Viitorul industriei blănurilor

Criza Covid-19 a lovit un sector aflat deja în declin. Cu toate acestea, vânzătorii de blănuri sunt optimiști în privința perspectivelor sectorului.

Piața blănurilor a fost în cădere liberă, în mare parte din cauza unei mișcări puternice anti-blană, care au solicitat interzicerea sa. În ultimii ani, mărci precum Gucci, Prada și Burberry au promis că vor înceta să mai folosească blană.

Valoarea pieței a fost estimată la 22 miliarde de dolari în 2019, în scădere cu 45% față de 40 miliarde de dolari în 2015, potrivit Federației Internaționale a Blănurilor (IFF), un grup comercial.

Apoi, a venit pandemia, cu blocaje, interdicții de călătorie și un focar Covid-19 în fermele de nurci. Mai sunt și activiștii pentru drepturile animalelor care au intensificat eforturile de lobby pentru a scoate în afara legii industria, în timp ce guvernele au restricționat producția de blană.

2020 a fost unul dintre cele mai provocatoare momente cu care s-au confruntat vreodată cei din industria blănurilor.

„Anul trecut a fost cel mai dur pe care l-am cunoscut vreodată”, a spus Mark Oaten, director executiv al IFF. „Dinamica industriei s-a schimbat enorm.”

Criza a avut cu siguranță potențialul de a servi drept punct critic pentru o industrie aflată deja în declin.

4 milioane de nurci au fost ucise în noiembrie 2020 în Danemarca de teama COVID, după ce s-a descoperit că o mutaţie a coronavirusului a fost transmisă între aceste animale şi oameni.

Acest lucru a decimat cea mai înaltă piață din lume și a eliminat sute de companii. Drept urmare, Kopenhagen Fur, cea mai mare casă de licitații de blănuri din lume care funcționează ca o cooperativă condusă de fermieri danezi de blană, se pregătește să închidă până în 2023.

Este sfârșitul industriei de creștere a blănurilor din Danemarca așa cum o știm.

Înainte de pandemie, casa de licitații a vândut 40% din blănurile de nurcă din lume, alături de alte piei precum chinchilla și vulpe, și deținea 60% din piață, potrivit companiei. Mai are de vândut în jur de 10 miliarde de coroane daneze (1,62 miliarde de dolari), a declarat Jesper Lauge Christensen, director executiv al Kopenhagen Fur. Dar după ce acestea vor fi vândute, va începe lichidarea afacerii.

Euromonitor International estimează că producția globală de blană și produse din blană (inclusiv blana artificială) a scăzut cu 2,6% anul trecut. În Europa de Vest, declinul a fost de 13,3%.

Și totuși, în ciuda turbulențelor, vânzătorii de blănuri sunt optimiști în ceea ce privește perspectivele pentru 2021. Piața mai largă a luxului a revenit mult mai repede decât se așteptau experții, cererea în China și Coreea de Sud - piețe cheie pentru consumul de blană - fiind în plină expansiune. O iarnă rece a ajutat, spun vânzătorii de blănuri. Între timp, prețurile blănurilor au crescut pentru prima dată în ultimii ani, iar industria blănurilor este, de asemenea, aproape de un nou vaccin pentru a proteja nurca de coronavirus.

Blana trebuie să fie un produs de lux și nu un produs de masă, potrivit Business Of Fashion.

Presiunile politice care amenințau comerțul cu blănuri rămân în continuare.

Impactul prăbușirii bruște a pieței daneze are, de asemenea, implicații pe termen lung. Țara a fost cel mai mare producător mondial de blană de nurcă și deținea reputația de a produce blănuri de neegalat în ceea ce privește calitatea lor. Veteranii din industrie speră că alte țări, precum SUA, Canada, Finlanda și China, se pot muta și umple golul de producție lăsat, cu condiția să nu fie introduse alte reglementări.

Pentru unele mărci care utilizează nurca, prețurile mai mari și consumul mai scurt vor însemna găsirea de noi alternative.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Fosta iubită a lui Leonardo DiCaprio este însărcinată cu primul copil

Toni Garrn este însărcinată cu primul ei copil. Fotomodelul german a anunțat că ea și soțul ei, Alex Pettyfer, vor deveni părinți în mai puțin de 3 luni.

Jojo, gest incredibil pentru Paul Ipate: „Știu că unii dintre voi nu sunteți de acord cu asta, însă așa am simțit”

Cătălina Grama, alis Jojo, şi-a tatuat pe braț una dintre pozele ei favorite cu Paul Ipate, partenerul ei de viață și tatăl fetiței sale.

Pamela Anderson vinde vila din Malibu: „Este timpul să mă întorc la originile mele” (FOTO)

Pamela Anderson își ia rămas bun de la casa ei din Malibu. Casa actriței va ieși oficial pe piață luni, confirmă revista PEOPLE.

Elon Musk intenționează să-și construiască propriul oraș în Texas: „De acolo pe Marte”

Fondatorul SpaceX Elon Musk a anunțat că intenționează să creeze un nou oraș în statul american Texas. Acesta s-a lăusat cu noul proiect pe contul de Twitter.

Avertismentul OMS: când vom scăpa de Covid-19

Lumea nu va scăpa de Covid-19 nici în 2021, susține Organizația Mondială a Sănătății (OMS), care arată că speranța că vom scăpa de pandemie până la finalul acestui an este nerealistă.

Chanel sărbătorește centenarul celebrului parfum No. 5 cu un colier cu diamant de 55,55 carate

Chanel a creat un uimitor colier pentru a celebra centenarul celebrului său parfum, Chanel No. 5. Atracția principală este un diamant D (incolor) tăiat în formă octogonală (care seamănă cu sticla parfumului) cu o greutate exactă de 55,55 carate.

Chloé Fashion Show | Debutul strălucit al Gabrielei Hearst la Paris

Pentru prima ei prezentare de modă în fruntea casei Chloé, designerul Gabriela Hearst și-a imaginat o îmbrăcăminte ultra-feminină, dar și foarte angajată într-o logică a sustenabilității.

Jogging și yoga pentru un combo câștigător în pandemie

Un sport este realizat în aer liber și funcționează cardio, celălalt se practică acasă, pe o saltea, promovând flexibilitatea și echilibrul. Alergatul și yoga sunt cele două sporturi preferate în această perioadă și chiar ideal de combinat.

Ce afacere de pandemie a început Lavinia Pârva. Produsele ei se vând excelent!

Lavinia Pârva a lăsat scena pentru o afacere online, adaptată pandemiei de COVID-19.

LVMH este cea mai valoroasă companie din Europa

LVMH a devenit cea mai valoroasă companie din Europa, după ce a depășit cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume, Nestle.

Ellen DeGeneres vinde casa din Beverly Hills. FOTO cu conacul pe care cere 53,5 mil. $

Ellen DeGeneres a scos la vânzare opulenta casă din Beverly Hills, pe care a cumpărat-o de la liderul trupei Maroon 5, Adam Levine.

Oscar de la Renta transformă florile târzii de vară într-o colecție de vis pentru toamna 2021

Marca numește colecția un tribut adus unei perioade în care floarea-soarelui și florile sălbatice radiază.

Gucci are nevoie de o resetare

Când Kering și-a prezentat rezultatele anuale pentru 2020, performanța financiară a mărcii sale de succes Gucci a fost dezamăgitoare. În locul creșterii Q4 pe care o așteptau mulți analiști, datorită cererii puternice a consumatorilor de lux din China și a atracției masive a lui Gucci față de milenarii chinezi, marca a raportat o scădere de 10,3% față de anul precedent. Aceste cifre indică faptul că regiuni importante precum Europa și America de Nord sunt în scădere dramatică, accelerate de bloc

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Jay-Z și LVMH au bătut palma

Jay-Z este unul dintre cei mai bogați artiști din lume. Potrivi revistei „Forbes”, el are o avere estimată la peste 1 miliard de dolari.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Bitcoin sparge toate recordurile

Bitcoin urcă la noi maxime istorice. Cea mai populară criptomonedă din lume a continuat să câştige duminică.

hourglass_full 13 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Vânzările Hermes recuperează miraculos

Vânzările Hermes International au crescut în timp ce producătorul de genți Birkin a continuat să beneficieze de atracția sa stabilită ca marcă de lux premium.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Cum intenționează Kering să repare Gucci în 2021

Grupul francez de lux pariază pe o strategie care se traduce prin povestire digitală și evenimente pentru a reporni marca sa stelară neperformantă.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Jaguar | Plan radical de transformare

Jaguar a anunțat un plan radical de transformare numit „Reimagine” prin care marca va produce doar modele full-electrice din 2025.

hourglass_full 18 day ago format_list_bulleted ECONOMIC