Bijuterii negre | Șic, contemporane, seducătoare

Patru broșe care au aparținut reginei Victoria vor fi vândute la Londra de casa de licitații Sotheby’s pe 24 martie. Aceste așa-numite bijuterii de „doliu” își găsesc tot mai mult loc, jucând un rol important în seducție.

Victoria avea doar 19 ani când a fost încoronată regină în 1838. Avea nevoie de un soț. Ea a avut întotdeauna o slăbiciune pentru vărul ei Albert de Saxe-Cabourg pe care l-a cerut în căsătorie, așa cum cerea statutul ei regal, și cu care s-a căsătorit în 1839. S-a căsătorit într-o rochie albă, și nu roșie, după cum dicta tradiția.

Pandantiv din agat și diamant, 1861

Albul se potrivea cel mai bine cu darul de nuntă al lui Albert - o broșă din safir și diamant pe care iubitoarea de bijuterii Victoria a purtat-o împreună cu un colier cu diamante și cercei. Au trăit fericiți 21 de ani și au avut 9 copii. După moartea lui Albert, regina Victoria a purtat doar negru în cei 40 de ani cât a mai trăit.

Buton din onix și rococo, 1879

Dar pentru că îi plăceau atât de mult bijuteriile, nu putea renunța la ele. Așa că aceasta comanda doar bijuterii cu pietre negre. Toate văduvele din Anglia au început s-o imite în scurt timp.

O vânzare excepțională la Sotheby's

Pandantiv din piatră tare, smalț și diamant, Robert Phillips, circa 1878

„Cele patru broșe scoase la licitație sunt în onix și agat, care sunt cele mai potrivite pietre pentru bijuteriile de „doliu”, deoarece sunt negre și destul de dure. Smalțul a fost, de asemenea, obișnuit, la fel și jetul, dar ambele sunt puțin mai fragile”, a spus Kristian Spofforth , directorul departamentului de bijuterii de la Sotheby’s London. „Majoritatea pieselor au rămas în familie de foarte mult timp. Le vedem din când în când într-o licitație. Se vând la prețuri amețitoare”.

Pandantiv din agat și perlă, 1878

Aceste bijuterii ar trebui să atragă un public numeros, alcătuit din colecționari și curatori ai muzeelor. „Este foarte dificil să estimezi o bijuterie în funcție de valoarea sa sentimentală. Acesta este motivul pentru care încercăm să punem un preț corespunzător valorii intrinseci a obiectului. Cu cât există mai mulți ofertanți și mai mult interes, cu atât mai mult avem o idee corectă despre această valoare de piață. Dar numai lovitura finală de ciocan poate elimina misterul. Asta e toată ideea licitației”.

Perioada interbelică vede viața în alb și negru

În secolul al XX-lea, negrul s-a combinat cu albul aurului, platinei și diamantelor pentru a sărbători o lume nouă. Parisul este capitala luxului, a sărbătorilor și a artelor. Tendința Art Deco dă tonul. În iunie 1933, Vogue a rezumat silueta de urmat: la Paris, o femeie care știe să se îmbrace este aproape întotdeauna în negru, nu din lene să caute combinații de culoare, ci din rafinament. Negrul este cel care conferă ținutei distincția și chiar demnitatea și un anumit clasicism. Pentru a accesoriza aspectul așa cum ar trebui, onixul este disponibil pe toate bijuteriile, colierele, chokerele, chatelainele, broșele brățările. Pentru aceasta, ia toate formele.

Black 2.0 astăzi

Inel Louis Vuitton

Un secol mai târziu, negrul a apărut din nou pe bijuterii. Este cazul celei mai recente colecții a Francescăi Amfitheatrof de la Louis Vuitton. Liniile de onix subliniază designul geometric al pieselor încrustate cu diamante, concepute pentru a fi purtate și cu pulover și cu sacou de smoching. 

brățară Fawaz Gruosi

La Fawaz Gruosi, noua marcă eponimă a designerului, onix contrastează cu strălucirea diamantelor. Alături de ele, materiale noi, precum titanul, ceramica de înaltă tehnologie sau DLC transmit un mesaj mai rock.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Primul restaurant Louis Vuitton din S.U.A. a fost deschis în New York

Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Adelina Pestrițu a făcut turul vilei ultra luxoase în care stă cazată pe perioada vacanței din Arabia Saudită

Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.

Destinația ultra luxoasă și exclusivistă în care Adelina Pestrițu și-a dus soțul de ziua lui

Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.

Andreea Bostănică a recunoscut de unde are are banii și cadourile scumpe

Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.

Tiffany & Co. x Fondation César Homeware lansează o colecție de articole pentru casă

Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

Bottega Veneta dezvăluie prima colecție de bijuterii de lux

Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.

Piața luxului e în declin. Veniturile reduse la toate mărcile

Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.

Masa de biliard Gucci de 110.000 de dolari este locul în care moda se întâlnește cu jocul

Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.

Ariana Grande, vedeta noii campanii de sărbători a Swarovski

Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

hourglass_full 14 day ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Sotheby’s scoate la licitaţie primul portret realizat de un robot

Portretul artistului robot Ai-Da al informaticianului Alan Turing va ajunge la licitația Sotheby's pe 31 octombrie.

hourglass_full 27 day ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Rolls-Royce dezvăluie primul Private Office în New York

Rolls-Royce a cumpărat un apartament elitist din New York şi l-a transformat într-un oficiu privat pentru cei mai elevaţi clienţi ai săi.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Toyota topește părți ale mașinilor sale și le transformă în pietre prețioase

Pentru a sărbători lansarea noului Toyota C-HR în Australia, producătorul auto a introdus o campanie inovatoare în parteneriat cu celebrul designer australian de bijuterii Millie Savage, care a văzut lansarea unei colecții unice de bijuterii.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Chanel a dezvăluit colierul-ceas care îți permite să asculți muzică și să preiei apeluri

Première Sound Watch, pe care casa franceză l-a dezvăluit într-o campanie digitală cu actrița Lily-Rose Depp, prezintă un ceas atașat unui colier lung tip sautoir și o pereche de căști cu fir.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Bottega Veneta creează un paradis venețian unic pentru clienții VIP

Bottega Veneta a creat un sanctuar venețian distinctiv pentru clienții săi VIC (Very Important Clients – clienți foarte importanți), aliniindu-se la principiile brandului de celebrare a meșteșugului și a spiritului comunitar.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN