Inainte de incident, catedrala atragea anual 30 milioane de vizitatori, fiind unul dintre cele mai populare obiective turistice din Paris dar si un loc de pelerinaj pentru credinciosii catolici. Exteriorul catedralei se afla in continuare in santier, fiind aproape de final, insa interiorul este pregatit pentru a primi din nou vizitatori.
Recent, interiorul catedralei a fost vizitat de presedintele francez Emmanuel Macron care a laudat lucrarile impresionante realizate de echipa de specialisti si restauratori si i-a felicitat pentru sarcina dificila de finalizare a monumentului in numai 5 ani. Alaturi de el s-au aflat Brigitte Macron, Prima Doamna a Frantei, si Laurent Ulrich, arhiepiscopul Parisului.
Vizita presedintelui a dat startul unei serii de evenimente care preceda redeschiderea catedralei. Pe 7 decembrie va avea loc o ceremonie solemna, alaturi de o slujba pentru sfintirea noului altar si un discurs sustinut de Macron.
Peretii catedralei au fost curatati de fum si cenusa, cat si de stratul de impuritati depuse in decursul secolelor. Astazi, interiorul arata ca nou, iar vizitatorii vor avea o noua viziune asupra monumentului, cat mai apropiata de cea a credinciosilor din epoca medievala.
Restauratorii au folosit aspiratoare speciale, puternice, pentru a indeparta tot praful toxic degajat in urma topirii acoperisului de plumb al catedralei. Ulterior au fost pulverizate straturi de latex pe suprafetele afectate si au fost indepartate dupa cateva zile pentru a elimina in totalitate murdaria. S-au folosit inclusiv substante speciale care au scos la iveala culorile vibrante ale unor elemente decorative din interior.
Pentru restaurarea catedralei au fost donati 846 de milioane de euro de catre 340.000 de oameni din 150 de tari. O parte din banii ramasi in urma lucrarilor vor fi folositi pentru a mentine catedrala in stare optima, iar cealalta parte vor fi utilizati pentru a restaura alte monumente de importanta nationala din Franta.
Arheologii care au fost implicati in cadrul lucrarilor au avut acces pentru prima data la zonele subterane care dateaza cu sute de ani inaintea construirii catedralei.
O descoperire majora a fost reprezentata de identificarea zidurilor edificiului initial de secol al IV-lea pe care s-a construit Notre-Dame incepand cu secolul al XII-lea. Arheologii au descoperit si oase, inclusiv ramasitele poetului renascentist Joachim du Bellay.
Specialistii au dezgropat si o serie de sculpturi bogat decorate si colorate care reprezinta scene din viata lui Hristos si care datau din secolul al XIII-lea. Acestea au fost inlaturate in jurul secolului al XVIII-lea si asezate cu grija sub pamant, in subsolul catedralei. In viitor vor fi expuse in cadrul edificiului.
Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.
Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.
Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.
Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.
Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.
După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.
Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.
Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.
Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.
Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.
Paris Hilton a fost cap de afiș la IntenCity Craiova, festival ce s-a desfășurat între 26-29 iunie pe stadionul Ion Oblemenco.
Bentley Motors a dezvăluit o nouă emblemă „Bentley Wings” – primul pas al unei revoluții în design și identitate de brand pentru marca britanică.
Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.
Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.
Louis Vuitton intră într-o nouă eră a accesoriilor de lux prin lansarea unei colecții de bag charms menită să redefinească codurile stilului cotidian.
Louis Vuitton a dezvăluit o instalație în mărime naturală a unei nave de croazieră, numită The Louis, la Shanghai.
Într-o colaborare atât inevitabilă, cât și încântătoare, LeBron James a intrat oficial în rândul atleților care au propriul ceas Richard Mille.
Colecția include modelele TRVL lx, TRVL next și MIXX next.