Confruntată cu un sector al luxului din ce în ce mai lent, cu taxe vamale americane incerte încă în vigoare, cu vânzări în scădere drastică și cu deșeuri textile în continuă creștere, Chanel lansează un nou proiect: Nevold (prescurtare de la „niciodată vechi”), un nou pilon al economiei circulare axat pe recuperarea și reciclarea resturilor de materiale textile, a textilelor neutilizate și a produselor nevândute.
Implementată prin achiziționarea de companii de gestionare a deșeurilor și reciclare, această nouă investiție a casei promite deja lucruri mărețe, dar putem fi siguri că nu este vorba doar de greenwashing, cu care industria modei ne-a obișnuit acum? Deși nu cunoaștem valoarea acestei noi investiții, se așteaptă ca aceasta să liniștească Chanel cu privire la principala sa preocupare: lipsa resurselor, în special deficitul de materiale nobile precum cașmirul, mătasea sau pielea de calitate, toate amenințate de schimbările climatice și de diverse alte crize.
Însă, deși industria luxului se situează pe un loc fruntaș în ceea ce privește deșeurile textile - chiar după imbatabilul fast fashion - noul proiect Chanel nu se va opri la haute couture, ci se va extinde și la sectoarele sportului și ospitalității. Casa franceză nu este singurul jucător din domeniul luxului care abordează problema deșeurilor și caută activ soluții: anul trecut, LVMH a cheltuit nu mai puțin de 200.000 de euro pentru a sprijini dezvoltarea unor sisteme de reciclare în circuit închis, care pot transforma materialele vechi și stocurile neutilizate în țesături și fire noi pentru casele din portofoliul său. Anul acesta, gigantul luxului intenționează chiar să își mărească investiția la 300.000 de euro. Concurentul său, grupul Kering, a investit în compania franceză de reciclare Revalorem, precum și în Vestiaire Collective.
Chiar și Europa se implică prin implementarea unei legislații din ce în ce mai stricte și structurate privind deșeurile textile. „Acest lucru devine din ce în ce mai important și strategic pentru noi”, a declarat Bruno Pavlovsky, președintele diviziei de modă Chanel. „Dacă vrem să continuăm să existăm și să facem ceea ce facem, trebuie să anticipăm și să vedem cum putem regândi această idee de materiale și resurse brute”, a adăugat el.
În timp ce criticii susțin că interesul brusc al industriei modei și a luxului pentru reciclare nu va face prea mult pentru a reduce impactul său negativ asupra mediului - unele companii creând și mai multe deșeuri doar pentru a-și îmbunătăți imaginea - noua investiție a Chanel este ca o pată de lumină la capătul tunelului întunecat prin care trece în prezent luxul. Să sperăm că nu este vorba de greenwashing și că eforturile depuse de Casă vor da rezultate tangibile, concrete. „Încă trebuie să investim bani, este o activitate nouă. Nu este încă o afacere mare, dar cred că vom auzi din ce în ce mai mult despre asta”, a concluzionat Pavlovsky.
De ce să te chinui să pui mâna pe un iaht pentru a explora Coasta Amalfi din Italia, când Uber acoperă acum atât marea, cât și cerul?
Primii 100 de rezidenți se vor muta în această toamnă în metropola de peste 9 miliarde de euro, dotată cu mașini autonome și case inteligente. Astfel, „orașul viitorului” din Japonia va intra în faza de testare secretă, potrivit jurnaliștilor de la The Sun.
De la rochii și pălării colorate la poșete și pantofi, mai multe obiecte care i-au aparținut prințesei Diana vor fi scoase la vânzare în cadrul celei mai ample licitații ale unor piese din garderoba prințesei, potrivit casei de licitații, informează Reuters.
Hipermașina 963 RSP, disponibilă pentru șosea, a fost inspirată de Porsche-ul 917 Count Rossi și va fi expusă la Le Mans.
În recentele prezentări de modă pariziene de haute couture și prêt-à-porter, Maria Antoaneta a apărut într-o multitudine de corsete, șolduri strâmbe, mâneci voluminoase, corsete tip dublet și rochii fluide cu volane, în spiritul Micului Trianon.
Casa de modă reutilizează firele de ieri pentru a țese moda de mâine.
Hermès redă sensul exclusivității prin cea mai recentă creație a sa: o pereche de căști în valoare de 15.000 de dolari. Această piesă rară, realizată în cadrul prestigiosului atelier Ateliers Horizons, nu este un simplu dispozitiv audio, ci o declarație de rafinament, o dovadă a măiestriei artizanale și a designului desăvârșit care definesc casa franceză.
Demna, directorul de creație al casei Balenciaga din 2015, și-a dezvăluit ultima colecție înainte de plecarea sa.
Christina Ich este una dintre cele mai cunoscute și urmărite influencerițe din România. Bruneta a simțit nevoia de o pauză de la social media.
De ceva vreme, o nouă tendință câștigă popularitate în domeniul medicinei estetice: Gâtul Nefertiti. Inspirată de ținuta elegantă a celebrei regine egiptene, această tehnică nechirurgicală își propune să remodeleze linia maxilarului și să netezească gâtul prin injecții cu Botox.
Andreea Tonciu s-a retras din lumina reflectoarelor de când a devenit mamă, dedicându-se în totalitate fiicei sale, căreia îi face toate poftele.
Top modelul devine director artistic al unei colecții în ediție limitată cu accente californiene.
Burberry urmează să concedieze până la 1.700 de locuri de muncă la nivel mondial, ca parte a unui efort mai amplu de reducere a costurilor, în contextul în care casa de modă britanică se confruntă cu un mediu dificil în domeniul comerțului cu amănuntul de lux.
Constructorul auto italian Ferrari va demara procesul de lansare a primului său automobil complet electric în luna octombrie a acestui an, iar procesul se va derula de-a lungul a trei etape, a declarat marți directorul general Benedetto Vigna, transmite Reuters.
Hermès a anunțat planuri de a majora prețurile tuturor produselor vândute în Statele Unite, pentru a contracara greutatea noilor tarife impuse de președintele Donald Trump.
Bulgari și-a extins fabrica de bijuterii cu 204.514 metri pătrați, ajungând la 355.209 metri pătrați.
Hermes depășește LVMH şi devine cel mai valoros brand de lux din lume.
”A MINECRAFT MOVIE” DOMINĂ BOX-OFFICE-UL CU ÎNCASĂRI DE 80 DE MILIOANE DE DOLARI ÎN AL DOILEA WEEKEND