis să refuze restituirea banilor pe chirie expozanților.

Aceasta s-a dovedit a fi ultima insultă și cinci mărci importante - Rolex, Patek, Chanel, Chopard și Tudor - și-au anunțat retragerea în aprilie, urmate de exodul lui Hublot, Tag Heuer și Zenith, care se temeau că târgul nu va fi același. Au părăsit Baselworld și s-au îndreptat spre Geneva. Organizatorii salonului de la Geneva promit un eveniment mare, reunind fiecare mare jucător într-o săptămână de lansări, un tonic pentru o industrie care are nevoie de clienți cu bani.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Fosta iubită a lui Leonardo DiCaprio este însărcinată cu primul copil

Toni Garrn este însărcinată cu primul ei copil. Fotomodelul german a anunțat că ea și soțul ei, Alex Pettyfer, vor deveni părinți în mai puțin de 3 luni.

Jojo, gest incredibil pentru Paul Ipate: „Știu că unii dintre voi nu sunteți de acord cu asta, însă așa am simțit”

Cătălina Grama, alis Jojo, şi-a tatuat pe braț una dintre pozele ei favorite cu Paul Ipate, partenerul ei de viață și tatăl fetiței sale.

Pamela Anderson vinde vila din Malibu: „Este timpul să mă întorc la originile mele” (FOTO)

Pamela Anderson își ia rămas bun de la casa ei din Malibu. Casa actriței va ieși oficial pe piață luni, confirmă revista PEOPLE.

Elon Musk intenționează să-și construiască propriul oraș în Texas: „De acolo pe Marte”

Fondatorul SpaceX Elon Musk a anunțat că intenționează să creeze un nou oraș în statul american Texas. Acesta s-a lăusat cu noul proiect pe contul de Twitter.

Avertismentul OMS: când vom scăpa de Covid-19

Lumea nu va scăpa de Covid-19 nici în 2021, susține Organizația Mondială a Sănătății (OMS), care arată că speranța că vom scăpa de pandemie până la finalul acestui an este nerealistă.

Chanel sărbătorește centenarul celebrului parfum No. 5 cu un colier cu diamant de 55,55 carate

Chanel a creat un uimitor colier pentru a celebra centenarul celebrului său parfum, Chanel No. 5. Atracția principală este un diamant D (incolor) tăiat în formă octogonală (care seamănă cu sticla parfumului) cu o greutate exactă de 55,55 carate.

Chloé Fashion Show | Debutul strălucit al Gabrielei Hearst la Paris

Pentru prima ei prezentare de modă în fruntea casei Chloé, designerul Gabriela Hearst și-a imaginat o îmbrăcăminte ultra-feminină, dar și foarte angajată într-o logică a sustenabilității.

Jogging și yoga pentru un combo câștigător în pandemie

Un sport este realizat în aer liber și funcționează cardio, celălalt se practică acasă, pe o saltea, promovând flexibilitatea și echilibrul. Alergatul și yoga sunt cele două sporturi preferate în această perioadă și chiar ideal de combinat.

Ce afacere de pandemie a început Lavinia Pârva. Produsele ei se vând excelent!

Lavinia Pârva a lăsat scena pentru o afacere online, adaptată pandemiei de COVID-19.

LVMH este cea mai valoroasă companie din Europa

LVMH a devenit cea mai valoroasă companie din Europa, după ce a depășit cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume, Nestle.

Ellen DeGeneres vinde casa din Beverly Hills. FOTO cu conacul pe care cere 53,5 mil. $

Ellen DeGeneres a scos la vânzare opulenta casă din Beverly Hills, pe care a cumpărat-o de la liderul trupei Maroon 5, Adam Levine.

Oscar de la Renta transformă florile târzii de vară într-o colecție de vis pentru toamna 2021

Marca numește colecția un tribut adus unei perioade în care floarea-soarelui și florile sălbatice radiază.

Gucci are nevoie de o resetare

Când Kering și-a prezentat rezultatele anuale pentru 2020, performanța financiară a mărcii sale de succes Gucci a fost dezamăgitoare. În locul creșterii Q4 pe care o așteptau mulți analiști, datorită cererii puternice a consumatorilor de lux din China și a atracției masive a lui Gucci față de milenarii chinezi, marca a raportat o scădere de 10,3% față de anul precedent. Aceste cifre indică faptul că regiuni importante precum Europa și America de Nord sunt în scădere dramatică, accelerate de bloc

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Jay-Z și LVMH au bătut palma

Jay-Z este unul dintre cei mai bogați artiști din lume. Potrivi revistei „Forbes”, el are o avere estimată la peste 1 miliard de dolari.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Bitcoin sparge toate recordurile

Bitcoin urcă la noi maxime istorice. Cea mai populară criptomonedă din lume a continuat să câştige duminică.

hourglass_full 13 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Vânzările Hermes recuperează miraculos

Vânzările Hermes International au crescut în timp ce producătorul de genți Birkin a continuat să beneficieze de atracția sa stabilită ca marcă de lux premium.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Cum intenționează Kering să repare Gucci în 2021

Grupul francez de lux pariază pe o strategie care se traduce prin povestire digitală și evenimente pentru a reporni marca sa stelară neperformantă.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Jaguar | Plan radical de transformare

Jaguar a anunțat un plan radical de transformare numit „Reimagine” prin care marca va produce doar modele full-electrice din 2025.

hourglass_full 18 day ago format_list_bulleted ECONOMIC