În perioada ianuarie - octombrie 2019, numărul de turişti nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică colective a fost de aproximativ 2,106 milioane, cheltuielile acestora însumând 5,486 milioane de lei.
„Afacerile (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 54,6% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în perioada 1.I-30.IX.2019, cheltuielile acestora reprezentând 57,7% din total. 45,4% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în perioada 1.I-30.IX.2019 au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanţe (68,8%) şi pentru vizita rudelor şi prietenilor (8,7%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit şi alte activităţi”, precizează INS, potrivit realitatea.net.
Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (49,7%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (91,9% din totalul cheltuielilor pentru cazare). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 18,1%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 12,8%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături 45,6% au fost destinate alimentelor şi băuturilor, iar 32,5% cadourilor şi suvenirurilor. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 53,1% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 37,2% din totalul cheltuielilor pentru recreere.
Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 47,3% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 33,7% şi-au organizat singuri sejurul.
Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România a fost avionul, folosit de 8% din numărul total de turişti, în timp ce 11%, au utilizat autoturisme proprii, 7,4% autocare şi autobuze, iar 1,6% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.