Ce pot învăța mărcile din reinventarea mărcii Bottega Veneta

Bottega Veneta a devenit cunoscută pentru respectarea strictă a construcției de capital pe termen lung, reinventarea permanentă a icoanelor de design atemporale, măiestrie și materiale extraordinare și funcționalitatea contemporană.

Cu prima sa colecție Bottega Veneta, noul director creativ Daniel Lee a câștigat patru British Fashion Awards - prima dată când un designer a câștigat atâtea într-o singură noapte. Cei mai influenți oameni din lume, de la vedete K-Pop până la vedete de la Hollywood, au fost văzuți cu produsele Bottega Veneta. Dar lipsa de marketing online a mărcii ar putea pune Bottega Veneta într-un dezavantaj strategic în timp.

Bottega Veneta este una dintre foarte puținele mărci care convinge cumpărătorii de lux prin calitatea și aspectul său. Nu are nevoie de un logo fantezist. De fapt, momentul în care Bottega Veneta își pune un logo pe genți este momentul în care va pierde instantaneu un client. Bottega Veneta este atrăgătoare prin juxtapunerea sa de frumusețe exterioară și branding stealth. 

Observând influența crescândă a tinerilor din generațiile Y și Z și așteptările noilor lor mărci, Bottega Veneta s-a reinventat în 2018 când Daniel Lee, un tânăr în vârstă de 32 de ani, a fost ales să fie directorul creativ a casei. Lee a depășit imediat limitele și și-a asumat riscuri semnificative în a-și infuza viziunea asupra mărcii, rămânând fidel valorilor sale de bază ale măiestriei extraordinare. Colecțiile sale erau mai îndrăznețe, mai colorate și mai strălucitoare. El a adăugat un nou accent pe articolele ready-to-wear, care fuseseră disponibile înainte, dar care nu erau centrale pentru marcă până la sosirea lui Lee.

Pentru un brand care a funcționat în liniște timp de două decenii, aceasta a fost o apariție destul de perturbatoare. Daniel Lee a reinventat categoria „Geanți” cu geanta acum iconică a mărcii, care a fost văzută în mâinile lui Kylie Jenner, Rihanna și alții. De asemenea, el a reinventat multe alte stiluri iconice Bottega - printr-o interpretare jucăușă a celebrului model de piele țesută „intrecciato” al mărcii - și geanta sa supradimensionată a devenit un succes instantaneu.

Bottega Veneta a îndrăznit să părăsească complet rețelele sociale închizând primul său cont de Instagram, urmat de conturile sale chineze de socializare. Pe o piață care a devenit din ce în ce mai dependentă de creșterea preferințelor în mod digital, aceasta a fost o mișcare îndrăzneață, iar validitatea sa este încă măsurată. Totuși, ceea ce a făcut a fost semnalul că Bottega Veneta este diferită și are o viziune distinctă asupra lumii. Într-o realitate în care majoritatea mărcilor de lux îneacă o „mare de identitate”, copiindu-se reciproc și făcând mai mult la fel, această mișcare îndrăzneață este o afirmație care ar putea spori exclusivitatea percepută și dorința mărcii.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Justin Bieber lansează un brand de vestimentație

În decembrie 2023, Justin Bieber lansa SKYLRK, un label care, pentru multă vreme, a rămas sub umbra misterului, starul nedezvăluind ce urma să ofere fanilor prin această inițiativă.

Care este motivul pentru care Monica Gabor nu mai vrea să părăsească America

După ce a divorțat de Irinel Columbeanu, în 2011, Monica Gabor a obținut custodia Irinucăi, apoi amândouă s-au stabilit în Statele Unite ale Americii.

Louis Vuitton lansează o ciocolată exclusivistă în ediție limitată

Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.

Gucci anunță un nou ambasador de imagine

Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.

Brandul Loewe transformă cojile de portocale în tricouri

Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.

Christian Horner, demis de la Red Bull Racing

Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.

Dior x Lewis Hamilton: o colecție capsulă afrofuturistă care combină luxul, sportul și angajamentul

Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.

The Julius Bucharest, fostul Hotel Ambasador de pe Magheru, se va deschide cu noua înfățișare în 2027

După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

Michael Rider orchestrează o revenire subtilă și remarcabilă la Celine

Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.

David Popovici, ambasador global al UiPath

Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.

Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

Tarifele impuse de Trump afectează industria europeană de lux

Acțiunile europene ale produselor de lux au scăzut vineri, după ce președintele american Donald Trump a declarat că recomandă o taxă vamală directă de 50% asupra bunurilor din Uniunea Europeană, începând cu 1 iunie.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Burberry anunță concedieri la nivel global

Burberry urmează să concedieze până la 1.700 de locuri de muncă la nivel mondial, ca parte a unui efort mai amplu de reducere a costurilor, în contextul în care casa de modă britanică se confruntă cu un mediu dificil în domeniul comerțului cu amănuntul de lux.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Ferrari va produce primul său model electric. Când va fi lansat

Constructorul auto italian Ferrari va demara procesul de lansare a primului său automobil complet electric în luna octombrie a acestui an, iar procesul se va derula de-a lungul a trei etape, a declarat marți directorul general Benedetto Vigna, transmite Reuters.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Hermès scumpește gențile Birkin

Hermès a anunțat planuri de a majora prețurile tuturor produselor vândute în Statele Unite, pentru a contracara greutatea noilor tarife impuse de președintele Donald Trump.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Bulgari a deschis cea mai mare fabrică de bijuterii de lux din lume

Bulgari și-a extins fabrica de bijuterii cu 204.514 metri pătrați, ajungând la 355.209 metri pătrați.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Hermès, cel mai valoros brand de lux din lume

Hermes depășește LVMH şi devine cel mai valoros brand de lux din lume.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC