Brandurile occidentale, boicotate de China

China a lansat o ofensivă pe rețelele sociale împotriva organizațiilor și companiilor care critică tratamentul regimului comunist față de minoritatea uigură, majoritar musulmană din provincia nord-vestică Xinjiang.

Numărul mărcilor de modă prinse puternica furtună politică din China asupra bumbacului din Xinjiang crește rapid. Mărcile străine care și-au exprimat anterior îngrijorările cu privire la materialele din regiune - unde mai multe investigații au arătat că populația uigură este închisă în lagăre de detenție - și au luat măsuri pentru a le scoate din lanțul de aprovizionare.

Miercuri, H&M a fost primul vizat. Brandul suedez de modă rapidă a fost brusc eliminat de pe toate platformele majore chineze de comerț electronic. A doua zi Nike, Uniqlo și Adidas au fost noile ținte, deși nu au fost eliminați complet, potrivit WWD.

Presa de stat din China comunistă și rețelele de socializare au început să atace branduri Occidentale, întrerupând legăturile cu producătorul de articole sportive Nike și cu gigantul suedez H&M, care se confruntă cu un boicot, ca și britanicul Burberry. Nike și H&M au criticat, în urma cu un an situația drepturilor omului din China.

Activiștii și experții în drepturile omului spun că cel puțin 1 milion de uiguri și alte minorități majoritar musulmane sunt deținuți în lagărele din Xinjiang, unde autoritățile sunt acuzate și de sterilizarea forțată a femeilor și impunerea muncii forțate. BBC a publicat în decembrie o investigație bazată pe noi cercetări care arată că China forțează sute de mii de minoritari, inclusiv uiguri, să lucreze manual în câmpurile de bumbac din Xinjiang.

Xinjiang este una dintre cele mai importante regiuni producătoare de bumbac din lume și un furnizor principal pentru multe mărci vestimentare occidentale. Mai multe mărci s-au distanțat de producătorii de bumbac din Xinjiang de când au apărut acuzațiile de muncă forțată. China comunistă neagă orice abuz, insistând că taberele de muncă sunt de fapt programe de instruire și spune că schemele de muncă au ajutat la eliminarea extremismului și la creșterea veniturilor.

Produsele H&M au fost eliminate de pe site-urile de cumpărături online, ca represalii aparente pentru decizia gigantului suedez de îmbrăcăminte de anul trecut de a nu mai obține bumbac din Xinjiang. Deși atât declarațiile Nike, cât și cele ale lui H&M au fost vechi de un an, apelul la boicot online a crescut săptămâna aceasta după ce țările occidentale și-au unit forțele pentru a sancționa mai mulți oficiali-cheie din Xinjiang pentru presupuse abuzuri de drepturi.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC