Iată lista restricțiilor pentru călătorie actualizată pentru 2020. Vă recomandăm să țineți cont noile reguli pentru a nu vă strica vacanța mult așteptată.
1. Va deveni mai complicat să vă găsiți agentul de turism pe aeroportul din Istanbul.
Acum va trebui să căutați singuri reprezentanții agenției de turism pe aeroportul din Istanbul. Acești oameni adună de obicei turiștii care au rezervat un tur cu agenția lor și îi transferă la hotel. Ei se întâlneau cu turiștii imediat după ce au trecut de vameși.
Această schemă a încetat să funcționeze la 1 ianuarie 2020. Agenții de turism nu-și mai pot întâmpina clienții și nu mai pot afișa pancarte cu numele companiei lor sau cu numele turistului scris pe ele. Aceste acțiuni sunt considerate publicitate ilegală.
Doar rudele și prietenii călătorilor au voie să ajungă în zona de întâmpinare a aeroportului din Istanbul. Dar agenții de turism își folosesc la maxim abilitățile creative: ei se prefac că sunt oameni obișnuiți, dar poartă tricouri cu logo-ul companiei sau informează clienții în avans că vor ține în mâini un dosar de o anumită culoare. În ciuda tuturor acestor trucuri, procesul de adunare a turiștilor durează acum aproximativ 1,5-2 ore.
2. Biletele către faimoasa Bazilică Sfântul Marcu din Veneția ar putea să nu fie suficiente pentru toți.
Veneția a elaborat un plan privind reglarea fluxului de turiști care doresc să se plimbe în jurul pieței unde se află Bazilica Sf. Marcu. Astăzi este unul dintre cele mai populare obiective turistice din Italia. În fiecare zi Piața San Marco este vizitată de 15.000 de oameni.
Pentru a păstra moștenirea istorică unică, autoritățile încearcă să limiteze accesul în piață și catedrală, acesta fiind posibil doar cu bilet. Turistilor li se vor oferi 2 opțiuni începând cu aprilie 2020: să plătească biletul de intrare online și să aleagă data vizitei sau să încerce să obțină un bilet gratuit la un terminal din oraș. În ultimul caz, nimeni nu garantează că veți putea intra, deoarece numărul de vizite în timpul zilei va fi strict limitat în perioadele de vârf.
Și da, înotul în canale este încă interzis aici. Amenda este de câteva sute de euro.
3. Va trebui să folosiți coșuri sau sacoșe textile în Thailanda.
Thailanda a interzis magazinele majore să pună la dispoziția clienților pungi de plastic de unică folosință începând cu anul 2020. La început, localnicii au fost nemulțumiți de această măsură și au început să folosească orice lucru posibil pentru a-și transporta cumpărăturile, cum ar fi coșurile de răchită, gălețile și căzi pentru copii.
4. Nu veți avea voie să transportați mere sau castraveți în Europa.
Începând cu data de 14 decembrie 2019, noile cerințe sanitare și fitosanitare au început să se aplice în țările UE. De acum înainte, importul de fructe, fructe de pădure și legume în Italia, Finlanda, Grecia și alte țări ale UE este posibil numai cu un certificat special. Motivul este lupta împotriva răspândirii dăunătorilor de plante.
Puieții, semințele, tuberculii și butașii de plante vor fi confiscate de la turiști. Chiar și un măr luat ca o gustare va fi confiscat (ca opțiune ar putea cere să îl mănânce pe loc la vamă).
Vestea bună este că fructele congelate și legumele din conserve nu se regăsesc pe lista noilor reglementări.
5. O noapte la Amsterdam va fi mai scumpă.
Acum, va trebui să economisim ceva mai mulți bani pentru a vizita Amsterdamul, deoarece începând cu 1 ianuarie 2020 autoritățile au introdus o nouă taxă pentru turiști pentru a opri fluxul imens de călători. În fiecare an, Amsterdamul, unde locuiesc puțin peste un milion de oameni, întâmpină peste 17 milioane de turiști.
De acum înainte, toți cei care doresc să viziteze orașul vor trebui să plătească 3 € suplimentar pe noapte, ceea ce reprezintă un plus la taxa existentă de 7% din tariful camerei (10% la rezervarea prin Airbnb).
6. Biletele de avion de 10 € ar putea să dispară în Europa.
În 2020, Germania intenționează să introducă o taxă ecologică pentru zborurile aeriene. Taxa pentru zborurile interne către destinațiile europene va crește semnificativ și va deveni 13,03 euro în loc de 7,5 euro. Aceasta înseamnă că biletele de 10-15 euro, atât de îndrăgite de toți turiștii, vor dispărea.
Aceștia vor să direcționeze veniturile fiscale către dezvoltarea transportului feroviar. Astfel, călătoriile cu trenuri de mare viteză în Germania ar putea fi mai ieftine cu aproximativ 10%.
Franța se pregătește, de asemenea, pentru inovații similare în 2020. Olanda a anunțat creșterea impozitului în aviație începând cu 2021.
7. Va trebui să așteptați mai mult când vă faceți check-in la hotelurile din Turcia.
Autoritățile turce promit să înceapă controlul strict al aplicării unei legi cu privire la protecția datelor cu caracter personal. Legea a intrat în vigoare în 2016 și a interzis lucrătorilor hotelului să facă fotocopii ale pașapoartelor oaspeților sau să le ceară un card bancar sau un număr de telefon mobil. Hotelurile pot fi grav amendate pentru nerespectarea legii.
Acest lucru înseamnă că procesul de înregistrare a vizitatorilor va dura mai mult timp, în special în hotelurile de 3 și 4 stele, multe dintre ele având câteva sute de camere.
Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.
Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.
Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).
Adelina Pestrițu a vrut să îi ofere soțului său o zi de naștere de neuitat. Astfel, a plănuit în mare secret o escapadă romantică în una dintre cele mai exclusiviste destinații din Arabia Saudită – insula Sheybarah.
Vedeta a plănuit timp de 4 zile escapada romantică în secret, iar Virgil Șteblea a aflat abia în ziua plecării, pe aeroport, care este destinația finală.
Andreea Bostănică primește des cadouri scumpe și are parte de multă admirație din partea fanilor. Însă, a dezvăluit un lucru pe care puțină lume îl știe.
Tiffany & Co. tocmai a anunțat lansarea unei noi colecții captivante de articole pentru casă în colaborare cu Fundația César.
Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.
Bottega Veneta, celebrată de mult timp pentru articolele sale de marochinărie excepționale, își extinde acum moștenirea în lumea bijuteriilor fine. Sub îndrumarea directorului de creație Matthieu Blazy, casa de modă italiană a dezvăluit prima sa colecție de bijuterii de lux.
Grupul francez Kering, care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Creed și Alexander McQueen, a raportat o nouă scădere a vânzărilor Gucci și a avertizat că venitul operațional se va reduce aproape la jumătate în acest an.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Ariana Grande invită fanii la „Party of Dreams” în acest sezon de sărbători, în noua campanie a emblematicului brand de bijuterii, Swarovski.
Brandurile de lux sunt adesea mai mult decât simple declarații de modă; sunt alegeri ale stilului de viață.
Arabia Saudită a inaugurat duminică Sindalah, o staţiune balneară de lux de la Marea Roşie. Este prima destinație care a fost deschisă pentru public în cadrul mega-proiectului Neom, în ciuda îndoielilor cu privire la viabilitatea acestuia.
Brandul american clasic de lux nu a lansat niciodată o colecție de bijuterii pentru bărbați.
Iconicul print Damier a fost inventat de Georges Vuitton în 1988 și apoi a fost reintrodus de către Damier Ebène un secol mai târziu în colecțiile casei de modă franceze.
Designul poate fi delicios, liniștind simțurile și sufletul simultan.
Această ediție limitată, imaginată împreună cu celebrul Chef Jean Imbert, oferă un sortiment rafinat de cafele, delicatese și accesorii, inspirate din lumea călătoriilor.