Acum câteva săptămâni, în timpul primei Săptămâni a Climei de la Veneția, Sanlorenzo Arts și-a deschis Casa Sanlorenzo. Constructorul italian de iahturi îl numește „un laborator cultural și artistic care transcende timpul, atât din punct de vedere cultural, cât și arhitectural”. Descrierea este puțin exagerată, dar ceea ce pare și mai derutant este faptul că restaurarea a fost finanțată de un șantier naval industrial. Exercițiul multianual de transformare a unei vile de 1.000 de metri pătrați din anii 1940 într-un centru de artă modernă în Veneția pare mai degrabă aliniat cu visul personal al unui miliardar decât cu cel al unui constructor de superiahturi listate la bursă.
„Casa Sanlorenzo devine un loc în care intri pentru a te opri, a reflecta și a împărtăși. Un spațiu de cercetare, unde arta nu doar împodobește, ci mai degrabă interoghează”, a declarat Massimo Perotti, președintele executiv al Sanlorenzo, într-un comunicat. „Într-o lume din ce în ce mai virtuală, am vrut să investim în prezență, în întâlniri semnificative și în experiențe comune. Iar Veneția este locul perfect pentru acest proiect.”
Restaurarea arhitecturală realizată de Piero Lissoni este considerată parte a operei de artă. Aceasta îmbină elemente moderne, precum scara centrală din sticlă și oțel, pereții albi pentru agățarea operelor de artă, cu podele și lucrări în lemn tradiționale palladiene și portoro. Centrul va expune colecția de artă contemporană a lui Sanlorenzo, dar va promova și „participarea activă a comunității artistice și a publicului”.
Alți constructori italieni de iahturi au investit în arte. În 2019, Azimut a plasat un iaht în centrul Time Square din New York, ca parte a unei instalații. Marca Riva a Grupului Ferretti a fost inspirația pentru lounge-uri și cluburi de iahturi de lux. Sediul central al Grupului Italian Sea este împodobit cu sculpturi și picturi.
Însă angajamentul Sanlorenzo față de artă, care a început cu o instalație la Art Basel, i-a depășit pe concurenții săi. Acea instalație originală s-a transformat într-un sponsorizare multianual a diferitelor evenimente Art Basel din întreaga lume, precum și în expoziții și parteneriate cu La Triennale di Milano și Milano Design Week, Colecția Peggy Guggenheim din Veneția și La Biennale di Venezia. La Bienala de la Veneția de anul trecut, Sanlorenzo a finanțat instalația lui Michelangelo Pistoletto intitulată „Third Paradise Quick Response” (Răspuns rapid al celui de-al treilea paradis), care a semnificat angajamentul constructorului de iahturi față de sustenabilitate.
„Consider arta ca fiind esențială pentru spiritul uman”, a declarat Perotti pentru Robb Report , adăugând că aceasta se reflectă în brand. „Călătoria în arte nu numai că îmbogățește designurile noastre, dar inspiră și întreaga noastră echipă să depășească limitele posibilului. Ne permite să ne articulăm identitatea corporativă într-un mod care depășește limita producției de iahturi, deschizând noi canale pentru inovația creativă și tehnologică.”
În toate liniile sale de iahturi, Sanlorenzo a devenit un lider în designul inovator, atât în arhitectură, cât și în sustenabilitate. De exemplu, Almax , cu o lungime de 165 de picioare, a câștigat premiul „Cel mai bun dintre cei mai buni” de la Robb Report, nu doar pentru amenajarea interioară neobișnuită, ci și pentru sistemul de pile de combustie cu metanol care alimentează hotelul.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.
Un ou Fabergé rar, din cristal și diamante, creat pentru familia imperială a Rusiei, va fi scos la licitație, fiind evaluat la peste 20 de milioane de lire sterline (26,4 milioane de dolari).
Ceasul Jules Jurgensen a aparținut bogatului om de afaceri american Isidor Straus, care a murit împreună cu soția sa, Ida, în timpul naufragiului.
Una dintre cele mai emblematice capodopere ale artistei mexicane Frida Kahlo (1907-1954) a fost vândută cu 54,7 milioane de dolari la licitația de artă Sotheby's din New York, stabilind un dublu record, relatează La Stampa.
„Mellon Blue”, un diamant albastru de 9,51 carate montat într-un inel, s-a vândut la Geneva cu peste 25 de milioane de dolari, preţ obţinut în concordanţă cu estimarea casei de licitaţii şi care demonstrează valoarea unei pietre de o „claritate excepțională”, relatează Il Messaggero.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.