Bijutierii de lux sunt lideri în bijuteriile etice

Industria bijuteriilor s-a luptat cu lanțul de aprovizionare și probleme miniere etice și de producție de zeci de ani. Dar multe mărci de lux de top s-au orientat către transparență sporită și practici etice și ecologice clare, ca răspuns la sentimentul crescând al consumatorilor față de valorile puternice ale mărcii.

Aceste companii, de la cele mari la cele de tip boutique, încearcă să dea exemplul cu inițiative de mare amploare. Unele donează sume de bani unor organizații caritabile pentru mediu și animale sălbatice, altele pentru a lucra cu aur și argint reciclat, unele folosesc mine certificate Fairtrade, în timp ce multe investesc direct în comunitățile și țările unde se exploatează și se operează. Obiective ambițioase, cum ar fi obiectivul cu emisii zero la Tiffany.

Grupul De Beers este din punct de vedere istoric cel mai important jucător de pe piața internațională cu diamante, furnizând nestemate celor mai cunoscute etichete de bijuterii fine, realizând totodată propria sa linie de bijuterii De Beers. Ceea ce face sau nu acest grup poate da tonul industriei în general. Astăzi, De Beers Group se asigură că toate diamantele sale sunt obținute în conformitate cu așteptările sociale, etice și de mediu ale consumatorului conștient de bijuterii fine - ceea ce înseamnă că poate afirma cu încredere că toate diamantele din toate bijuteriile De Beers sunt produse în mod etic.

Aflat pe continentul african de 140 de ani, grupul a avut un monopol virtual asupra comerțului mondial cu diamante pentru o mare parte din acea perioadă. Astăzi, monopolul nu mai există, dar De Beers își menține poziția ca unul dintre jucătorii cheie ai industriei diamantelor. Grupul a ajutat cu zonele de conservare din țările în care exploatează și operează. „Pentru fiecare hectar de teren afectat de activitățile miniere, șase hectare sunt rezervate pentru conservare, ceea ce echivalează cu aproximativ 200.000 de hectare”, susține grupul.

Și marca Tiffany & Co., renumită pentru cutia cu panglică albastră, a susținut de mult timp conservarea ecologică în zonele pe care le operează. Colecția de bijuterii Save the Wildlife de la Tiffany (lansată în 2017) donează 100% din profituri pentru Wildlife Conservation Network și a strâns peste 5 milioane de dolari de la înființare. Aprovizionându-se cu diamante din Botswana, Namibia, Rusia și Canada, marca asigură proveniența fiecărui diamant nou obținut, înregistrat individual, pe care îl folosește prin Diamond Source Initiative. Trasabilitatea și transparența care conduc la responsabilitate este etosul Tiffany. Și construirea comunităților din aceste zone înseamnă o relație mai puternică și mai durabilă cu sursa. Din 2018, compania a angajat 99% din lucrătorii săi internaționali din producție (în total aproximativ 4.000 de angajați) direct din comunitățile din jurul operațiunilor sale.

Înființată în 1906, Van Cleef & Arpels se bucură, de asemenea, de o poziție de prim rang ca unul dintre cele mai bune branduri de bijuterii. Prin promovarea unui model de economie circulară încearcă să evite un traseu de „luare, realizare și eliminare” ori de câte ori este posibil. Deși investește simultan în promovarea pozitivă a artelor, educației și conservării patrimoniului în domeniul cultural, marca europeană deține, de asemenea, o agendă durabilă și etică în comunitățile și țările în care își obțin metalele prețioase. Fiind un brand renumit pentru design-urile sale capricioase și mai colorate, Van Cleef & Arpels s-a bucurat, pe bună dreptate, de o popularitate în rândul celor din generațiile Y și Z care va continua să conducă luxul în anii următori.

Ce este De Beers pentru diamante, Gemfields ar putea fi pentru pietre prețioase colorate. Uriașa companie este un furnizor mondial de pietre colorate cu sursă responsabilă pentru producerea de bijuterii mari și mici. Și-a asumat transparența într-o industrie cu mai multe fațete și cu mai multe straturi. Uneori, designerii independenți mai mici, cu o viziune etică specifică, creează piese unice. Creațiile artizanale ale lui Shakti Ellenwood folosesc pietre prețioase certificate și diamante și aur Fairtrade care sunt pe deplin trasabile, etice și durabile.






Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC