Ambalajul de lux este adesea mai puternic decât produsele

Este o descoperire care ar trebui să desconcereze chiar și cel mai rafinat consumator. Cercetătorii de la Universitatea Basel din Elveția au publicat recent un studiu pentru a vedea ce relație există între prețul și ambalajul unui produs și percepția consumatorilor asupra calității unui vin. Rezultatele au fost uimitoare.

Cercetătorii au rugat 150 de voluntari, care au fost împărțiți în trei grupuri, să încerce trei vinuri diferite - toate roșii, italiene, din 2013. Unul provenea dintr-o sticlă de 70 de dolari, în timp ce alta a fost o recoltă acceptabilă de 40 de dolari. Ultimul a fost un vino da tavola, de 12 dolari. 

Primului i s-a spus prețul fiecărui vin în timp ce îl beau. Al doilea a gustat toate cele trei recolte fără să cunoască acest detaliu. Al treilea grup și cel mai interesant a băut aceleași vinuri și le-a știu detaliile, la fel ca grupul nr. 1. În acest caz, cercetătorii au mințit însă despre care vin era. Primul grup le-a evaluat conform așteptărilor, corelând prețul și calitatea; al doilea le considera la fel de bune. Rezultatele celui de-al treilea grup, totuși, au fost cele mai interesante - în special, cum a fost evaluată sticla de 12 dolari. Cei cărora li s-a spus că valorează 40 de dolari l-au considerat cel mai bun dintre cei trei.

Reamintim că legătura dintre cost și calitate poate fi mai simplă, pe care majoritatea dintre noi ar dori să o recunoască. Dar dinamica depășește cu mult puterea sugestivă a prețului. Produsele de lux ne sunt prezentate printr-o prismă de marketing inteligent, mărcile implementând o serie de trucuri - de la designul etichetelor la selecția culorilor și chiar upcyclingul - pentru a ajuta în mod inconștient să sugereze că produsele lor sunt de primă clasă. 

Eticheta este importantă

Când vine vorba de vin, nimeni nu este mai bine plasat să explice decât Chuck House, specialist în vin. În ultimele patru decenii, el a fost arma secretă a viticultorilor, desginerul din spatele sticlelor de la Turley, Ornellaia, Honig și multe altele. Munca sa nu este menită să atragă atenția, atrăgând un consumator obișnuit să ia o sticlă din magazinul local de băuturi alcoolice, ci mai degrabă să strălucească într-o pivniță, spre plăcerea colecționarilor.

Chuck preferă un design minimalist, care s-ar distinge de omologii săi europeni. Monocromul s-ar reproduce, de asemenea, bine, a argumentat el, când a fost tipărit în reclame de ziare. Vinul a avut un succes aproape peste noapte - și așa a fost și House ca urmare.

Cu siguranță, așa cum arată Chuck House, potrivit Robb Report, o estetică de rezervă, netulburată - indiferent dacă este logo sau etichetă - este un tropic de lux stabilit. Este transferat în designul online. Zilnic, mărcile vor opta adesea pentru nuanțe primare de galben și roșu; culorile mai închise sunt sinonime cu luxul. Dacă nu promovează produse cu etichetă în nuanță închisă, mărcile de lux ar putea în schimb să stabilească o culoare semnătură - poate chiar înregistrarea acesteia cu Pantone (vezi albastru Tiffany sau portocaliu Hermès, de exemplu). 

Ambalajele de lux, spun experții sunt deseori destinate a fi reutilizate - nu reciclate, ci mai degrabă reținute de un client și redistribuite. Un astfel de upcycling se sincronizează și cu necesitatea ca mărcile de lux să sublinieze durabilitatea mai mult ca oricând. 











Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Mădălina Ghenea, apariție rafinată la ELLE Style Awards 2025

Mădălina Ghenea a luat parte la ELLE Style Awards 2025 și a pășit la eveniment într-o ținută glamour, care i-a impresionat pe cei prezenți.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Crește cotația acțiunilor Hermès după numirea lui Grace Wales Bonner ca director de creație

Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
UE amendează Gucci, Chloé și Loewe cu 157 milioane de euro

Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Piața de resale a produselor de lux va ajunge la 360 de miliarde de dolari până în 2030

Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Producția de whisky a atins cel mai scăzut nivel din 2019

Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC