Președintele CNAS, Vasile Ciurchea, susține că instituția pe care o conduce și-a propus să dubleze valoarea acordată decontării serviciilor stomatologice, românii fiind extrem de afectați de probleme dentare.
„Oferim servicii medicale stomatologice decontate de CNAS acelor cabinete care sunt în contract cu Casa şi acestea îşi stabilesc valoarea. Încercăm să facem niște calcule și să dublăm valoarea acordată serviciilor stomatologice. Este foarte important ca şi stomatologii să-si dorească să fie în contract cu Casa. Nu întotdeauna îşi doresc. Este nevoie de multe servicii stomatologice pe toate segmentele de vârstă”, a declarat acesta la Radio România Actualităţi.
Şeful CNAS a adăugat că că, în lipsa unui program naţional de prevenţie, educaţia dentară rămâne singura alternativă. „Ceea ce ar trebui să facem este să începem o educaţie stomatologică foarte devreme. Şi atunci, probabil că ajungem la stomatolog mai târziu”, a completat medicul Vasile Ciurchea.
Potrivit acestuia, pentru a beneficia de servicii de medicină dentară, decontate de stat, persoanele asigurate trebuie să se adreseze unui cabinet stomatologic care se află în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate. Printre serviciile de medicină dentară decontate se numără: elemente acrilice, elementele metalo-acrilice, reconstituirea coroanei radiculare. Problema este că din cele circa 45 de cabinete de stat şi peste 15.000 de cabinete particulare, doar 20% au contracte cu CNAS. Spre exemplu, potrivit CNAS, în Capitală sunt doar 153 de furnizori de servicii dentare ce au contracte cu casa.
Aceste informaţii vin în contextul în care studiile arată faptul că 80% dintre români au probleme dentare, cariile fiind cea mai frecventă afecţiune (71%). Situaţia se prezintă la fel de rău şi în rândul copiilor, 75% din copiii cu vârsta de la 5 la 13 ani prezintă carii pe dinţii temporari, 4 din 10 copii au carii pe dinţii definitivi, în vreme ce aproape 90% dintre acestea rămân netratate. Cel mai recent studiu pe acest subiect, publicat în martie 2019, arăta că aproape 40% dintre români nu au ajuns anul trecut la un medic dentist şi peste 30% dintre familiile care au copii nu i-au adus niciodată pentru un control.
Ariana Grande este noul ambasador al brandușui Swarovski – dezvăluind o colaborare lansată cu campania emblematică Holidays 2024.
Andrei Șelaru, cunoscut drept Selly, locuiește cu chirie într-un apartament aflat în zona Băneasa, împreună cu iubita lui, Smaranda.
Există puține scenarii de vis pentru un sportiv de yachting decât o încercare pe mare a unei ambarcațiuni sportive italiene pe Lago Maggiore. Lacul păstrează un aer de cool discret.
Milionarul american Bradford Aaron Hill adoră România. Soțul Iasminei se dă în vânt după mâncarea românească, potrivit Click!. A învățat să o și gătească.
Hypercar-ul electric Lotus Evija X de 2011 CP a ieşit în decor la Goodwood din cauza unei probleme de software.
Pe lângă cariera în muzică, Sore deține propriul brand de haine de aproape 10 ani.
Ultima postare a Monicăi Gabor a stârnit o mulțime de reacții în rândul internauților. Toți internauții s-au grăbit să o felicite.
Lora și-a luat fanii prin surprindere, după ce a anunțat că a fost infectată cu virusul SARS-COV-2. Vedeta nu se aștepta să se mai poată îmbolnăvi de COVID.
Nadia Comăneci a prezentat un articol vestimentar, realizat de brandul de textile Zara, printr-un filmuleț postat pe pagina personală de Instagram. Cei mai înfocați fani ai fostei sportive pot achiziționa tricoul.
Andreea Sasu și Philipp Plein trec prin momente extraordinare! Românca a născut cel de-al patrulea copil al creatorului de modă, un băiețel perfect sănătos!
După o lungă absență, Bella Hadid își reia cariera de model apărând pentru prima dată într-o campanie Saint Laurent.
Delia nu este doar una dintre cele mai cunoscute și avute artiste din România, dar are și norocul de a-l avea alături pe soțul său, Răzvan Munteanu, care îi asigură o viață lipsită de orice stres financiar.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.
În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.
Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center
Inspirat de nouă capodopere din departamentul de sculptură, precum și de luminile și culorile muzeului, Lancôme a conceput o ediție limitată de produse de îngrijire a pielii și de machiaj semnate Lancôme x Louvre.