Și când Japonia a fost motorul creșterii în lumea luxului, viața pentru mărcile de lux părea previzibilă. Clienții japonezi iubeau brandurile de patrimoniu occidental și nu se așteptau la localizare prea mare. În timp ce Japonia este încă o piață extrem de importantă pentru multe mărci de lux - una cu cerințe solide și o dorință continuă de măiestrie și calitate - centrul luxului s-a mutat în China. În ultimii cinci ani, cea mai mare parte a creșterii consumului de lux din lume a fost fie generată direct de China continentală, fie condusă de turiștii chinezi care cumpără bunuri de lux în afara Chinei.
Aceste cumpărături transfrontaliere de lux s-au extins la proporții epice: în câțiva ani, Coreea a devenit prima destinație de cumpărături fără taxe din lume, alimentată de călătorii chinezi care ar fi convenabil să treacă pe un zbor scurt de 2-3 ore pentru a cumpăra lux. Recent, cea mai mare insulă din China continentală, Hainan, a înflorit, iar în câțiva ani ar putea să rivalizeze cu Dubaiul.
Astăzi, repatrierea către consumul intern este una dintre cele mai profunde schimbări seismice care se întâmplă în lux. Alimentate de restricțiile de călătorie legate de Covid, unele mărci de lux au înregistrat o creștere de 60 până la 80% a veniturilor în China în 2020, în timp ce industria s-a prăbușit în alte zone ale lumii. Mărcile sunt acum martorii celei mai rapide schimbări regionale din istoria cheltuielilor de lux.
Iar creșterea consumului de lux intern chinezesc va continua să crească după o tranziție de aproximativ 400 de milioane de oameni de la gospodăriile cu venituri mici la gospodăriile din clasele mijlocii și superioare în următorii câțiva ani. Această creștere va alimenta cu siguranță cererea de bunuri de lux din China.
Mai mult, generația Z, cea mai bogată și digitală generație, agită și ea piața. Acești Gen Zers nu sunt doar optimiști, cu o înclinație mare pentru cheltuielile pe mărci de lux, dar sunt și mult mai patriotici decât generațiile anterioare. Drept urmare, mărcile de lux interne, precum Nio sau marca de frumusețe de lux Florasis (Hua Xizi), atrag consumatori tineri și bogați și, în curând, pot lua o cotă semnificativă din piața luxului, punând presiune suplimentară asupra mărcilor occidentale.
Apariția generației Z înseamnă că mărcile trebuie să își dezvolte dramatic jocul pe piața chineză. China nu este doar superputerea de lux în valoare. De asemenea, a devenit un trendetter și locul de naștere al unui număr fără precedent de noi mărci locale de lux în ultimele 24 de luni - mărci care probabil vor provoca liderii de astăzi în câțiva ani.
Multe branduri de lux profită în continuare doar de a fi în China și de a merge pe valul de creștere. Dar până în 2025, se va întâmpla o consolidare semnificativă. Multe mărci vor trebui să părăsească dacă nu obțin masa critică, deoarece costurile lor digitale vor scăpa de sub control pentru că sunt prea ineficiente.
sursa: jingdaily.com/
Așteptarea a luat sfârșit în sfârșit. Producătorul auto din Detroit a început să construiască varianta SUV-ului său incredibil de popular EV la uzina Factory Zero luni, la aproape trei ani după ce a fost anunțat pentru prima dată, relatează Car and Driver.
Una dintre cele mai emblematice rochii ale prințesei Diana a fost vândută la licitație, în weekend. Creată în 1989 de către designerul Victor Edelstein, piesa vestimentară iconică este croită dintr-o catifea violet și decorată la spate cu trei nasturi aurii, cu perle.
Momente dificile pentru Liviu Vârciu. Prezentatorul și iubita lui se află în vacanță, în Maldive, însă nu s-au putut bucura pe deplin de călătorie.
Mai degrabă, trebuie să construiești o garderobă sofisticată folosind alegeri strategice – apoi lasă-ți încrederea să strălucească prin ținuta ta.
Săptămâna Haute Couture de primăvară de la Paris a evidențiat nu doar ținutele de seară, ci și tendințele în materie de machiaj, care au putut fi văzute atât la modele, cât și la invitații din primul rând.
Construcția „Eastern Aviation City” va începe la începutul acestui an.
Brandul pe care Anastasia Soare l-a dezvoltat în America a împlinit 25 de ani. Drept urmare faimoasa româncă a dat o petrecere pe cinste unde au venit numai celebrități de prim rang.
Anastasia Soare este românca care a ridicat un imperiu schițând o sprânceană, dar nu orice sprânceană, ci sprânceana perfectă!
Iulia Vântur s-a mutat în India în urmă cu mai mulți ani, acolo unde trăiește o discretă poveste de dragoste alături de Salman Khan, cel mai în vogă actor al țării.
Unul dintre cele mai emblematice avioane din lume tocmai și-a primit propriul ceas.
Dirijabilele, care de secole au reflectat spiritul inventiv al unor vizionari precum Leonardo da Vinci și Jules Verne, se confruntă în prezent cu o renaștere. Deși nu vor concura niciodată cu avioanele cu reacție pentru călătorii pe distanțe lungi, dirijabilele oferă costuri de operare scăzute, cerințe reduse de infrastructură și o producție de carbon semnificativ mai mică.
Grupul francez de produse de lux Kering l-a numit pe Sabato De Sarno, designer de modă senior la Valentino, în funcţia de director de creaţie al mărcii sale de top Gucci, transmite Reuters.
Ceasurile second - hand cresc rapid în popularitate. Atât de mult, de fapt, încât experții cred că mulți colecționari ar putea cumpăra în curând mai multe ceasuri vechi decât noi.
Lamborghini a avut un 2022 fantastic și nu dă semne de încetinire.
Președintele și directorul general al LVMH Bernard Arnault a remaniat conducerea imperiului său de bunuri de lux, sporind controlul familiei sale prin numirea fiicei sale, Delphine, la conducerea Christian Dior.
Lanvin Group a aterizat pe Wall Street. Divizia de modă a conglomeratului chinez Fosun International, care deține casele de modă Lanvin, Wolford, Sergio Rossi, Caruso și St. John, a strâns 150 de milioane de dolari (140,7 milioane de euro) prin listarea publică, atingând o evaluare de până la 1,31 miliarde de euro.
Bernard Arnault, magnatul francez care se află în spatele companiei de lux LVMH, l-a depăşit marţi pe proprietarul Twitter, Elon Musk, în clasamentul Bloomberg Billionaires Index, fiind pentru prima dată când afaceristul a ajuns în fruntea listei celor mai bogaţi oameni ai lumii, a raportat The Straits Times.
Cel mai dorit și copiat brand din industria ceasurilor, Rolex surprinde prin anunțarea propriului program „Certified Pre-Owned”. Fii garanția unui ceas de epocă autentic.