Emiratele Arabe Unite dețin cea mai înaltă clădire de pe pământ și mega-orașe în continuă dezvoltare. Dar sunt renumite și pentru că sunt unul dintre cei mai mari poluatori din lume. Dar există o altă latură în această țară a superlativelor din Orientul Mijlociu: având o mare dependență de sectorul turismului, guvernul EAU a creat o nouă cale de atragere a vizitatorilor prin construirea primului oraș din lume cu emisii de carbon zero. Decizia de a construi un oraș durabil, numit „Orașul viitorului”, este fie o umilă încercare a guvernului de a contribui la o planetă mai verde, fie doar un experiment strălucit pentru a încerca să elimine eticheta de cel mai mare poluator din lume.
Situat la doar 10 minute de mers cu mașina de aeroportul internațional Abu Dhabi și la 40 de minute de Dubai, „Orașul viitorului”, cunoscut și sub numele de Masdar City, este construit pe filozofia durabilității economice, sociale și de mediu. Acesta își propune să promoveze un stil de viață mai ecologic prin aplicarea unor soluții din lumea reală de eficiență a energiei și a apei, a transportului zero-carbon și a generării reduse de deșeuri.
Este un proiect ambițios, condus de guvernul EAU în parteneriat cu o filială a Companiei de Dezvoltare Mubadala și inițiat în 2006. Acesta trebuia inițial să fie finalizat până în 2016, dar, după o serie de eșecuri de planificare și tranziții economice globale, data finalizării a fost acum împinsă până în 2030. Dar, deși neterminată, o porțiune semnificativă a orașului - inclusiv complexe rezidențiale, birouri, un centru de convenții și un turn eolian - este deja deschisă pentru afaceri.
Un tur de o zi a orașului Masdar oferă turiștilor cele 500 de unități rezidențiale ecologice, alimentate în întregime cu energie regenerabilă. Energia electrică este produsă din panourile solare ale orașului de 10 megawatt (MW). Răspândit pe un sit de 22 de hectare, este cea mai mare instalație solară de conectare la rețea din Orientul Mijlociu. Vizitatorii sunt, de asemenea, educați cu privire la sistemul eficient de control al apei instalat la toate facilitățile din orașul Masdar: fiecare clădire este echipată cu extractoare care preiau umiditatea din aer și o transformă în apă pentru a fi folosită în tot orașul. Chiuvete eficiente din toate unitățile rezidențiale controlează de asemenea fluxul de apă, prevenind risipa.
Mașinile sunt interzise, cu excepția celor electrice. În schimb, în Masdar sunt utilizate stațiile de transport rapid personal (PRT). Vizitatorii trebuie să-și lase vehiculele în parcarea de la intrarea în oraș și să folosească sistemul de transport durabil pentru a face naveta în oraș și prin împrejurimi. Stațiile PRT au mini-poduri la cerere demne de sci-fi: aceste vehicule electrice automatizate cu o singură cabină acționează ca taxiuri fără șofer, având un ecran tactil pentru a controla călătoria și rulează de-a lungul tunelurilor construite sub nivelul străzii. Sunt permise și biciclete și biciclete electrice, plus că infrastructura orașului este concepută pentru a încuraja mersul pe jos, cu pavaje bine planificate și largi pe tot parcursul - o raritate în țările din Golf.
Unul dintre cele mai proeminente exemple de sustenabilitate în orașul Masdar este campusul Institutului de Știință și Tehnologie Masdar. Întregul complex este construit pe principiile energiei regenerabile; cea mai iconică clădire din campus este clădirea Centrului de cunoștințe în formă ovală, concepută pentru a valorifica recoltarea energiei fotovoltaice (recoltarea energiei din lumină). Între timp, panourile PV înclinate de pe acoperiș ajută la oprirea razelor solare directe de la supraîncălzirea clădirii. În prezent, turiștii pot explora orașul doar într-o excursie de o zi de duminică până joi, deoarece încă nu au fost construite hoteluri. Dar există o mulțime de restaurante și cafenele pentru a completa o zi de plimbare durabilă.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Arabia Saudită a inaugurat duminică Sindalah, o staţiune balneară de lux de la Marea Roşie. Este prima destinație care a fost deschisă pentru public în cadrul mega-proiectului Neom, în ciuda îndoielilor cu privire la viabilitatea acestuia.
Brandul american clasic de lux nu a lansat niciodată o colecție de bijuterii pentru bărbați.
Iconicul print Damier a fost inventat de Georges Vuitton în 1988 și apoi a fost reintrodus de către Damier Ebène un secol mai târziu în colecțiile casei de modă franceze.
Designul poate fi delicios, liniștind simțurile și sufletul simultan.
Această ediție limitată, imaginată împreună cu celebrul Chef Jean Imbert, oferă un sortiment rafinat de cafele, delicatese și accesorii, inspirate din lumea călătoriilor.