China rămâne singura superputere de lux din lume

Cu doar 20 de ani în urmă, lumea luxului arăta complet diferită. Clienții japonezi erau cei mai sofisticați la nivel global și dominau achizițiile de lux în afara țărilor lor de origine. Pentru unele dintre cele mai importante mărci de lux din lume, magazinele lor din Hawaii au fost factori majori de venituri, după ce au fost reprezentate în Paris, Milano sau Roma.

Și când Japonia a fost motorul creșterii în lumea luxului, viața pentru mărcile de lux părea previzibilă. Clienții japonezi iubeau brandurile de patrimoniu occidental și nu se așteptau la localizare prea mare. În timp ce Japonia este încă o piață extrem de importantă pentru multe mărci de lux - una cu cerințe solide și o dorință continuă de măiestrie și calitate - centrul luxului s-a mutat în China. În ultimii cinci ani, cea mai mare parte a creșterii consumului de lux din lume a fost fie generată direct de China continentală, fie condusă de turiștii chinezi care cumpără bunuri de lux în afara Chinei.

Aceste cumpărături transfrontaliere de lux s-au extins la proporții epice: în câțiva ani, Coreea a devenit prima destinație de cumpărături fără taxe din lume, alimentată de călătorii chinezi care ar fi convenabil să treacă pe un zbor scurt de 2-3 ore pentru a cumpăra lux. Recent, cea mai mare insulă din China continentală, Hainan, a înflorit, iar în câțiva ani ar putea să rivalizeze cu Dubaiul.

Astăzi, repatrierea către consumul intern este una dintre cele mai profunde schimbări seismice care se întâmplă în lux. Alimentate de restricțiile de călătorie legate de Covid, unele mărci de lux au înregistrat o creștere de 60 până la 80% a veniturilor în China în 2020, în timp ce industria s-a prăbușit în alte zone ale lumii. Mărcile sunt acum martorii celei mai rapide schimbări regionale din istoria cheltuielilor de lux.

Iar creșterea consumului de lux intern chinezesc va continua să crească după o tranziție de aproximativ 400 de milioane de oameni de la gospodăriile cu venituri mici la gospodăriile din clasele mijlocii și superioare în următorii câțiva ani. Această creștere va alimenta cu siguranță cererea de bunuri de lux din China.

Mai mult, generația Z, cea mai bogată și digitală generație, agită și ea piața. Acești Gen Zers nu sunt doar optimiști, cu o înclinație mare pentru cheltuielile pe mărci de lux, dar sunt și mult mai patriotici decât generațiile anterioare. Drept urmare, mărcile de lux interne, precum Nio sau marca de frumusețe de lux Florasis (Hua Xizi), atrag consumatori tineri și bogați și, în curând, pot lua o cotă semnificativă din piața luxului, punând presiune suplimentară asupra mărcilor occidentale.

Apariția generației Z înseamnă că mărcile trebuie să își dezvolte dramatic jocul pe piața chineză. China nu este doar superputerea de lux în valoare. De asemenea, a devenit un trendetter și locul de naștere al unui număr fără precedent de noi mărci locale de lux în ultimele 24 de luni - mărci care probabil vor provoca liderii de astăzi în câțiva ani.

Multe branduri de lux profită în continuare doar de a fi în China și de a merge pe valul de creștere. Dar până în 2025, se va întâmpla o consolidare semnificativă. Multe mărci vor trebui să părăsească dacă nu obțin masa critică, deoarece costurile lor digitale vor scăpa de sub control pentru că sunt prea ineficiente.

sursa: jingdaily.com/




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Mădălina Ghenea, apariție rafinată la ELLE Style Awards 2025

Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Crește cotația acțiunilor Hermès după numirea lui Grace Wales Bonner ca director de creație

Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
UE amendează Gucci, Chloé și Loewe cu 157 milioane de euro

Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Piața de resale a produselor de lux va ajunge la 360 de miliarde de dolari până în 2030

Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Producția de whisky a atins cel mai scăzut nivel din 2019

Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC